דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משתפים וממנפים משאבים וידע 

מאת    [ 10/06/2007 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2383 פעמים ]

שיתופיות (Collaboration) היא תהליך שבו יחידות שונות או אנשים שונים עובדים יחד, להשגת תוצאות משותפות. מדובר בנושא ההופך יותר ויותר שכיח ומשמעותי בארגונים, עם ההבנה לגבי הצורך לשתף מידע מחד, וריבוי הפתרונות בתחום מאידך. שיתופיות היא גם מרכיב מהותי, בתפישות מחשוב כמו ERP ו-CRM, בגישת ה-SOA ובמוצרים עדכניים, דוגמת אופיס 2007 - שאחת הבשורות הגדולות שלו היא השיתופיות.

גם שוק ה-Enterprise Web 2.0, הבנוי על שיתופיות, עובר ייצוב, ולפי סקר שנערך על ידי Forrester, ה-CIOs מרוצים מהמצב ומביעים רצון לרכוש טכנולוגיות Web 2.0 (בלוגים, wikis, podcasts, RSS וכו'). אלה מתבססות במידה רבה על שיתופיות ביצירת תכנים ושירותים, כפי שמדגימות למשל Wikipedia או YouTube, וסביר שהדבר יחלחל גם לעולם הארגוני.

השיתופיות נחשבת לטכנולוגיה (או חדשנות) "מתפרצת" (Disruptive Technology); כלומר טכנולוגיה, מוצר או שירות, אשר בסופו של דבר משנה לחלוטין את הטכנולוגיה הדומיננטית או המוצר השולט בשוק.

שיתופיות היא גם עניין של תפיסה, שמומלץ לקדם בארגון. זו, תתבטא למשל בעידוד עובדים לשתף ידע אישי מועיל, בניצול יתרונות יחסיים של שיתופיות (כדיווח מעובד בחו"ל על כנס), בקידום השיתופיות מול ספקים ולקוחות ובניהול מושכל של שיתוף המסמכים בארגון. כלי שיתופיות נותנים הזדמנות לממש שיתופיות עובדים, לפי המודל היפני לקידום פרוייקטים, בו כל מי שמעורב בפרוייקט, מוזמן לחלוק דעות ותובנות לגביו.

למרות התועלות הברורות בשיתופיות, ארגונים רבים עדיין נמנעים מיישום פתרונות בתחום, חלק מחשש, וחלק מבורות. ברוב המקרים, העלויות הנובעות מהימנעות מיישום גבוהות, מעלות אימוץ פתרון, מה גם שפתרונות חינמיים רבים מוצעים כעת לארגונים. חשוב גם לזכור כי הצעירים של היום, אשר עבורם הופכים כלי השיתופיות לדבר שבשגרה, הם אנשי הידע והמידע של העתיד; ארגון שאינו משכיל ליישם היום פתרונות שיתופיות, ייאלץ להתמודד עם התוצאות בעתיד.

עם זאת, העניין בשיתופיות גבוה, וב-Forrester צופים שהעניין בשיתופיות יישאר גבוה ב-2007, כאשר ארגונים נעים לכיוון סטנדרטיזציה. ארגון אשר ישכיל לנצל כראוי את המחשוב, ימצא בו הזדמנויות רבות ומשמעותיות לייעול עבודה משותפת. מצד שני, שיתופיות מציבה גם סיכונים אליהם יש להתייחס.

96% דיווחו על תועלות, בסקר על שימוש בתוכנות שיתוף בענף הבנייה ו-80% הגדירו אותן כמשמעותיות (NCCTP). לפי בטלר גרופ, השוק הגלובאלי לפתרונות שיתוף מסמכים, למשל, צפוי להגיע לכ-800 מיליון דולר עד סוף 2010. מחקר Frost & Sullivan מצא כי עד 2010, שוק שירותי השיתופיות מבוססי הווב יגיע ל-2,644.5 מיליון דולר (לעומת 682.7 מיליון דולר ב-2005), כאשר Web Conferencing יהיה הכוח המניע העיקרי לרווחים.

לסיכום - מומלץ לבדוק מה יש לכלי שיתופיות להציע לארגון, לבחון דרכים ליישומם ולקדם תפיסה חשובה זו, לשם ייעול ושיפור הפרודוקטיביות.

_______________________________________________________________________________
כדי להיחשף להרחבות והעמקות על נושא זה, לגלות הזדמנויות חדשות, משמעויות קריטיות, מכשולים חבויים והיבטים כלכליים; כמו גם לקבל עוד טיפים , לשמוע המלצות המומחים ולדעת יותר על מה שלא מספרים לנו, ניתן לרכוש את תחקיר זה או להצטרף כמנוי.
אתר pCon-line נמנה על אתרי התוכן הגדולים במדינת ישראל והוא משמש כפורטל מקצועי ודף בית למנהלי מחשוב ומשתמשים מתקדמים. במסגרת מסלול יומי קצר, הוא מסנן ומציע רק את החדשות החשובות והמעניינות ביותר. כיום הוא מציע מעל 20 שירותים, שנועדו לספק פתרונות אמיתיים, שימושיים ומועילים, לאנשים שעוסקים ומתעניינים בתחומי המחשוב ואינטרנט - לעדכון שוטף, לחיפוש מידע, כלי עזר ושירותים ייחודיים.
http://www.pcon.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב