דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל הדרכים להפוך למעצב אופנה 

מאת    [ 21/11/2010 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 3981 פעמים ]

מי מכם שמעוניין להפוך למעצב אופנה, יתקל במגוון מסלולים של לימודי עיצוב אופנה, כלי חשוב בדרך להיות המעצבים המקצועיים שתמיד רציתם. ניתן ללמוד לתואר ראשון בתחום, שמציע התמחות ספציפית בעיצוב אופנה או טקסטיל. תוכלו במקום זאת גם להירשם ללימודי תעודה או לקורסים ייעודיים, שמציעים לכם להתמקד עוד יותר, אם באיור אופנה, בעיצוב אביזרים, בתדמיתנות, בסטיילינג או בנושאים רבים אחרים.

תואר ראשון בעיצוב אופנה הוא תואר מקיף במיוחד, שמאפשר לסטודנטים ללמוד קורסים מעשיים ותיאורטיים. הקורסים התיאורטיים, כוללים למשל את תולדות העיצוב והאמנות ומושגים כללים באופנה. קורסים אלו נחשבים חשובים לא פחות מהטכניקה ומעניקים ידע רחב בתחום, שמוביל להרחבת מקורות ההשראה של המעצב שבדרך.

לימודי עיצוב אופנה לתואר ראשון לעומת לימודי תעודה

יכול להיות שאתם מתלבטים אם ללמוד במסלול לימודים לתואר או להסתפק באפשרות של לימודי עיצוב אופנה לתעודה. ייתכן גם שנתקלתם באנשים לא מעטים שאמרו לכם שבתחומים יצירתיים ובמיוחד בעיצוב ובאמנות, הכישרון הוא זה שקובע ולא התואר.

למעשה, כדאי שההחלטה שלכם תילקח על פי מידת ההתאמה של הלימודים אליכם. לימודי התעודה הם לימודים קצרים יותר, ששמים דגש בעיקר על הכלים הטכניים שמשמשים את העוסקים בתחום. לימודים לתואר לעומת זאת יהיו מקיפים יותר ולכן יתאימו לפנויים יותר מבינינו ולאלו שמעוניינים להיכנס לעומק העניין ולהיחשף גם לנושאים שמסביב.

לימודי עיצוב אופנה - תנאי קבלה

תנאי הקבלה משתנים כמובן בהתאם למוסד הלימודים ולמסלול אליו תרצו להירשם. לימודי עיצוב אופנה במוסד יוקרתי נחשבים נחשקים יותר באופן טבעי, ולכן תנאי הקבלה אליהם יכולים להיות נוקשים יותר. בכלליות, אפשר לומר שרוב בתי הספר לעיצוב ידרשו מכם לעבור מבחן קבלה, שיכול לכלול מבחן ברישום ובעיצוב פשוט.

בנוסף, סביר גם שתצטרכו לעבור ראיון אישי עם ראש המחלקה או עם המורים שילמדו אתכם בעתיד. בנוסף, ברוב המקומות תדרשו גם להציג תיק עבודות, שימחיש את הפוטנציאל שלכם בתחום. תיק העבודות הוא שלב חשוב מאוד לקראת הקבלה ללימודים ולכן קיימות מספר מכינות שיעזרו לכם להכין אותו כמו שצריך.

מה צפוי במהלך לימודי עיצוב אופנה?

בכל בחירה שתעשו בנוגע למסלולים השונים שקיימים בתחום, סביר שתלמדו איך לגזור דגמים, לתפור, לגבש קולקציות ולשאוב השראה ממקורות שונים. בתי ספר רבים שיש להם מסלול לימודי עיצוב אופנה, יאפשרו לכם גם להתנסות בהעלאת תצוגות אופנה אל מול קהל, כדי שתצברו ניסיון אמיתי. ישנן בארץ כמה תצוגות אופנה שמארגנים בתי ספר לעיצוב. הן מהידועות ביותר בתחום ומסוקרות כל שנה באמצעי התקשורת.

בתי הספר השונים יציעו לכם גם את האפשרות להתנסות במצבים שמדמים את ההתנהלות של בתי אופנה ומעצבים בעולם האמיתי. ישנם גם בתי ספר שמציעים לסטודנטים נבחרים לעבור התמחות אצל מעצבי אופנה ידועים בארץ ובעולם. זו חוויה מעשירה במיוחד, כזו שתוסיף לכם כמובן הרבה יוקרה, לקראת צאתכם לעולם האופנה שבחוץ.

לימודי עיצוב אופנה בחו"ל

אפשרות נוספת - למי שיכול להרשות אותה לעצמו - היא בחור בלימודי עיצוב בחו"ל. ללימודים הללו יש יתרון בולט, בגלל שהם נותנים לכם הזדמנות ללמוד מהטובים ביותר בתחום. תוכלו גם לקחת חלק בפרויקטים מיוחדים שמתקיימים בזמן הלימודים ושישלבו אתכם עם התעשייה העולמית. כמה מהמדינות המובילות בתחום, שלהן מסלול לימודי עיצוב אופנה, כוללות את איטליה, צרפת, אנגליה וארצות הברית.
 
לקריאה נוספת ומקומות מומלצים ללימודי עיצוב אופנה

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב