דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון ועיצוב גנים ונוף - באמנות הפנג שואי 

מאת    [ 14/11/2010 ]

מילים במאמר: 757   [ נצפה 1738 פעמים ]

 

 

 

מעצבי הגנים בסין העתיקה עיצבו גנים במרכזי כוח מקודשים ובבתים של עשירים , בעזרת מודל המבוסס על חקר הבנת החוקיות בטבע וביקום. בכדי להביא לשגשוג והעצמת השושלת.

 אמנות  הפנג שואי כוללת מדע, מטאפיזיקה ורוחניות הנמדדת ברמת מודעות גבוהה לקיומה  של אנרגיה (צ'י) והאופן בה היא מונעת, פועלת ויוצרת ממשות – (חכמת ניצול הקיים).יועצי פנג שואי רוכשים מיומנות לזהות את איכותה ולתעל אותה .

 בפנג שואי אנרגיה נקראת צ'י וביהדות היא נקראת אנרגית החיים.הייחודיות והגדולה בפילוסופיה הסינית היא בכך שהיא נגישה הגיונית ומתוארת בסימבוליקה מפני שהמוח האנושי קולט בקלות סמלים, יותר מאשר נוסחאות ומילים. הגנים הסינים משקפים את רצונו של האדם בחיים זורמים מלאי   איכות צ'י מבורכת.

 אנו נמשכים באופן אינטואיטיבי למקומות בהם רמת הצ'י גבוהה יותר על מנת להתמלא באנרגיה חדשה. ולא במקרה אנשים נוסעים לחופשה לכפר,(להרים,לים ,לנחלים,ליערות), למרחב הפתוח בטבע, זאת מפני שמקומות אלה נוטים באופן טבעי לקיים את החוקיות של (צי') אנרגיה חיובית.

 "הטבע מצוי בנו ומסביבנו בכל רגע ורגע" ומי שגר בבית פרטי מוקף גינה חש את החיבור הזה יותר מאחרים . הגינה צריכה להיות מקור רב של אנרגיה טבעית ובריאה שמייצגת את הבית כולו. הגינה צריכה להיות טבעי ומאופיין דרך מקום הכבוד ששם את הטבע במרכז, כשהדבר יבוא לידי ביטוי בעיצוב חלל הגן, יצירת חלונות נוף ל"מבט שמעבר". בחירת צמחייה רב שנתית עם מופעי השתנות על פי עונות השנה, צמחי תועלת ושילוב עצים נשירים עם מופע של צבעי שלכת המתאימים לתנאי האקלים והקרקע. ביחס למדרך וההצללה .

 גן טבעי, הרמוני ומאוזן מתאפיין בשילוב של שני הפכים : היין והיאנג שהם כוחות מנוגדים המשלימים את אותה אנרגיה (זקוף ומשתפל, אור וצל , תנועה ויציבות ,שקט פעיל וסביל ). חמשת האלמנטים באדים ליי ביטוי באמצעות צבע וצורה - מים, עץ, אש, אדמה ומתכת . דוגמה לכך הוא ערבוב צבעים מאוזן וחיבור בין גבהים .

 אלמנט המים מצליח להפעיל ולהניע את  איכות הצ'י המיקום נקבע עפ"י נוסחאות מים ביחס למבנה בהתחשב בכיווני רוחות השמים, כבישים, חניות, שבילים  ופתחים .

 תכנון הגן באומנות הפנג שואי מעניקה עומק ומשמעות כדרך חיים ולא כסגנון דרך חיים זו מאפשרת התנסות שבאה לידי ביטוי בכל אספקט של חיי היום יום והיכולת לחיות את הרגע בכל דבר שאנחנו עושים באופן מלא ומיידי משקפת את המקום בו אנחנו נמצאים. ההנחה הבסיסית היא שחיים, מזל וגורל מושפעים מהסביבה שמשפיעה על הדרך בה אנשים פועלים, מרגישים וחושבים.

 בעזרת מצפן סיני (לו פאן) נבדקת מעלת וזווית חזית המבנה. בשקלול נלקח בחשבון גם תאריך בניית הבית ותאריכי לידה של בני הבית, על מנת לבחון את איכות האנרגיה ביחס של הזמן והמרחב בכל חלקי הבית בהתאמה לשמונה כיווני רוחות השמים (צפון , צפון מזרח , מזרח , דרום מזרח דרום וכו'). יש חשיבות רבה לפתחים ולמיקומם. איסוף הנתונים לאחר הניתוח, מאפשר זיהוי של אזורים חיוביים ופחות חיוביים וראוי לציין שאינם נמדדים בטוב ורע. לכל נתון יש פתרונות חלופיים מתאימים, בעיצוב הגינה .

 תכנון הגן מחייב תהליך מלא לניתוח הסביבה ביחס למבנה, כשאין חשיבות למיקום הפיזי של הגן: גינת קרקע, גינת גג, גינת מרפסת, גן ציבורי, מבני מגורים ובתי עסק .

 תכנון אתר אידיאלי של מבנה מתחיל עם בחירת מיקום המגרש לבנייה ומקנה יתרון לנתונים הקיימים, מהם שואבים תוכנית מדויקת לביצוע תכנון המבנה על ידי אדריכל, מעצב פנים או מתכנן-גן . כל זאת בהתאמה מושלמת כמובן לצרכיו של הלקוח ומשפחתו .

 תהליך ניתוח הסביבה מתבצע ביחס למיקום המבנה הכולל מצב טופוגרפי , מבנים סמוכים, כבישים, שבילים, חזית המבנה, חלונות ודלת הכניסה. במצב נתון הייעוץ מציג פתרונות, תיקונים ומניפולציה לאיכויות מטיבות בסביבת המגורים והצעות לאיזון האיכויות הפחות מטיבות .

 תכנון מקצועי משולב ביסודות אמנות הפנג שואי בגינה  ומעניק ללקוח  איכות חיים ברמה אחרת ומאפשר לכם חוויה יוצאת דופן של מפגש עם גינת החלומות כל יום מחדש .

 


 

 

 
חנה ליפשיץ, הנדסאית אדריכלות נוף, מומחית ביצירת סביבת מגורים חדשה מרעיון למציאות . בקרו באתר - הבית והנוף 
 http://www.hananoy.co.il
הצטרפו לערוץ  הראשון ברשת לחובבי הגינה בפייסבוק http://www.facebook.com/hananoy
 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב