דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עולם העבודה בתחום הביוטק 

מאת    [ 22/11/2010 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 3313 פעמים ]

כשאנחנו מסתכלים על התחומים השונים שסובבים אותנו, לא פעם עולה השאלה: מה כבר אפשר לחדש? לאן אפשר להתקדם מכאן? יש תחום אחד שמהווה חלק גדול מהתשובה הזו: ביוטק. עולם הביוטק הולך ומתפתח עם השנים ונמצא במגמה אחת – כלפי מעלה. לכן, גם עולם העבודה בתחום גדל והולך, ולכם יש אפשרות להיות חלק ממנו.

 

עוד ועוד מודעות דרושים ביוטק

 

ההתפתחות המתמדת של התחום מביאה איתה, באופן טבעי, לעלייה בכמות המשרות. הרי ככל שתחום מסוים מתפתח ונהיה רווחי יותר, כך קמות להן עוד ועוד חברות ויש צורך ביותר עובדים. וכך גם ההיפך: ככל שצריכים יותר עובדים ביוטק הופך לתחום גדול יותר ויכול לעמוד בפני עצמו. וכך קורה אט אט, גם בישראל.

 

נכון להיום, ביוטק בישראל לא נחשב כענף גדול. זהו תחום שפועל בארץ כבר יותר מעשור, אך לא מתקרב במימדיו, עדיין, למימדים של עולם ההייטק למשל. ובכל זאת, עשרות אלפי עובדים מתעסקים בתחום – והמספרים הללו אמורים רק לעלות ולעלות, אם נשפוט לפי המגמות העולמיות של השנים האחרונות.

 

קצת על ביוטק...

 

חברות משאבי אנוש בתחום הביוטק משתמשות בצורות החיים השונות (גם בצמחים) כסוג של חומרי גלם, מהם הוא מפתח מוצרים טכנולוגיים. על כן שמו: ביו =חיים, טק=טכנולוגיה. זהו התחום שנחשב לעתיד האנושות, משום שהוא משלב בין שני דברים שונים לכאורה, כדי ליצור מוצרים שטרם נראו כמותם.

 

עם זאת - ולמרות הנטייה לחלום על דמויות מהסרטים בהקשר הזה (כדוגמת אדם-מכונה או רובוקופ) - עולם הביוטק הרבה יותר צנוע, לפחות כיום. חברות ביוטק מתרכזות בעיקר בפיתוח תרופות ותכשירים שמשתמשים במה שיש לטבע להציע. כך, לדוגמא, פותחה והשתכללה האומגה 3 שכולנו מכירים. תכשירים נוספים משמשים להמרצה, להרגעה או לשיכוך כאבים. וזהו רק קצה קצהו של התחום.

 

עבודה בעולם שכולו ביוטק

 

כפי שציינו, השגשוג המתמשך של התחום מביא לעוד ועוד משרות דרושים ביוטק בכל רחבי העולם וגם בארץ. היום ישנם כבר לוחות דרושים שמקצים סקטור נפרד לתחום הזה וחברות השמה שמתמחות בעולם הביוטק – וזה אומר הכל.

 

האפשרויות בתחום רבות מאוד היום. חברות ענק כמו י.ב.מ כבר הבינו מזמן את הפוטנציאל שיש לתחום והחליטו להשקיע בו, בידיעה שבעתיד ההשקעה תוחזר להם, ובגדול. וזו בדיוק ההזדמנות שלכם לנסות לרכוב על הגל הזה.

 

הדרך המומלצת ביותר: השמת ביוטק

 

מכיוון שהשוק בארץ נמצא עדיין בחיתוליו, לא תוכלו להתמצא בו ולהגיע לכל חברה לבדכם. ישנן הרבה חברות כח אדם ישראליות שעוסקות בתחום, אך הן אינן מוכרות מספיק. אתם צריכים השמת ביוטק כדי להגיע אליהם. חברות השמה שמתמחות בתחום הביוטק יידעו לכוון אתכם בדיוק למקום הנכון, על פי הנתונים האישיים שלכם.

 

ומה דרוש לי כדי להיות עובד ביוטק?

 

כדי לעבוד בתחום, מומלץ כמובן ללמוד לתואר ראשון בביוטכנולוגיה או לתואר משולב עם הנדסת מזון. עם זאת, כל תואר בתחום מדעי החיים (ביולוגיה, כימיה, ביוכימיה, אקולוגיה וכדומה) יכול להקנות לכם משרת ביוטק.

 

חשוב שתדעו כי לפחות כיום, השכר בחברות ביוטק נחשב לנמוך, במיוחד יחסית למקובל בחברות הייטק. זה לא אומר שאתם צריכים לחפש במקביל גם עבודה חלקית כהשלמת הכנסה, אך חשוב שלא תבואו עם ציפיות גבוהות מידי. ההתפתחות של עולם הביוטק מבטיחה לכם גם אפשרות להעלאות תכופות בשכר ולא פחות חשוב מזה – עבודה מרתקת בכל רגע נתון.

חברת דנאל משאבי אנוש היא החברה המובילה בין חברות כח אדם שמתמחה גם בתחום של משאבי אנוש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב