דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גזים אצל תינוקות - טיפים להקלה על העולל הסובל 

מאת    [ 15/11/2010 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 6304 פעמים ]

בניגוד לבעלי החיים שבתוך שעות אחדות מיום הגיחם לעולם מסוגלים כבר לעמוד על רגליהם ולהצטרף לעדר, התינוק הוא יצור קטן וחסר ישע. ההורים מכרכרים סביבו, מנקים, מאכילים, ומשתדלים להקל ולהרגיע בכל התקפת בכי. גזים אצל תינוקות הם עניין מאוד כואב, וגם אחת הסיבות העיקריות להתקפות הבכי בחודשים הראשונים.

בחודשיו הראשונים של התינוק מערכת העיכול מתפתחת ומסתגלת לצריכת מזון בדרך חדשה – דרך הפה. ההסתגלות מלווה בגזים וכאבי בטן המדירים שינה מהתינוק וגם מכם - ההורים. הבשורה הטובה היא שזה חולף, בדרך כלל כעבור מספר חודשים. איך תעברו את אותם חודשים קשים? בשביל זה אנחנו פה.

איך תזהה גזים בתינוקות?

לזהות גזים אצל תינוקות זה לא קשה – כשהם משתחררים. הבעיה היא שלא תמיד הם מצליחים להשתחרר, ועד שזה קורה התינוק סובל מאוד, ולא בשקט. כאשר התינוק חסר מנוחה ומתפתל, ייתכן מאוד שזו הבעיה. שימו לב שהתופעה יכולה לחזור על עצמה בזמנים קבועים, כמו למשל אחרי הארוחה.

תופעה נוספת שעשויה לגרום לחוסר השקט וכאבי הבטן של התינוק היא ריפלוקס; זוהי תופעה שכיחה אצל תינוקות, בה נוזלים חומצתיים מהקיבה נפלטים ממנה ועולים אל הושט. לעיתים התינוק פולט את הנוזלים ולעיתים בולע אותם חזרה, בכל מקרה התוצאה היא כאבים ואי נעימות גדולה מאוד.

השפעת התזונה על היווצרות גזים אצל תינוקות

נמצא כי גזים אצל תינוקות היא תופעה שכיחה יותר בקרב תינוקות שאינם יונקים מאשר בקרב תינוקות יונקים; אמנם הנקה אינה מונעת את התופעה, אך חלב האם הוא התזונה הטבעית והמתאימה ביותר לתינוק. על האם לשים לב לתזונתה שלה, כיוון שהרכב החלב עשוי גם הוא להשפיע על היווצרות גזים אצל התינוק.

ובכל זאת, לא כל אם מניקה; יש אמהות שמאוד רוצות אך אין להן מספיק חלב, יש אמהות עובדות שלא יכולות להרשות לעצמן את תלות התינוק בהן ולכן מעדיפות להרגילו לבקבוק, ועוד כהנה וכהנה אילוצים ונסיבות. בכל מקרה, זה לא הזמן לפתח רגשות אשם, אלא להבין מה הפתרונות החלופיים שניתן להשתמש בהם.

גם התינוק מבין מה הם הרגלים

טעות נפוצה בקרב אמהות היא המחשבה שבכל פעם שהוולד בוכה- הוא רעב. כשמרווחי הזמן בין הארוחות קטנים, יוצא שעל קיבתו הקטנה נוצר עומס שקשה לו להתמודד עמו. זה מעודד גזים אצל תינוקות. לכן, השתדלו לא להיכנע ומיד לחלוץ שד או להכין בקבוק. הרגילו אותם למרווחים סבירים בין הארוחות. מרווח של ארבע שעות הוא מרווח אידיאלי.

תרופות סבתא למקרים של גזים אצל תינוקות

ראשית, עיסוי הבטן מקל מאוד על הכאב, וגם עיסוי כף הרגל מזרז חילוף חומרים ומשחרר. בנוסף, בכל בתי המרקחת מוכרים גרגרי תה טבעי לתינוקות - תה קמומיל או תה שומר ידועים בסגולתם לעזור ולהרגיע כאבי בטן. השכבת התינוק בתנוחה עוברית על הצד או בערסל על הגב דומה לתנוחה המוכרת לו מהרחם ויכולה להקל גם היא על הכאב.

גזים אצל תינוקות – טיפול תרופתי

אחת התרופות לטיפול בגזים היא טיפטיפות סימיקול - תכשיר זה מכיל חומר בשם סימתיקון המסייע לפרק קצף וגזים. רבים מעידים כי ראו הקלה משמעותית עם השימוש בו. עם זאת, זכרו כי אין אבקת קסמים שתמנע גזים בתינוקות. אם תעשו ככל שביכולתכם, נוכל לקוות כי תוך זמן קצר גם אתם וגם תינוקכם תחושו הקלה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב