דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם תג קאנוניקל הוא תמיד התשובה 

מאת    [ 22/11/2010 ]

מילים במאמר: 1184   [ נצפה 2151 פעמים ]

מציאת מידע אמין, טוב והכי חשוב עדכני ורלוונטי בנושא תג קאנוניקל היא משימה סיזיפית משהו.

כמספר המומחים כך מספר הדעות ולא פעם דעתו של מומחה א' תהיה סותרת לחלוטין לדעתו של מומחה ב' או לדעה שהעלה המומחה א' עצמו רק מספר ימים קודם לכן...

מבולבלים? גם אנחנו היינו ולכן השקענו זמן, מרץ ולא מעט מאמצים בחיפוש אחר התשובות העדכניות ביותר בתחום.

במאמר זה נגיש לכם את מיטב התובנות שאספנו לגבי השימוש בתג קאנוניקל, מתי נכון להשתמש בו ואיך, מתי לא כדאי להשתמש בתג קאנוניקל  ומתי קיימת אפשרות להשתמש בתחליפים אפקטיביים יותר.

מתחילים מהיסודות- מי אתה תג קאנוניקל?

תג קאנוניקל הוא תג מסוג מטה הממוקם בקובץ הHTML בחלק  המכונה ה Header  (החלק העליון).

תפקידו של תג קאנוניקל הוא לעדכן את מנועי החיפוש כך שידעו מהי  כתובת הURL שאנחנו מעוניינים שהם יתייחסו אליה כאל כתובת הURL הרשמית עבור דף מסוים באתר שלנו.

למה בכלל משתמשים בתג קאנוניקל?

המטרה העומדת מאחורי תג הקאנוניקל היא למנוע ממנועי החיפוש לאנדקס את אותו הדף יותר מפעם אחת.

אינדוקס של דף יותר מפעם אחת גורם לתופעה הנקראת הכפלת תוכן.

תופעה זו  עשויה להיגרם כאשר האתר שלנו מחולל ומציג את אותו עמוד (או עמודים כמעט זהים) תחת כתובות URL שונות זו מזו.

קיימות שתי סיבות שבגללן אנו נרצה להימנע ממצב של הכפלת תוכן:


    • o מנועי החיפוש לא אוהבים לבזבז משאבי אינדוקס מיותרים והם מתייחסים אל אתרים שבהם יש כתובות URL שונות המפנות לאותו דף כאל אתרים איכותיים פחות.
    • o הכפלת תוכן מחלישה את כוחו של הדף משום שהיא מפצלת את הכוח (ערך) שלו בין כתובות ה URL השונות המפנות אל אותו הדף.

 

איך שלא נסתכל על זה, הכפלת תוכן ממש, אבל ממש לא טובה בכדי לקדם את האתר שלנו במנועי החיפוש.

הפיתרון הפופולארי להכפלת תוכן- תג קאנוניקל.

אין ספק שתג קאנוניקל הוא נוח ומהיר באופן יחסי בכדי לפתור בעיות של הכפלת תוכן מאחר שהוא פשוט מפנה את מנועי החיפוש להתייחס לכתובת אחת ראשית אותה הגדרנו מראש ולהתעלם מכתובות URL אחרות לצורך האינדוקס.

למה אני מתכוונת כאשר אני אומרת הכפלת תוכן:


    • http://mysite.com/quality-printers..htm (העמוד הראשי)
    • http://www.mysite.com/quality-printers.htm - לכל הדפים האלו יש התחלה עם www
    • http://mysite.com/quality-printers.htm?ref=4theofice-blog (סיומת עם הפנייה למקור הלינק)
    • http://mysite.com/quality-printers.htm?sort=price ( לינק לאופציה שמאפשרת לגולש לראות את המוצרים מסודרים מהזול ליקר יותר)
    • http://mysite.com/quality-printers.htm/print (לינק של גרסא להדפסה)

כיצד מטמיעים תג קאנוניקל באתר?

כמו שכבר ציינתי בתחילת המאמר, תג קאנוניקל שייך לקבוצת תגי המטה שהם תגים המשמשים אותנו בכדי להגדיר ערכים שונים עבור מנועי החיפוש (בדומה ל Meta description,  Titleו keywords (Meta.

את תג קאנוניקל  מגדירים  בתוך חלק ה Header  של דף HTML  באופן הבא:

 

הנה למשל דוגמא של תג קאנוניקל בפעולה: (למרקר את התג, שורה שנייה).

נהדר! לא?  

חברות וארגונים גדולים עם מערכות מסורבלות  ויקרות  אוהבים ושמחים לאמץ את תג קאנוניקל כפתרון להכפלת תוכן בגלל שניתן להטמיע אותו בקלות יחסית (אם אתה מתכנת כמובן J). ובמקרים רבים באמת מדובר בבחירת בפתרון יחיד על פני מספר פרויקטים מסובכים.

עד כאן נראה שהכול טוב ויפה, וכאן בדיוק מגיע  תפקידינו כמשביתי שמחות ברשת...

ברוב המקרים קיים פתרון יותר טוב:

נתחיל מזה שתג קאנוניקל הוא לא תחליף לארכיטקטורת אתר יציבה וטובה שמונעת את הבעיה מלכתחילה.

כמעט תמיד קיים פתרון עדיף  אם מסתכלים על הדברים מנקודת מבט של קידום אתרים טהור.

 

בואו נעבור על כמה מן הדוגמאות שהצגתי כהכפלת תוכן ונראה אילו פתרונות אלטרנטיביים ועדיפים קיימים עבור כל מקרה:

 

דוגמא 1

 

http://www.mysite.com/quality-printers.htm זוהי דוגמא להכפלת תוכן מאחר שקיימת לנו גם גרסא המכילה את ההתחלה www וגרסא שאינה מכילה את ההתחלה www. אם היינו מחליטים למשל שהגרסא הראשית (הקנונית)   לURL הספציפי הזה היא הגרסא ללא השימוש בwww ובכך בעצם היינו מחליטים לבקש ממנועי החיפוש שלא לאנדקס את הגרסא שבה אנו כן משתמשים בהתחלה עם .www ע"י שימוש בתג קאנוניקל שתי הגרסאות עדיין היו מופיעות לנו כאשר היינו מקלידים אותן  בדפדפנים השונים. במצב שכזה שתי הגרסאות עדיין יכולות לחולל לנו לינקים. שימוש בתג קאנוניקל, בדומה לשימוש בהפניה 301 לא מעביר את כל כוחו של הלינק מעמוד אחד לעמוד אחר. היא אמנם מעביר את רוב כוחו של העמוד, אבל לא את כולו. ההערכה היא שההפסד הנגרם בכל אחת משתי השיטות שצוינו לעיל נע בין 1-10%. במובן זה ההשפעה שיש לתג קאנוניקל זהה להשפעה של הפנייה 301. אבל, במקרה המדובר, נראה כי האופציה של שימוש בהפניה 301 עדיפה. בואו נבין למה:

הפנייה 301 סופגת את הירידה בערכו של הקישור פעם אחת בלבד. ברגע שהטמענו הפנייה 301, הגולש לעולם לא נוחת יותר בכתובת הURL המשוכפלת והוא מופנה באופן אוטומטי לגרסא שהגדרנו כגרסא הראשית (במקרה זה, הגרסא ללא ההתחלה עם הwww.)

אם הגולש מחליט להעתיק את הלינק ולשתול אותה  באיזשהו מקום (בלוג, פייסבוק, פורום כלשהו וכו') הוא תמיד ישתמש בגרסא הראשית כברירת מחדל (כי ככה היא תועתק).

ולכן, מאחר שאף אחד לא אוהב להפסיד ערך  קישורים קל מאוד להבין את היתרון של הפנייה 301 במקרה הזה.

 

דוגמא  2

http://mysite.com/quality-printers.htm?ref=4theofice-blog

 

בדוגמא הזו מדובר בURL ששתלנו בבלוג חיצוני לנו  עם סיומת  שבאמצעותה אנו מעוניינים לעקוב אחרי  האפקטיביות  של הבלוג כמקור של תנועה  לאתר שלנו.  

אבל מה קורה אם בלוגר אחר שכותב על חידושים בתחום הציוד המשרדי מעתיק את הלינק ושותל אותו בבלוג הפרטי שלו? קצת בעייתי, לא? 

גם במקרה זה, עדיף לתעד את המעקב ואז לבצע הפנייה  301 אשר מפנה אל הכתובת שהוגדרה ככתובת הראשית.

גם במקרה זה נחסוך את אותם 1-10% מערכו של הקישור שהיינו עלולים לאבד לו פשוט היינו פותרים את העניין באמצעות שימוש בתג קאנוניקל.

 

דוגמא  3

http://mysite.com/quality-printers.htm?sort=price

מקרה כזה של הכפלת תוכן מתרחש כאשר אנו מאפשרים לגולש לפלח את תוצאות החיפוש לפי פרמטרים שונים כמו מחיר למשל (כפי שהוצג בדוגמא הנ"ל).

במקרה זה נעדיף להתייחס אל העמוד כאל סוג של דף נחיתה משודרג עם תוצאות חיפוש מוטמעות, פשוט כדי שנוכל להימנע מההתייחסות המייגעת  אל הנושא של תוצאות חיפוש בתוך תוצאות חיפוש J

במקום להשתמש בתג קאנוניקל במקרה הזה עדיף להשתמש דווקא בתג מטה robots.nonindex.

באמצעות שימוש בתג הזה אנו בעצם מבקשים ממנועי החיפוש שלא לאנדקס את הווריאציות הללו של הדף (ובכך למנוע הכפלות תוכן) ויחד עם זאת מנועי החיפוש יעבירו את מלוא הערך של הקישורים היוצאים מתוך הדף הזה.

דוגמא 4

 

http://mysite.com/quality-printers.htm/print

 

במידה ועמוד גרסת ההדפסה באתר שלך מכילה לינק אל העמוד המקורי, ניתן להשתמש גם במקרה זה בתג מטה robots.nonindex.

מנועי החיפוש לא יאנדקסו את הדף וכל ערך הקישורים יועבר בחזרה אל הדף המקורי.

 

כמה מילים לסיכום הנושא:

  • פיתרון מהשורש הוא תמיד הפתרון הטוב ביותר- אם המערכת שלנו לא תייצר כתובות URL משוכפלות מלכתחילה לא יהיה צורך בפתרונות כאלו ואחרים בכדי לתקן את הכפלת התוכן.
  • הטמעה לא נכונה של תג כזה או אחר (תג קאנוניקל, הפנייה 301 או תג robots.nonindex.) יכולה לגרום נזק משמעותי ולכן תמיד, תמיד יש לבדוק שמפנים לכתובת אחת אחידה (הכתובת הראשית שנבחרה מראש) ולוודא זאת לפני שמשגרים את העדכון לרשת.  

 מקווה שהפתרונות  שהצגנו במאמר יהיו לכם לעזר במלחמתכם נגד הכפלת תוכן, איבוד ערך קישורים ושאר ירקות מאנדקסים.

בהצלחה

 

 

 

Seolog שיווק באינטרנט הינה חברה שהוקמה במטרה לסייע לבעלי עסקים להפיק את מקסימום התועלת מפעילות באינטרנט, להגיע לחשיפה מירבית ע"י הגולשים, לקבל פניות ממוקדות יותר ולהגדיל את כמות הלקוחות. סל השירותים שלנו כולל קידום אתרים אורגני, קידום אתרים ממומן, שיווק ברשתות חברתיות, שירותי כתיבת תוכן - והכל תחת קורת גג אחת. אנחנו מאמינים במתן פתרונות קידום אתרים מקצועי ואמין תוך דגש על יחס אישי וחם עם לקוחותינו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב