דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואה בין פולקסווגן פאסאט לסובארו b4 

מאת    [ 23/11/2010 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 4425 פעמים ]

מכונית הפולקסווגן פאסאט הינה מכונית משפחתית גדולה של היצרנית הגרמנית פולקסווגן. היא נמצאת על פסי הייצור מאז 1973, כאשר ב-2008 יצאה אל אוויר העולם פולקסווגן פאסאט CC, שהינה מכונית קופה עם ארבע דלתות. היצרנית היפנית סובארו מייצרת רכבים מזה עשרות שנים, ואת הדגם המשפחתי סובארו B4 ייצרה לראשונה ב-1989.

היצרניות

אחת הנקודות הפחות נעימות בהיסטוריה של פולקסווגן היא העובדה שהשם שלה, שמשמעותו "מכונית עממית" ניתן לה על ידי לא אחר מאשר אדולף היטלר. כיום קבוצת פולקסווגן הינה יצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם. בין המותגים שבבעלותה: פולקסווגן, סקודה, סיאט, אאודי, למבורגיני ועוד.

סובארו שייכת לקונגלומראט היפני פוג'י תעשיות כבדות בע"מ. משמעות השם סובארו הוא "איחוד". פוג'י התפרקה ל-12 חברות שונות לאחר מלחמת העולם השנייה אולם חמש מהן התמזגו מחדש כמה שנים מאוחר יותר. בשנות ה-80 הייתה ישראל היבואנית השנייה בגודלה בעולם של מכוניות סובארו אחרי ארצות הברית, כשהחברה היפנית חולשת על כ- 40 אחוז משוק הרכב המקומי.

פולקסווגן פאסאט מול סובארו b4 – המרחב הפנימי

פולקסווגן פאסאט ביצעה קפיצת מדרגה מרשימה בדגמי הדור החדש. היא הפכה יוקרתית וגם יקרה יותר, בעלת מראה חיצוני גדול ומכובד, ומעניקה גם מבפנים תחושה של איכות ועושר. המרחב הפנימי שלה מרווח, נוח ומחולק בצורה יעילה.

סובארו b4החדשה יצאה לדרך אחרת מקודמותיה. אחרי שני עשורים של עמידה במקום, הדגם מתחדש. אחת התוצאות המבורכות של ההתחדשות המדוברת היא שמדובר במכונית מרווחת ונוחה בהרבה מקודמותיה,גם בתא הנהג וגם בחלק הנוסעים שמאחוריו.

השוואת רכבים – התנהגות כביש

בסך הכל, פולקסווגן פאסאט היא בדיוק מה שהיית מצפה ממכונית משפחתית – מנוע חזק המעניק נסיעה חלקה ובטוחה, ללא יכולת ביצועית מרשימה יותר מדי. מי שמחפש התלהבות והתרגשות ורוצה 'להרגיש את הכביש' יצטרך לחפש רכבים אחרים.

סובארו b4 גם היא משפחתית חזקה, והיא מציעה נוחות וביצועים שמעניקים חוויית נהיגה מצוינת. ל- b4 יש הנעה כפולה ואחיזה מצוינת של הכביש, אך מצד שני, התחושה מההגה לוקה בחסר, כמו גם המתלים הרכים, מה שפוגע בדינמיות שלה. למרות שהמנוע ומערכת ההילוכים שלה נופלים משל הפאסאט, בסך הכל התנהגות הכביש שלה מלהיבה יותר.

השוואת רכבים - נוחות

הפולקסווגן פאסאט מעניקה חוויה שקטה ומעודנת, ממש כפי שנצפה מהעיצוב היוקרתי שלה. היא מאובזרת בצורה מפנקת ומרשימה, עם כל ציוד הבטיחות הנחוץ, וגם עם תא מטען ענק, אך הגישה אליו טעונה שיפור. עם כל התנאים הללו, עדיין מקבלת הפאסאט ציונים בינוניים בלבד במבחני נוחות הנסיעה. מבחן צריכת דלק נותן שוב ציון ממוצע, אך הפעם זה דווקא לטובתנו.

מבחינת הנוחות ה- b4 לא שונה בהרבה מהפולקסווגן. אמנם יש בין הדגמים הבדל של שמיים וארץ, אך ה- b4 גם היא מציעה נוחות ומרווח והעיצוב הוא כבר עניין של טעם. מבחינת צריכת דלק יש שיפור מביצועי הדגמים הישנים, אך עדיין מעט פחות טוב מהמתחרה. יתרון משמעותי שצריך לזקוף לזכותה הוא בידוד הרעש בתא הנוסעים.

תמורה למחיר

בואו נסכם. בעניין הנוחות אין הרבה הבדל בין הדגמים. מבחינת חוויית הנהיגה, ה- b4 עולה על חברתה למרות מנוע וגיר חזקים יותר של פולקסוואגן. העיצוב מרשים יותר אצל הגרמנים, אבל כך גם המחיר, ובהפרש די משמעותי. במחיר הנמוך יותר, אין ספק שה- b4 מעניקה תמורה הוגנת ביותר.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב