דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שינוים במס החברות בהונגריה- השלכות אפשריות למשקיע הישראלי 

מאת    [ 14/11/2010 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 1747 פעמים ]

החל מה-1 ביולי 2010, במסגרת רפורמת המס בהונגריה, מדרגת המס בשיעור של 10% שהייתה קיימת עד כה רק בהתקיים תנאים מסוימים ועל הכנסה חייבת בתקרה נמוכה יחסית (תקרת הכנסה של 240 אלף דולר), תחול על הכנסה חייבת עד לתקרה של כ- 1.2 מליון דולר, וללא התניה.

בשנת 2011 ואילך תקרה זו צפויה לעלות כך שהכנסה חייבת עד כ- 2.4 מליון דולר תמוסה ב- 10%.

יצוין כי מעל לתקרות ההכנסה, כאמור, ממשיך לחול מס החברות שהיה נהוג עד כה בהונגריה בשיעור של 19%. נזכיר כי לשיעור זה מתווסף גם מס עסקים המוטל על ידי הרשויות האזוריות בהונגריה. שיעור המס המקומי מגיע עד כדי 2% מהמחזור (בניכוי הוצאות מסוימות), והוא מוכר כהוצאה לצורכי מס החברות בהונגריה.

חשוב להדגיש כי בעקבות השינוי האמור בשיעור מס החברות, במרבית המוחלטת של המקרים תחויב חברה בשיעור מס אפקטיבי הנמוך מ- 20%. כתוצאה מכך, תושב ישראל המחזיק בחברה תושבת הונגריה אשר הכנסותיה הן פסיביות, עשוי להיות חשוף להוראות החנ"ז בישראל (לפי סעיף 75ב לפקודה), על כל המשתמע מכך. לעניין זה נזכיר כי "שיעור המס החל" מוגדר בסעיף 75ב לפקודה כ - "סכום המס הזר שבו חויבה חברה נשלטת זרה בשל הכנסותיה הפסיביות בשנת המס כשהוא מחולק בסכום כלל רווחיה שמקורם בהכנסה פסיבית באותה שנה", כלומר, שיעור מס אפקטיבי. נציין כי בעבר, כאשר מס החברות היה בשיעור קבוע של 19%, ניתן היה לטעון כי בתוספת מס העסקים כאמור, "שיעור המס החל" היה יותר מ- 20% (מס אפקטיבי של 20.6%), כך שלא חלו הוראות החנ"ז על הכנסותיה הפסיביות של החברה הזרה.

בהקשר זה, מקום בו מדובר בחנ"ז וממילא ישנו "דיבידנד רעיוני", חברה ישראלית המחזיקה בחברה הונגרית תהיה זכאית לדרוש את המס ששילמה החברה הזרה במדינה הזרה כ"זיכוי עקיף רעיוני". יצוין כי מס העסקים עונה על הגדרת מסי חוץ שבסעיף 126(ג) לפקודה. לאור העובדה שמס החברות בישראל יורד בהדרגתיות בשנים הקרובות, יתכן כי בעתיד לא יהיה ממש צורך בהשלמת מס בישראל. בשולי הדברים נציין כי לדעתנו, ראוי שרשויות המס בישראל תיתן את הדעת להגדרת "שיעור המס החל" בהגדרת חנ"ז, כך שיתאים למציאות המשתנה. כך, לדוגמא, בצרפת כללי ה- CFC יחולו אם החברה הזרה נמצאת במדינה בה שיעור המס האפקטיבי נמוך ב- 50% לפחות מהמס החל בצרפת.

לאור האמור, נראה כי הונגריה עשויה להיות חלופה אטרקטיבית יותר, בהיבטי המיסוי, למשקיעים ישראלים הפועלים בחו"ל. בין היתר, לצורך ריכוז פעילות המימון בקבוצה (אמנת המס עם הונגריה קובעת פטור מניכוי במקור על הכנסות ריבית, ובמקביל הונגריה נהנית מרשת אמנות ענפה ומדירקטיבות האיחוד האירופי) או אף לצורך הענקת שירותים מחוץ לישראל, בנסיבות המתאימות.

   עו"ד ורו"ח גדי אלימי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב