דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לונדון,אנגליה 

מאת    [ 24/11/2010 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 2449 פעמים ]

בירת אנגליה היא עיר ייחודית שמהווה מודל לחיקוי לערים רבות בעולם, ביניהן אמסטרדם ותל אביב, ובאספקטים מסוימים גם ניו יורק. בעצם, לונדון היתה ניו יורק הרבה לפני שניו יורק הייתה ניו יורק. משתי גדותיו של נהר התמזה, שהיווה בעבר עורק תנועה וסחר ראשי בממלכה, שוכנת בגאון עיר שמזג האוויר הסגרירי שלה הוא היחיד שיכול להרתיע אנשים.

אז נכון, מזג האוויר בלונדון אינו אטרקציה. במשך רוב ימות השנה השמיים אפרוריים והגשם נופל לו באיטיות מעוררת תמיהה. אבל מעבר לכך, תגלו שלונדון כן מחכה לכם עם תיאטרון איכותי, סצנת מוזיקה חדשנית ונועזת, קוסמופוליטיות מפתיעה, ארמונות מהיפים שיש לעולמנו להציע ותרבות של מלוכה שכבר כמעט נעלמה מעולמנו.

בואו נכיר את העיר

בירת אנגליה מורכבת מערב רב של ערים, עיירות, רבעים, שכונות ופרברים שנבלעו על ידי השטח האדמיניסטרטיבי של העיר במרוצת השנים. מרכז העיר נקרא סיטי אוף לונדון (ובקיצור – הסיטי) שהוא בעצם המרכז הפיננסי של אנגליה ושל אירופה כולה.

מסביב למרכז העיר ישנם 32 רובעים (באנגלית – boroughs) ומעבר להם שוכנים פרברים אחרים שרשמית אינם נחשבים לחלק מהעיר. למרות זאת, אם תשאלו את התושבים המקומיים, הם רואים את כל מה שנמצא בתחום הכביש ההיקפי של העיר כשייך ללונדון, בין אם הוא שייך לתחום המנהלי של הבירה ובין אם לאו.

ספורט לונדוני

הספורט הפופולארי ביותר  של לונדון הוא גם הפופולארי ביותר בעולם – כדורגל. ואם אנגליה היא מולדת הכדורגל, בירתה היא המרכז של המולדת. בעיר ישנם אין ספור מועדוני כדורגל גדולים, שעשרות אלפי אוהדים נוהרים לאצטדיונים שלהם מדי שבת וראשון על מנת לעודד את האלילים המקומיים.

תרבות הספורט המקומית מייצרת אווירה נדירה גם עבור מי שכדורגל אינו זורם בדמו. כן, גם נשים ייהנו מחוויית הצפייה במשחק של אחת מנבחרות לונדון - ארסנל באצטדיון האמירויות, צ'לסי בסטמפורד ברידג', טוטנהאם בוויט הארט ליין  או ווסטהאם (המזוהה מאוד גם עם הכדורגל הישראלי) באפטון פארק.

הכיכרות של לונדון

בלונדון ישנן כיכרות רבות שמציעות חוויה ייחודית למבקרים בהן. המפורסמת שבהן היא כיכר פיקדילי שברובע ווסטמינסטר, במרכז העיר. הכיכר ידועה בעיקר בשלטי הניאון הרבים שתלויים על הבניינים שסביבה. מדובר במרכז מסחרי הומה אדם, תוסס וססגוני.

כיכר לסטר גם היא ברובע ווסטמינסטר והיא כיכר להולכי רגל בלבד, בה מרכזי בילוי רבים. במרכז הכיכר ישנו פארק קטן ובו פסל של וויליאם שייקספיר. הכיכר היא המרכז הקולנועי של לונדון. כיכר טרפלגר, שנמצאת דרומית לכיכר לסטר, מנציחה את ניצחון בריטניה על צרפת בקרב טרפלגר שהתקיים ב-1805. מקומיים ותיירים נהנים מהשלכת פירורי לחם להאכלת עשרות היונים המבקרות בכיכר.

הפארקים של לונדון

העיר לונדון מפורסמת מאוד גם בפארקים ובגנים הציבוריים שלה. כאשר מזג האויר יאפשר זאת, תוכלו ליהנות מפיקניק בפארק ירוק, על שפת אגם הומה ברבורים. הפארק הגדול ביותר בעיר הוא הייד פארק, אותו אסור לפספס.

בפארק התרחשו אירועים היסטוריים כגון מרוצי סוסים מלכותיים והוצאות להורג פומביות. במקום קיימת פינת נאומים שהוקמה בשנת 1872, בה יכול כל אדם לנאום בכל נושא - מלבד העלבת המלכה. וזו חוויה מרתקת.

פארק חשוב נוסף בלונדון הוא הריג'נטס פארק, שליד רחוב בייקר. בפארק, ששימש בעבר כשטח ציד מלכותי, נמצאים כיום גן החיות של לונדון והמוזיאונים המפורסמים מאדאם טוסו ומוזיאון שרלוק הולמס. לבקר את לונדון בלי לראות את המתחם הזה, משמעו טיול שהוא הפסד גדול.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב