דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרופות ואתם - מדריך חורפי לישראלי 

מאת    [ 15/11/2010 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2916 פעמים ]

החורף, או בשמו הידוע יותר "עונת השפעת", בדרכו לכאן וההורים כבר בכוננות ספיגה. עם השמועות על עוד חיידק שעמיד בפני אנטיביוטיקה, ושפעת על שם בעל חיים כלשהו – אנו מציעים היערכות תודעתית ופיזית בנושא הפיתרון לעניין או במילים אחרות: תרופות. ויפה עונה אחת קודם.

הדרכים להתמודד עם מחלות

בבואנו להתמודד עם החולי לסוגיו, נמצא עצמנו מול מספר אפשרויות פעולה: תרופות הרופא זוקקות המרשם, התל"מ – התרופות ללא מרשם ותרופות הסבתא הביתיות והטובות. אז מה קודם? ומה אחר-כך? ובכן, נחל את מסענו מהסוף להתחלה.

תרופות הסבתא

בשביל "תרופות הסבתא" לא תצטרכו קדירה מהבילה תחת אש יוקדת - וכנראה שאפילו סבתא לא תצטרכו. הסיבה פשוטה: רבות מתרופות אלו קנו להן מקום על המדף הישראלי, אי-שם בין הראש ללב.

עוד תופעות שלהן עשויות לעזור תרופות סבתא: כאבי ראש, בטן, עור ועוד, כיד הדמיון הטובה. אם מפאת יעילותן בשטח או אם מפאת טרנד ניו-אייג'י כזה או אחר – נראה שהסבתות כאן כדי להישאר.

לתרופות הסבתא מספר עקרונות, שמבטיחים שהן תהינה קלות יחסית להכנה, זולות, והכי חשוב – בלתי מזיקות. דבר זה נעוץ בכך שהן מורכבות ברובן מצמחים שנתגלו במרוצת הדורות כבעלי סגולות רפואיות – דבר שזוכה לאישושו של המדע המודרני ברוב המקרים. יעיל? את זה עליכם לקבוע.

תרופות ללא מרשם

ז'אנר נוסף בו ניגע בפינתנו זו - תרופות ללא מרשם . את "משפחת" תרופות אלו מאפיינת קלות ההשגה מחד – משום שאין צורך במרשם רופא כדי לקבלן, וזמינותן מאידך: הן נמצאות בכל בית מרקחת הסמוך לביתכם.

בין תרופות אלו נוכל למצוא משככי כאבים קלים למיניהם, טיפות נגד הצטננות לילדים (טיפטיפות וכד'), חומרים מחזקים, מרגיעים או מעוררים ואף מוצרי טיפוח שונים. הכלל המנחה בתרופות מסוג זה הוא שהן אינן ממכרות, לא יקרות יחסית ואינן מזיקות במינון סביר, על פי הנחיות הרוקח.

אינדקס תרופות

אינדקס תרופות הוא סוג של פורטל, אתר אינטרנט, המכיל מידע על התרופות הרשומות בישראל. במסגרת מידע זה יוכל למצוא הקורא המעיין פרטים בכמה תחומים: מבחינה כללית, באתרים אלו יובא תיאור התרופה, מטרת השימוש בה, משפחת התרופות שאליה היא משתייכת, שמות מסחריים אחרים ועוד.

מהבחינה הלוגיסטית אינדקס תרופות יוכל לסייע לכם בבירור האופן, התדירות, והמינון של נטילת התרופה. כך גם לגבי אזהרות חשובות בנוגע למי, מה ומתי רצוי להשתמש בתרופה וכן מידע על תופעות לוואי.

חברת כצט

למי שלא שמע, הכיר, או צרך – חברת כצט היא חברת תרופות ומוצרי רפואה מהמובילות בישראל. החברה פועלת בשוק בישראל כבר משנת 1921 והפכה בסוף שנות השמונים לחברה בינלאומית המתמחה בשיווק, ייצור, והפצת תרופות, תכשירי רפואה, ומיכשור רפואי. תחת קורת-גגה חטיבות שעוסקות גם בפתרונות בתחום ההגנה על גידולים חקלאיים ובפיתוח מוצרי מזון, בריאות וטיפוח עבור בעלי-חיים.

ומה בין תרופה למכה?

את סקירתנו זו לא נוכל לסיים כמובן, בלי מעט אזהרות לעם: ראשית, על כל פנים, צריכת תרופות באופן אוטומטי ומוגזם אינה מומלצת. הדבר עשוי לגרום לחסינות של חיידקים השרויים בגופכם בפני התרופות, להתפתחות סימפטומים ולהתמכרות פסיכולוגית.

פרט לכך, יש לזכור כי הרפואה המודרנית, על חכמתה וכוחה, ממציאה תרופות שמטפלות בבעיה לאחר שהתגלתה. אין תחליף לניהול אורח חיים בריא, שמהווה את הקדמת התרופה למכה. שיהיה חורף יבש - ולבריאות.

כצט בע"מ היא חברת התרופות ומוצרי הצריכה מהמובילות בישראל המייצרת סדרת תרופות טיפטיפות עבור ילדים ותינוקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב