דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כרטיסי אשראי - כרטיס אשראי חוץ בנקאי 

מאת    [ 18/11/2010 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 3187 פעמים ]

כרטיס אשראי חוץ בנקאי הוא פשוט כרטיס שמונפק עבור הלקוח על ידי גוף כלשהו שאיננו בנק. בישראל כרטיסי אשראי לרוב מונפקים על ידי הבנקים (דרך חברות האשראי כמובן)אך יש אפשרות לכל אזרח לבקש ישירות מחברת אשראי כזו או אחרת לקבל כרטיסי אשראי שלא דרך הבנק. כרטיס אשראי חוץ בנקאי הוא אפשרות נפוצה ומקובלת מאוד בישראל כיום ולקוחות מתקשרים ישירות עם החברות או מקבלים כרטיס במסגרת מועדוני חבר צרכניים רבים שקיימים בשוק.

כיצד חברת האשראי מקבלת את הכסף בכרטיס אשראי חוץ בנקאי

כרטיסי אשראי שמונפקים דרך הבנקים מקושרים ישירות אל חשבון הבנק של הלקוח ולכן אין בעיה לגבות את החיובים הרלבנטיים, אך כרטיס אשראי חוץ בנקאי הוא כאמור ללא קשר ישיר לבנק ולכן יש צורך בפיתרון אחר. ברוב מוחלט של המקרים העברת תשלומי הכרטיס מתבצעים באמצעות הוראת קבע לחיוב חשבון הבנק של הלקוח על ידי חברת האשראי, במקרים נדירים ניתן גם לשלוח צ'קים לחברה עבור כיסוי חובות הכרטיס.

מדוע קיימת אפשרות של כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים

בעבר חברות כרטיסי האשראי עבדו מול הבנקים ולא מול הלקוחות מבחינת הנפקת הכרטיסים, הרעיון להתחיל לשווק כרטיסי אשראי שלא דרך הבנקים הגיע מחו"ל ובעקבות צורך של חברות אלו לפתור בעיה מבחינתן. חברות האשראי היו כבולות בהסכמים עם הבנקים ולא הייתה להן שליטה על סוגי הכרטיסים שמוצעים ומונפקים ללקוחות.

בתחילה חברות כרטיסי האשראי השונות שיתפו פעולה עם רשתות קמעוניות גדולות להקמת מועדוני לקוחות והנפקת כרטיסי אשראי מיוחדים שלא דרך הבנקים לחברי המועדון, תחום שעדיים קיים וכולל כבר כיום מועדוני לקוחות רבים וחברות מגוונות מאוד. בנוסף, הן החלו להציע כרטיס אשראי חוץ בנקאי ישירות מהן וללא צורך להשתייך למועדון לקוחות כזה או אחר. כיום כל אחת משלושת חברות האשראי בישראל מציעות כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים.

יתרונות של כרטיס אשראי חוץ בנקאי

    • הגדלת מסגרת האשראי ללא תלות בבנק: כרטיסי אשראי אלו מאפשרים מסגרת אשראי ללא קשר למסגרת הקיימת בבנק וללא הצורך בהעמדת בטחונות כמו בבנקים, ללקוח יש מסגרת אשראי נוספת שמאפשרת לו גמישות רבה יותר בניהול הפיננסי.
    • הטבות מיוחדות: כרטיס אשראי חוץ בנקאי מוציא מהמשוואה את הבנק כגורם מתווך ובכך ניתן לעיתים לקבל הטבות מיוחדות שמוצעות ללקוחות ישירים.
    • הטבות מועדון לקוחות: כאמור, במקרים רבים כרטיסי אשראי אלו מונפקים במסגרת מועדוני לקוחות צרכניים, לכן ניתן ליהנות מההטבות וההנחות שמגיעות עם הכרטיס.
    • אפשרות "גלגול" של החיובים: כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים מציעים את האפשרות לגלגל חיובים מחודש אחד לבא אחריו וכן הלאה, כמו כן ניתן לקבוע תקרת הוצאות חודשית שכל סכום מעליה מועבר מיידית לחודש הבא. פיתרון שמהווה מעין הלוואת אקספרס.

בלוגר וכותב מאמרים בנושא, צרכנות פיננסית, הלוואות וכרטיסי אשראי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב