דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם יוסי (עם ADHD) ילד שלי מוצלח 

מאת    [ 15/11/2010 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 3120 פעמים ]

כשהיה יוסי בכיתה א', לפני כ-30 שנה ,ייעצו להוריו להעבירו לחינוך המיוחד בטענה ש "אין לו מספיק אינטליגנציה לשבת בכיתה רגילה". הוריו - מתוך תחושת בטן - החליטו להשאירו בחינוך הרגיל ואכן סיים יוסי 12 שנות לימוד. אולם את מרבית זמנו בשיעורים בילה תוך שרבוט וקשקוש בדפי המחברת הריקים תוך שמוריו מתעלמים ממנו במקרה הטוב ונוזפים בו על "חוסר המוטיבציה שלו" במקרה הרע. קל לחוש את רגשי ההשפלה והתסכול שחש יוסי במשך כל כך הרבה שנים.  בכל שנה התכופף יוסי עוד יותר עד שכמעט רצה להיבלע בתוך רצפת הכיתה.  גם ניתן  לכאוב יחד עם הוריו את הכאב :"למה יוסי שלנו לא ילד מוצלח?"

כיום יוסי בן 37,נשוי ואב לילדים בעצמו. וגם בנו ,יואב , מתקשה ברכישת הקריאה והכתיבה.

אולם בעקבות ניסיונו של האב וכן בשל המודעות המבורכת שצמחה עם השנים האחרונות לנושא הזה של קשיי למידה-החל מדיסלקציה ועד הפרעת קשב וריכוז- נלחם יוסי בשיניו למען הצלחת בנו. הוא יודע שהצלחה בלימודים ?המהווים מרכז החיים  של ילד בשנים אלו עד הצבא - אינה רק ערובה להצלחתו של יואב בעתיד כמבוגר אלא היא גם ערובה לתחושת הערך העצמי שלו ולחוסנו הרגשי.

כיום, לומדים אצלי גם יואב וגם...אביו - יוסי שכן בעקבות הצלחת בנו החליט יוסי ש"הגיע הזמן לתקן את עוולות העבר ולממש את היכולות הטובות שלי". יוסי ניגש לאבחון שבו אותרו קשייו הספציפיים כמו גם החוזקות בהן בורך והחל בלימודים אקדמיים במקביל להוראה מתקנת.

מתוך ניסיוני בעבודתי עם סטודנטים ותלמידים לקויי למידה, הגישה ,אותה מצאתי כיעילה ביותר להתמודדות עם הקשיים המאפיינים הפרעת קשב היא גישה המשלבת הן את הפן הלימודי והן את הפן הרגשי וההתנהגותי. 

תיאוריית ההשתנות הקוגניטיבית של פרופסור ראובן פויירשטיין-חתן פרס ישראל לחינוך שבה אני משתמשת בשילוב אסטרטגיות למידה עוסקת בפיתוח ושיקום  מיומנויות שפה כגון מודעות פונולוגית וסמנטית וכן

בשיפור כישורי חשיבה כמו התארגנות, זיכרון, שיפור הקשב, ניתן להגיע לתוצאות גבוהות תוך זמן קצר יחסית.

 בנוסף מצאתי שהכלים הקוגניטיביים והמטה-קוגניטיביים של ה-NLP והדימיון מודרך מצליחים להעניק לאדם עם ההפרעת קשב  כלים פשוטים ומעשיים להתמודדות בתחום של ניהול כעסים,חרדות ,דימוי עצמי נמוך ומתחים שמופיעים יחד עם  התופעה. בעזרת תמיכה משולבת זו ניתן להתגבר על הקשיים, להצליח בלימודים,להדליק מחדש את האור בעיניים  ולדעת ש"גם יוסי ילד שלי מוצלח".

 

שושי שתית


פיתוח כישורי למידה,רגש והתנהגות


0506946566



  











  


 








שושי שתית-פיתוח כישורי למידה,רגש והתנהגות לילדים,נוער ומבוגרים עם ADHD
אם אתם או ילדיכם סובלים מקשיים בלמידה -קשיים, בקשב,בזיכרון,בהתארגנות או משאר תופעות המאפיינות הפרעת קשב וריכוז- קשיים חברתיים,חרדת בחינות,קשיים בעבודה,בתקשורת בינאישית,אתם מוזמנים לעשות את הצעד הראשון ולהגיע אלי לסדרת מפגשים.בסדרת המפגשים נציב מטרות ,נזהה את הקשיים הספציפיים,נבין את הכוחות הקיימים ונצא לדרך חדשה- דרך בה "אני לא יכול" הופך להיות "אני יכול אחרת", "אין לי כוח,אני עצלן" יהפוך להיות- "אני יודע איך ומתי לעשות את הדברים".באמצעות אסטרטגיות שפה,למידה וחשיבה תלמדו איך להפעיל את הזיכרון ביעילות,איך לייעל את הזמן והאנרגיה שלכם בלי להרגיש מוצפים ובלי לדחות את הדברים, תלמדו כיצד הכי נכון לכם להתארגן ולהתרכז,תלמדו לנהל את עצמכם במקום שעצמכם ינהל אתכם.בצורה ידידותית ופשוטה תלמדו להפעיל את יכולת הקריאה שלכם באופן כל כך גמיש שהבנת הנקרא תיהפך להיות כמו משחק עבורכם. שילוב הכלים ברשותי מאפשר ללומד להשתמש במוחו באופן מקסימלי (ניתן לקרא על כך במאמר המצורף: PHOTOREADING-לקרא,להבין,להצליח.) באמצעות שימוש בטכנולוגיית NLP ודמיון מודרך תרכשו כלים חדשים משני חיים-כיצד להתמודד עם תסכולים,עם פחדים,עם כעסים, כיצד להתגבר על אמפולסיביות ולשפר את התקשורת הבינאישית שלכם,כיצד לזהות במה אתם מגבילים את עצמכם ולדעת לפעול אחרת.באמצעות ה-NLP תוכלו להתגבר על הדימוי העצמי הנמוך שלכם,להגביר את בטחונכם העצמי,להגביר את המוטיבציה שלכם וכך לשאוף למטרות גבוהות יותר ולהצליח בהן.מניסיוני, כשילד גדל עם לקות למידה או הפרעת קשב וריכוז,מתחיל אצלו מעגל קסמים- הוא מתחיל את בית הספר כמו כולם,רוצה להצליח,להוכיח את עצמו,לגרום לאבא ולאמא להיות גאים בו, אך מיד עם הכישלון הראשון,מוחו מסמן לו מינוס. כמה מינוסים כאלה והוא מתחיל להבין שהוא לא כמו כולם, שהוא "פחות" מכולם. ואז,מתוך התגוננות,הוא מתחיל פחות ופחות להתעניין, פחות ופחות לנסות- בבחינת לא ניסית לא נכשלת.אולם, כשאותו ילד,גם כשהוא כבר הרבה יותר בוגר,לומד אחרת,תוך עקיפת הקשיים וקבלת כלים להתמודדות איתם,שוב מתחיל מעגל קסמים- אני מתחיל להצליח בלימודי,אני רוצה יותר ללמוד,אני מתרגל להכין את המשימות שלי ומרגיש סיפוק,אני זוכר יותר את הדברים וזה גורם לי להאמין בעצמי יותר ואז אני מעיז יותר ,מציב לעצמי מטרות גבוהות יותר,זה נראה לי אפשרי,אני מבין שגם אני יכול.
בקליניקה אינטימית ובאווירה תומכת ואוהבת ניתן לעשות שינוי אמיתי ולהדליק מחדש את האור בעיניים.אשמח לענות על שאלות במייל או בטלפון.               שושי שתיתפיתוח כישורי למידה,רגש והתנהגות050-6946566            SHOSHI.SHATIT@GMAIL.COM
 
אזור פעילות: אזור השפלה
שעות פעילות: א-ה 08:00 - 20:00
 







 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב