דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


NLP - מה זה אומר בעצם? 

מאת    [ 16/11/2010 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 3798 פעמים ]

לקראת שנת הלימודים החדשה, מאות ואלפי סטודנטים יחלו ללמוד במסגרות אקדמיות או מקצועיות בשאיפה להטוות דרך לעתיד טוב יותר. קורס NLP בדרגות השונות הוא אולי הקורס היחיד המשלב בין חסות אקדמית של אוניברסיטה ובין קורס מקצועי המאפשר לסטודנט לעסוק בתחום רחב ומתפתח תוך כדי שיפור העצמי.

אך לפני כל זה, עלינו לרענן את הידע לגבי NLP . למה הכוונה בעצם:

·         N – נוירו, עצבי, פיזיולוגי. תהליכים נויורולוגיים המפיקים משדרי החושים: טעם, ריח, מישוש, ראייה ושמיעה, חוויות של תפיסת עולם. במילים אחרות, לכל אחד מאיתנו יש תפיסה אחרת של העולם, תפיסה הנובעת מעיבוד חוויות חושים באופן שונה. שיטת NLP ממפה את התפיסה הזו על ידי מודל של תקשורת.

·         L – לינגוויסטי, לשוני. הביטוי לדרך בה המוח מעבד את החוויות שלנו הוא דרך הלשון והשפה. "אני מרגיש שמשהו הולך להשתנות" מול,  "אני שם לב למשהו שהולך להשתנות." שיטת NLP חושפת את המבנים הלשוניים האלה ואת העיבוד הנוירולוגי השונה של כל אדם, בעזרת השפה.

·         P – תכנות, ניתוב. לאחר חשיפת המודלים הנוירולוגים והלשוניים של האדם אפשר ליצור תוכנית טיפולית המובססת על הידע שנרכש לשינוי מהותי תוך אישי ושיפור התקשורת מול החברה בבחינת תקשורת בין אישית.

NLP אם כך, הוא אוסף של תהליכים טיפוליים המתבססים על מחקר וידע שנאסף לאורך השנים ומשפרים תהליכים תקשורתיים בעצמנו ובסובב אותנו. העיקרון הוא פשוט: ברגע שאנו מודעים לתהליכים פיזיולוגיים ולשוניים, יש ביכולתינו לשנות אותם לצרכינו או להתאימם לסיטואציה בה אנו נמצאים.

ה NLP נחשב חלוץ ופושט רגל בתחום הטיפולים קצרי המועד והוכיח כי בעזרת למידה מודעת ניתן לטפל וליצור שינוי מהותי, כל זאת מבלי ההזדקקות לפסיכותרפיה ארוכת שנים. הטענה היא כי אם מתבססים על מודלים שהוכיחו את עצמם ועל מחקר פורה, אין שום סיבה שמוח האדם לא ינתב את ביטויי השפה והחוויות שלו פנימה, לשיפור עצמי והחוצה – לשיפור התקשורת בעולם.

NLP – למי זה מתאים?

מהסתכלות על חתך האוכלוסייה של הסטודנטים אנו למדים כי התחום הולך ומתפשט בקרב עוסקים ואנשים פרטיים. למשל, פסיכותרפיים יכולים למצוא עניין ונדבך נוסף לעבודתם, גם מטפלים מכל הסוגים ועובדים סוציאליים. אנשי עסקים יכולים למצוא יתרון ניכר ב- NLP זאת בגלל מודל התקשורת המצויין שמתאים לכל אדם, ללא קשר לתרבותו ולשפתו.

לבסוף, אנשים פרטיים המעוניינים ללמוד את התחום, לעסוק בו באופן מקצועי או כדי לשפר את חייהם עצמם הם חתך נוסף של אוכלוסייה אשר באה ללמוד ולהתפתח.

 

GreenWeb כותבים על NLP, דמיון מודרך ועל קורס NLP.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב