דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהירות מופרזת - כיצד מבטלים דוח מהירות? 

מאת    [ 16/11/2010 ]

מילים במאמר: 688   [ נצפה 4627 פעמים ]

דוחות של מהירות מופרזת הם שכיחים מאוד, כאשר קבלת דוח פירושה, תשלום קנס בגובה של 250 ש"ח או 750 ש"ח, תלוי בחומרת העבירה. נהיגה מעל המהירות המותרת העולה על 30 קמ"ש בכביש עירוני ומעל 40 קמ"ש בכביש בינעירוני, משמעותה, העמדה לדין בבית המשפט לדיני תעבורה.

בכל מקרה של מהירות מופרזת, בין אם קיבל הנהג הזמנה לדין ובין אם דוח מהירות, עליו לפנות לקבלת יעוץ משפטי על ידי עורך דין תעבורה.

אם אינך זקוק לייעוץ ממשי, תוכל לשאול תמיד את עורכי הדין בפורום דיני תעבורה >>

אם קיבל הנהג דוח מהירות, יבדוק עורך הדין האם קיימת אפשרות ריאלית לבטלו ובמקרה של הזמנה לדין, יעניק לנהג, יעוץ משפטי, לגבי טענות ההגנה שיהיה עליו לטעון בדיון, בכדי להפחית את חומרת העונש.

כיצד מבטלים דוח מהירות? ישנן שתי דרכים עיקריות. האחת היא להוכיח כי הבדיקה של מכשיר המדידה, לא הייתה תקינה והשנייה היא להגיש בקשה להמיר את דוח מהירות מופרזת באזהרה. מיד נפרט בהרחבה על שתי דרכים אלו וגם נראה, מה קורה כאשר ישנה העמדה לדין.

מהירות מופרזת – מהימנות הבדיקה

אחד המכשירים השכיחים ביותר עמם מבצעת המשטרה בדיקה של מהירות מופרזת, הוא הממל"ז. מכשיר זה הוא אקדח לייזר אשר יש לכוונו אל עבר הרכב שמבקשים למדוד. באמצעות קרן לייזר, נמדדת מהירות הנסיעה  וזו מוחזרת אל המכשיר, כך שהשוטר יכול לראות מהי המהירות בה נוסע הנהג.

היות שמכשיר זה אינו מצלם את הרכב, חייב השוטר לעצור את הנהג, בסמוך מאוד לבדיקה.

תקינות הבדיקה היא תנאי להרשעה ולכן, האמצעי המרכזי לביטול דוח מהירות הוא להוכיח כי הבדיקה לא נעשתה על פי הנהלים, למשל:

1. דרישה לחצובה : כאשר השוטר מודד מהירות מופרזת בטווח של מעל 300 מטר, עליו להשתמש בחצובה. אם לא עשה זאת, יש לנהג עילה לביטול הדוח.

2. עדשה מתאימה : מעל טווח של 300 מטר, חייב השוטר להשתמש בעדשה מגדילה.

3. בדיקה תקופתית : לשם שמירה על תקינות המכשיר, יש לבצע בו בדיקות תקופתיות וכן לעשות כיול למכשיר.

אי עמידה בנהלים הללו, יכולה בהחלט להוביל לביטול הדוח של הנהג. לשם בדיקת אפשרות זו, יש לפנות אל עורך דין לתעבורה, אשר יעניק לנהג, יעוץ משפטי. עורך דין בעל ניסיון, יוכל לדעת האם ישנו סיכוי טוב לביטול הדוח או האם, כדאי לנהג לשלם את הדוח ולסיים את הפרשה.

המרת הדוח באזהרה

נהגים ללא עבירות תעבורה קודמות או נהגים אשר עברם נקי מזה זמן רב, ייתכן וכדאי להם להגיש בקשה להמיר את הדוח על מהירות מופרזת לאזהרה. אף בעניין זה, יש להתייעץ עם עורך דין תעבורה, שיוכל לומר לנהג, מהו הסיכוי כי בקשתו תתקבל.

לשם המרת הדוח באזהרה יש להודות בביצוע העבירה ולפרט בצורה מסודרת את העילות שבגינן, סבור הנהג, כי מוצדק להמיר את הדוח באזהרה.

למותר לציין כי כאשר מדובר במקרים של מהירות מופרזת חמורה, אין הרבה טעם בהגשת בקשה זו, היות שהסיכוי שתתקבל, נמוך מאוד.

יש להדגיש כי המשטרה אינה מבטלת דוחות בקלות ועל כן, תקבל בקשות אשר מצדיקות באמת את ביטול הדוח. נהגים בעלי עבירות קודמות, לא יזכו לביטול הדוח, אלא במקרים חריגים ביותר.

טרם הגשת הבקשה, התייעצו עם עורך דין לתעבורה, על מנת לבדוק את הסיכוי לביטול הדוח. כמו כן, חשוב לקבל ייעוץ משפטי לגבי אופן ניסוח הבקשה, היות שלדבר חשיבות גדולה בקבלת הבקשה.

בטלותו של דוח משמעותה ביטול הקנס והנקודות ולכן, אם ישנו סיכוי סביר לביטול הדוח, כדאי בהחלט להגיש את הבקשה.

מה קורה בהעמדה לדין?

נהג אשר נתפס נוהג במהירות מופרזת מעל 40 קמ"ש בדרך בין – עירונית ומעל 30 קמ"ש בדרך עירונית, יקבל הזמנה לדין ובעת שנתפס על ידי המשטרה, רשאית זו להורות על פסילה מנהלית, קרי, פסילת הרישיון של הנהג. פרק הזמן של פסילה מנהלית הוא 30 יום.

טרם מועד הדיון, יש להתייעץ עם עורך דין לתעבורה, בדבר ההגנה הטובה והמתאימה, בנסיבות העניין. לקבלת יעוץ משפטי לפני יום הדיון, יש השפעה גדולה לגבי חומרת העונש שיפסוק בית המשפט. מדוע?

בין שיקוליו של בית המשפט, עומדות ללא ספק, גם התנהגותו של הנהג בזמן הדיון, מידת החרטה שהוא מביע לגבי מעשיו וטענות ההגנה שלו. כאשר הנהג מקבל יעוץ משפטי והדרכה, כיצד עליו לנהוג, גדלים הסיכויים שיקבל עונש מופחת.

ניתן לבטל דוח על מהירות מופרזת בשתי דרכים עיקריות. האחת, כאשר הנהג מוכיח לבית המשפט כי הבדיקה לא נעשתה על פי הנהלים. השנייה, הגשת בקשה להמיר את הדוח באזהרה. בשני המקרים, רצוי מאוד להתייעץ עם עורך דין לתעבורה, הבקיא בעניינים הללו, לרבות עמדת המשטרה ועמדת בתי המשפט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב