דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרפאה וטרינרית - גלגל ההצלה של כל מגדלי החיות 

מאת    [ 14/11/2010 ]

מילים במאמר: 598   [ נצפה 2034 פעמים ]

 

 

וטרינר זה איש מקצוע שכולנו יודעים שהוא קיים, אך אנחנו באמת מבינים למה צריך אותו אחרי שאנחנו לוקחים חיה. לפני חצי שנה קיבלתי חתול ליום הולדת, ומאז הפכתי מאדם די אדיש לחתולים, לפריקית של ממש של החיות הללו. אני נפעמת כל פעם מחדש על היכולת של החתול שלי להבהיר לי מה בדיוק הוא רוצה וגם להשיג את זה, לפעמים בדרכים לא מעודנות במיוחד.

למרות שהתקשורת ביני לבין החתול התפתחה בצורה מצוינת ואנחנו באמת מצליחים להבין אחד את השני, מגיע הרגע הזה שבו אין ברירה, צריך ללכת למרפאה הווטרינרית, וזאת בגלל שאין לו דרך לענות על השאלה "מה כואב לך".

 

כיצד יודעים שהחתול זקוק לווטרינר?

 

אני מכירה את ההתנהגות הטיפוסית של החתול שלי, מתי הוא הולך לישון, מתי הוא קם וכמה הוא אוכל. מסיבה זו כל כך קל לי לזהות מתי הוא משנה את ההתנהגות שלו, מה שיכול להצביע רק על דבר אחד, שהוא לא מרגיש טוב.

בשבועות הראשונים הגעתי כמה וכמה פעמים למרפאה וטרינרית ולפעמים אפילו הרחקתי עד בית חולים וטרינרי בגלל היסטריות שלי יותר מאשר בגלל ההרגשה הרעה שלו, אך עם הזמן למדתי למתן את עצמי ולתת לו כמה ימים להחלים לבד.

 

טיפול מונע

 

טיפול מונע עדיף על פני טיפולים רפואיים, וזאת מכמה סיבות. קודם כל עדיף למנוע בעיות כל עוד אפשר כי זה חוסך את ההרגשה הרעה. במקביל לא צריך לזלזל גם בהיבט הכלכלי של טיפולים רפואיים לחיות, שכן טיפולים אלו מגיעים לעיתים לאלפי שקלים, ולא כל אחד יכול לשלם את הסכומים הללו. כדי להימנע בכל הצרות הללו חשוב להתייעץ עם הווטרינר על דרכי הגידול של בעל החיים שלכם ולעקוב אחרי הוראותיו. נכון, במרבית המקרים וטרינרים ממליצים על יותר טיפולים ממה שבאמת צריך כי גם עבורם מדובר בעסק, אבל יש להתייחס להמלצות שלהם בכובד ראש. הטיפולים המונעים המומלצים ביותר זה חיסונים תקופתיים, שעבורם אין צורך להרחיק עד בית חולים וטרינרי אלא מספיק בהחלט לגשת למרפאה וטרינרית הקבועה שלכם.

 

היחסים של הווטרינר והחיה

 

לבטח שמתם לב שהחיה שלכם לא בהכרח מסתדרת עם כל אדם. יש לה את הסיבות הבלתי נראות שלה. החתול שלי למשל לא מוכן להתקרב לאנשים שאוהבים חתולים, אבל ממש קופץ על הברכיים לאלה שלא סובלים חתולים. תופעה מוזרה וקשה להסביר אותה, אבל יש לו את ההעדפות שלו. הנטייה שלי היא לא להילחם איתו, ואם הוא לא אוהב מישהו, אני מעדיפה לנעול אותו בחדר כשאותו אדם מגיע. לצערי הרב הוא עשה פרצופים גם לווטרינר הראשון שפניתי אליו אחרי שקיבלתי אותו. הוא פשוט לא היה מוכן שהאיש יתקרב אליו. החלטתי לא להילחם איתו ועברתי לווטרינר אחר. למזלי החתול דווקא התלהב ממרפאת הווטרינרים החדשה, וכשאני אומרת התלהב, הכוונה היא שהוא לא חשף שיניים על הרופא שלו. מבחינתי זה היה סימן לכך שהוא מוכן לקבל את הטיפול מהאיש, ומאז אנחנו פונים רק למרפאה הווטרינרית שהחתול בחר לעצמו, ובמקרי חירום בלבד לבית חולים וטרינרי.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב