דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך תנהל נכון את הקריירה שלך 

מאת    [ 17/11/2010 ]

מילים במאמר: 675   [ נצפה 1691 פעמים ]

תכנון קריירה מקצועית הוא תהליך מורכב. לעתים, תהליך עד כדי כך מורכב שמחפשי עבודה פונים לעזרה מקצועית, על מנת לקבל כיוון תעסוקתי ולהבין טוב יותר "לאן נושבת הרוח". 
בדורות הקודמים, אנשים היו עובדים באותו מקום עבודה 20 ו-30 שנה. יציבות תעסוקתית הייתה נחלתם של הרוב, וברוב המקרים אנשים לא ממש שאלו את עצמם האם זה התחום הנכון עבורם, לאן הם רוצים להתפתח, ומתי. כל עוד שנכנסה משכורת חודשית ומקום העבודה היה מוכר ויציב, לא נשאלו יותר מדי שאלות.

כיום, עובדים חווים בצורה שונה כמעט לגמרי את עולם הקריירה. ילידי שנות ה-80 ואילך, הנקראים גם דור ה-y, מצפים לקידום מהיר, לעבודה מעניינת ומאתגרת, שמים דגש על קידום מהיר והגשמת הפוטנציאל, ואינם חוששים משינוי כפי שהיה בדורות הקודמים. בני דור ה-y מצפים שעבודתם תיצור אצלם תחושת סיפוק ותאפשר להם איזון בין קריירה לחיי משפחה. כיום, כאשר עובד אינו מרוצה בתפקידו, הוא מקדיש פחות חשיבות לזמן שהוא נמצא בתפקיד וחשיבות רבה יותר לתחושת הסיפוק והאתגר בעבודה. יותר ויותר אנשים מגיעים למסקנה שהם צריכים שינוי, ושואלים את עצמם- מה הצעד הבא? אז כיצד כדאי לנהל את הקריירה? איך תעשו את הצעדים הנכונים ולא "תשרפו" את עצמכם בשוק העבודה? הכנו עבורכם רשימה של כללי עשה ואל תעשה:   עשו:
  1. הסתכלו קדימה, חמש ואפילו עשר שנים. נסו להבין איפה אתם רואים את עצמכם. רוצה להיות שותף במשרד עו"ד? חולמת להיות מנהלת כספים? או אולי דווקא עצמאי/ת? מרגע שהצבתם לעצמכם את היעד הראשי, נסו לבנות איזושהי תוכנית, כזו שתאפשר לכם להגיע בסופו של דבר ליעד שלכם, החלו לפעול כדי להשיג אותו.
    2. התייעצו.
    לפני שמקבלים החלטה לגבי המשך התנהלות בקריירה, במיוחד כשנמצאים בצומת דרכים, כדאי להתייעץ עם מכרים שעובדים בתחום שבו אתם שוקלים להתמקצע. אתם לא חייבים בהכרח לנהל את אותו מסלול קריירה שהם בחרו בו, אבל מסיפורים אישיים של אחרים תוכלו ללמוד ולהסיק מסקנות לגבי הדרך שבה תבחרו. 
    3. השתתפו בהדרכות והכשרות.
    אם אתם עובדים בארגון גדול המספק הדרכות והכשרות לעובדיו, הדרכות הן דרך נהדרת להרחיב את הידע שלכם, להבין כיצד תוכלו להתקדם בארגון, וגם לבחון תחומים נוספים שעשויים לעניין אתכם.
    4. בנו סדרי עדיפויות.
    חשוב לכם להפוך לשם-דבר בתחומכם? חשוב לכם לעבוד בחברה גדולה ומוכרת? חשוב לכם לעבוד בשעות עבודה נוחות? יכול להיות שכל הדברים האלה יחד חשובים לכם, אבל כדאי שתחשבו מה יותר ומה פחות. אם  שעות עבודה גמישות חשובות לכם יותר מכל, ייתכן שבשלב מסוים של הקריירה תעדיפו לבחור בדרך עצמאית. אם חשוב לכם להפוך לשם-דבר בתחומכם, קחו בחשבון שתידרש השקעה רבה, שמשמעותה לרוב שעות
    עבודה ארוכות ובניית נטוורקינג המורכב מאנשי מפתח בתחום (גם כשכירים וגם כעצמאים).
    5. התחברו.
    חשוב מאד שיכירו אתכם, וחשוב לא פחות שאתם תכירו. בניית רשת נטוורקינג רחבה ומוצלחת חשובה מאד להצלחה שלכם, גם כשכירים וגם אם תבחרו לצאת לדרך עצמאית. מה גם שאם בניתם לכם רשת מוצלחת, כמעט תמיד יהיה לכם עם מי להתייעץ לגבי הצעד הבא או שינויים בקריירה.

  אל תעשו:
  1. אל תחליפו כל שנה מקום עבודה, בטח שלא כל כמה חודשים. נסו להתמיד, כי יציבות תעסוקתית היא עדיין תכונה חשובה מאד למעסיקים.
    2. אל תסטו לחלוטין מהמסלול  אלא אם כן אתם בטוחים שאתם מעוניינים בשינוי מוחלט בקריירה. למה? כי אם תסטו מהמסלול לא בטוח שתוכלו לחזור אליו. קחו בחשבון שצעד כזה יכול להתגלות כהצלחה מסחררת, אבל גם עלול להתברר כטעות. אתם עלולים "לאבד" זמן יקר של עיסוק בתחום העיסוק המקורי שלכם ולגלות שלאחר כמה שנים בתחום אחר, יהיה לכם קשה לחזור אליו.
    3. אל תשרפו גשרים
    החלטתם לעזוב את מקום העבודה? שמרו על יחסים טובים, ובצעו את העזיבה בצורה מכובדת. החברה הבאה עשויה לפנות לבוס הנוכחי שלכם לבקש המלצה. עמית שלכם בצוות יכול להפוך להיות עמית בצוות אחר בהמשך הקריירה. שמרו על יחסי העבודה עניניים ונעימים. גם בתוך מקום העבודה וגם מול ספקים.
    4. אל תיקחו הפסקה גדולה מדי.
    כאשר אתם לא עוסקים בתחומכם תקופה של שנתיים-שלוש ומעלה, קשה יותר לחזור. כמעט בכל תחום עיסוק, דברים משתנים ומתפתחים, ומי שנשאר בחוץ לרוב נתפס על ידי מעסיקים כמי שיתקשה יותר להיכנס לעניינים. רילוקיישן ארוך של בן-הזוג, חופשת לידה של שנתיים, או כל התנסות אחרת שמשאירה אתכם תקופה ארוכה מחוץ לשוק העבודה עשויים לעכב את החזרה שלכם אליו.

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב