דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים להשכרת רכב 

מאת    [ 07/06/2007 ]

מילים במאמר: 685   [ נצפה 3279 פעמים ]

השכרת רכב בחו"ל
יש לא מעט אתרים וכתבות שירגיעו אתכם בנושא של השכרת רכב, לצערי, חברות השכרת רכב מייצרות הפתעות לא נעימות וגורמות לצער רב במועד החזרת הרכב. אני מקווה שקריאת הטיפים יסייעו לכם לעבור את הטיול עם חוויה חיובית והרגשה טובה בחזרה הבייתה.
השכרת רכב או תחבורה ציבורית
בנסיעה שלי ביפן נדהמתי מהזמינות ומהנוחות של הגעה לכל מקום באמצעות רכבות, תחבורה ציבורית פוטרת אתכם מהצורך להתעסק במקום חניה, בדלק ובניווט. במרכזי הערים הגדולות באירופה כדאי וממומלץ להשתמש בתחבורה ציבורית ולא להשתמש ברכב שכור. לקיחת מלון במרכז העיר אומנם יקרה יותר אך היא מפצה בחיסכון בהוצאות התחבורה. בנסיעה משדה התעופה למרכז העיר שווה לבדוק באם ישנם שאטלים או רכבות שמוזילים את עלויות ההעברה למלון.
במקומות בהם התחבורה הציבורית לא מפותחת או טיול ושהייה מחוץ לעיר יש כדאיות ברכב שכור. מספר טיפים שיכולים להפוך את החוויה נעימה וזולה.
הקדימו להזמין את הרכב לפחות שבוע מראש
חברות השכרת רכב משתמשות במודלים הלקוחים ממכירת כרטיסי טיסה, מידע על ירידה במלאי הרכבים הזמינים מייקר את מחירי ההשכרה. מחירים ההשכרה אינם אחידים בכל ערוצי ההפצה, כדאי להשוות בין מחירי השכרת רכב בשירות הטלפון הארצי, שירות בסניף מקומי ובין מחירי האינטרנט.
זכרו לשאול לגבי מדיניות קנסות בגין ביטול, כמה זמן לפני ניתן לבטל ללא קנס. הזמנתם רכב טלפונית ודאו כי קיבלתם מספר הזמנה, אתם לא רוצים הפתעות לא נעימות בנחיתה.
בחירת חברת השכרה
המדדים לבחירת החברה צריכים להיות שירות, פריסת סניפים ותמיכה בעת תקלה, התמודדות עם תקלות ובסוף מחיר. לפני שלוש שנים שכרנו רכב בהונגריה מחברת "רגינה" לחופשה בקרואטיה, תאונה שקרתה לנו לימדה אותנו את חשיבות הצורך בפריסה וסיוע, לקח לחברה שלושה ימים לארגן לנו פתרון חלופי וכל זאת בתהליך בירוקרטי מתיש. בנסיעות קצרות מומלץ להשכיר רכב מחברות גדולות, לאסוף בשדה התעופה וכיסוי ביטוחי מקיף. בנסיעות חופשה מעל שלשה ימים שווה לבצע השוואת מחירים ובחינת מספר חברות.
השוואת מחיר באינטרנט יכולה להיות באתר החברות, באתרי השוואת מחירים מקומי או השואאת מחירים בינלאומיים. שווה לקרוא את האותיות הקטנות באתרים אלו, החיר יבוא בדרך כלל על חשבון חוסר גמישות ותנאי ביטול דרקוניים.
הזמנה בישראל או בחו"ל
ההמלצה החוזרת במרבית האתרים היא להזמין את הרכב בישראל, היא נכונה מהטעם הפשוט שהיא מתבצעת לפני הזמן, ניתן לשלם במטבע מקומי ויש עם מי לדבר במקרה תקלה. הזמנה ברגע האחרון או בעת נחיתה בשדה תעופה תמיד אבל תמיד תהיה יותר יקרה מאשר הזמנה מוקדמת.
לעיתים המחיר הראשוני ישמע מפתה, אולם לאחר הוספת כל הסיכונים, מיסים, אגרות, ביטוחים, עמלת שינוי יעד החזרה ועוד המחיר מוכפל לעומת המחיר הראשוני. בקשו לקבל מחיר כולל של ההשכרה. שלא יהיו לכם הפתעות בסוף.
רשיון נהיגה
במדינות רבות לא משכירים רכבים לנהגים צעירים מתחת לגיל 25 או מעל גיל 70. חברות המאפשרות גמישות בנושא דורשות פרמיה גבוהה. יש חברות הדורשות שנתיים ותק ברישיון נהיגה.
במרבית המדינות רישיון הנהיגה הישראלי מוכר כרישיון נהיגה בינלאומי - ראו פרק נפרד לרישיון הנהיגה הבינלאומי.
נהגים נוספים
דרשו להוסיף את כל הנהגים בצוות כנהגים מורשים חברות מסוימות לא ידרשו תוספת עבור בני הזוג, שווה לשלם את התוספת ולא להסתכן באובדן הביטוח. יש להתעקש על חיוב חד פעמי ולא על כל יום בנפרד.
פיקדון
גם בהשכרת רכב עם תשלום מראש חברות השכרת הרכבים דורשות כרטיס אשראי בינלאומי כעירבון. בפרק הדן בהתמודדות עם תאונות יינתנו טיפים להתמודדות עם ושימוש לרעה שחברות ההשכרה עושות עם פיקדון זה.
בחירת הרכב
רכב חסכוני יהיה זול לאין שיעור מרכב משפחתי או רכב מנהלים, מכוון שרכבים חסכוניים מוזמנים יותר יש סיכוי טוב שלסניף השכרת הרכב אין רכבים חסכוניים במלאי והם יציעו לך שידרוג לרכב גדול יותר. שווה להזמין רכב חסכוני אך שיכול להתאים לטיול ולקוות לשדרוג לרכב גדול יותר. תמיד ישנה אפשרות לשדרוג לרכב גדול יותר. זכרו שהדלק באירופה אף יותר יקר מישראל ונוחות של נסיעה ברכב גדול תהיה במחיר הדלק. אבל מי מאיתנו יסרב לקבל רכב גדול יותר.
מרבית הרכבים מגיעים כרכבים עם הילוכים אוטומטיים, מזגן ורדיו טייפ.
ניתן להזמין ולקבל רכבים עם ניווט לוויני המאפשר התמצאות קלה בדרכים - בקשו לקבל הסבר על ההפעלה אל תסמכו על הניסיון שלכם
כיסאות בטיחות
חברות השכרת הרכב ישמחו להשכיר לכם כיסא עבור תינוקות או ילדים יש לזכור שבמדינות רבות חובה להסיע תינוקות בכיסאות בטיחות בלבד.
הגבלה או ללא הגבלת קילומטרים

טיפים נוספים ועידכונים ניתן לקרוא באתר חבילה

דודו עמר מנהל חנות יבשות לחייל ולמטייל ונהמל אתר חבילה - אתר המתמחה בציוד חיילים מטיילים ומידע למטיילים
www.havila.co.il
דודו עמר מנהל חנות יבשות לחייל ולמטייל ונהמל אתר חבילה - אתר המתמחה בציוד חיילים מטיילים ומידע למטיילים
http://www.havila.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב