דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ללמוד לשחות גם בגיל מבוגר: למי זה טוב ולמה זה כדאי ? 

מאת    [ 21/11/2010 ]

מילים במאמר: 962   [ נצפה 2199 פעמים ]

 

ללמוד לשחות – חלום רטוב ?!

האם קיים רגע בו אנחנו מבוגרים מידיי להגשים חלומות? ישנם הרבה אנשים שעבורם ללמוד שחייה זה בגדר חלום...

ב"ילדי המים של לימור" אף פעם לא מאוחר מידיי להתחיל לשחות ולהפוך לילד מים מאושר (ויש בשחייה עוד כמה בונוסים בריאותיים).

קראו, הפנימו ובואו להתנסות בחוויה חמימה ורטובה.שחייה היא אחת הפעילויות הגופניות הקיימות הטובות ביותר לשיפור הכושר הגופני והנפשי.

אם בעוונותיכם עדיין אינכם יודעים לשחות, הרי שעם קצת נחישות ועוד קצת התמדה, תוכלו לעמוד במשימה גם בגילכם המופלג...

אחרי הכל, ללמוד לשחות לא שונה מללמוד כמעט כל דבר אחר בחיים, חזרה ותרגול הם לב העניין. מה שכן כדאי מאוד לתרגל במקום ובליווי נכונים כך שבסופו של דבר ההשקעה תהיה משתלמת.

 

הדרכה מקצועית

אצלנו תמצאו מדריכים מנוסים וקשובים אשר ידעו להתאים את התרגילים לצרכים האישיים שלכם ואשר ילוו אתכם בתהליך עד שתרגישו כמו דג במים.

 

יתרונות השחייה בכל גיל

שחייה משפרת את הכושר הגופני ומקלה משמעותית על כאבים בכלל ועל כאבי גב במיוחד. לעומת פעילויות ספורט אחרות היא מחזקת שרירים בכל חלקי הגוף ואין בה נזק הנגרם למשל על ידי לחץ או שחיקה של מפרקים. שחייה משפרת את היכולת האירובית ואת הקואורדינציה בין השרירים לבין העצבים. בקיצור, שחייה היא פעילות נהדרת ומתאימה לכל אחד ואחת ללא הבדל דת גזע מין או גיל.

 

לסחוט חזה או לשחות חתירה

אנו ממליצים על שחיית חתירה ומשתדלים ללמד סגנון זה ראשון במקביל ללימוד סגנון הגב (למרות שהוא מעט "טריקי" ולוקח יותר זמן ללמדו, סגנון זה דורש גם מעט יותר כוח פיזי בהתחלה) בעיקר משום ששחיית חתירה מושתת על תנועות טבעיות לגופנו כך שמופעל פחות עומס על עמוד השידרה הצווארי והתחתון ועל הברכיים בהשוואה לסגנון חזה.

 

בכמה שיעורים רצוי להשתתף בשבוע?

למי שמעוניין לחזק את ליבו באמצעות שחייה אנו ממליצים להקדיש לכך פעמיים בשבוע למשך כ-45 דקות בכל פעם.

 

יתרונות המים

למים תכונות ייחודיות ביחס לסביבה הרגילה בו נעשית מרבית הפעילות הגופנית של האדם. כוח ציפה, כוח התנגדות, לחץ הידרוסטטי, זרמים, מערבולות והולכת חום - אלו תכונות היוצרות יתרונות רבים ובלעדיים לפעילות במים לעומת כל ספורט ביבשה.

 

כוח הציפה

היתרון הבולט של פעילות במים, הוא עיקרון פיסיקאלי הנקרא כוח הציפה. עיקרון זה בא לידי ביטוי בחוק ארכימדס לפיו כאשר גוף שקוע בתוך נוזל במנוחה, הוא צפוי להידחף כלפי מעלה ביחס שווה למשקל של הנוזל מתחתיו. נשמע מסובך !? במילים פשוטות גופנו משתחרר במים ממשקלו בהתאם לעומק המים בהם הוא שקוע. לפיכך, כאשר גופנו שקוע במים, הלחץ על עמוד השדרה ומפרקים אחרים מופחת באופן ניכר (ב- 90% במים עד לצוואר, 40% כאשר המים עד למותניים). כך אפשר להתמקד בחיזוק שרירים בלי לסבול מאוחר יותר משחיקת הרצועות והגידים. לכן שחייה מומלצת כל כך לסובלים מבעיות גב, עקמת, פריצות דיסק ושאר ירקות. ילדי המים של לימור יודעים להתאים תרגילי שחייה נכונים לסובלים מבעיות גב למינן. חוץ מזה, פעילות במים במצב שכיבה תביא לציפה מקסימלית לעומת פעילות אנכית בה שטח הפנים שלנו קטן יותר, הנה עוד יתרון בשחייה לעומת פעילות בתנוחת עמידה.

 

התנגדות המים

המים יוצרים התנגדות לתנועה, שתלויה במהירות, בשטח הפנים מול המים ובעומק בו ננוע. שימוש נכון בשלושת המרכיבים האלו יתן לנו מדרג של התנגדויות לעבודת השרירים, בלי להזיק להם על ידי העמסה מיותרת.

 

לחץ הידרוסטטי

הלחץ בתוך המים גדל ככל שעומק השקיעה גדל וכך גובר הלחץ על מעטפת הגוף. לתכונה זו תועלת עצומה משום שכך נגדיל את ההתנגדות לזרימת האוויר בריאות, בלב ובמערכת הנשימה (בכ- 60% כשאנו במים עד גובה הצוואר). הגדלת ההתנגדות לזרימת האוויר יוצרת צורך בהגברת פעולת הסרעפת והשרירים הבין-צלעיים, בעיקר לביצוע פעולת הנשיפה. פעילות מוגברת זו היא אימון מצויין לכולנו ובמיוחד לבעלי הפרעות בתפקודי הנשימה כגון  אסתמההלחץ ההידרוסטטי משפיע גם על ההחזר הוורידי ומסייע לניקוז של נוזלי הגוף כלפי הלב ויעיל במיוחד לטיפול בבצקות.

 

מערבוליות וחום

הצורה בה זורמים המים ומתערבלים סביב גופנו מועילה מאוד להרפיה כללית ולהקטנת המתח בשרירים. גלים קטנים הנוצרים כתוצאה מחיכוך הגוף במים מגבירים את הגירוי ואת ההרפיה. המים מוליכים חום פי 25 מהר מבאוויר כך שבבריכה המחוממת של ילדי המים תהנו משילוב מנצח להרפיית מתחי היום יום.

 

עשו זאת בעצמכם בבריכה

הנה כמה טיפים לתרגילים שניתן לבצע בבריכה לחיזוק השרירים, שיפור הגמישות ולהרפיה מרגיעה.

 

תרגיל לחיזוק שרירי הבטן

עמדו כשגבכם אל דופן הבריכה כך שהמים יהיו בגובה החזה והשעינו את זרועותיכם הפרושות על השפה. הצמידו את רגליכם ונסו להרימן מעלה עד לקו המים בלי לכופף ברכיים. חשוב לשמור על גבכם צמוד לקיר הבריכה. כדי להגביר את רמת הקושי נסו להרים את רגליכם באלכסון פעם לימין ופעם לשמאל.

 

תרגיל לשיפור השליטה בנשימה

שאפו אוויר והכניסו ראש למים. בתוך המים שחררו בועות אוויר דרך האף לאט לאט בצורה מבוקרת. כשתחושו שאין לכם עוד אוויר לשחרר התאמצו קצת ונסו ללחוץ את בית החזה והסרעפת ולנשוף את כל האוויר החוצה. הוציאו ראש, שאפו אוויר ושוב חזרו מהתחלה. חיזרו על התרגיל 3 פעמים ברצף ונסו להגדיל את מספר החזרות אט אט.

 

הלחץ ההידרוסטטי שבמים פועל על בית החזה כך שהנשימה מתבצעת בהתנגדות מוגברת (בעיקר הנשיפה בתוך המים) התוצאה היא חיזוק שרירים, הגדלת נפח ריאות, שיפור חימצון והארכת שריר הנשימה. ברמה הפיזיולוגית משפרים סיבולת אירובית ואנאירובית. הלחץ ההידרוסטטי עולה ככל שמעמיקים, כך מגדילים עומס על בית החזה. צלילה ותרגילים מתחת למים ישפרו לנו את מערכת הנשימה ואת היכולת להתנגד לגורמי מחלות למיניהן. ברמה התפקודית הלחץ ההידרוסטטי מסייע במניעת התהוות של בצקות ובסילוק פסולת ונוזלים מצטברים.

 

תרגיל להרפיה כללית

שיכבו על גבכם על פני המים כשידיכם פרושות לצדדים. החזיקו את האוויר בריאות לכמה שניות ותצופו. נשפו את האוויר אט אט וכשתתחילו לשקוע שאפו אוויר שוב וחיזרו לצוף.

 

בעוד שבבריכות רגילות טמפרטורת המים נעה סביב 28 מעלות, בבריכה של ילדי המים של לימור הטמפרטורה נעה בין 31 לבין 34 מעלות צלסיוס. השהייה והתרגול בתוך מים מחוממים עוזרים,בין השאר, למקרים של התכווצות שרירים, כאשר הפחתת הכאב מובילה להרפיית השרירים.


© כל הזכויות שמורות לילדי המים של לימור

 

ילדי המים של לימור


לימוד שחייה לכל הגילאים


limor.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב