דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי סטייה של ממש מהדרך הרגילה לעבודה 

מאת    [ 14/11/2010 ]

מילים במאמר: 298   [ נצפה 2827 פעמים ]

סעיף 80 לחוק הביטוח הלאומי קובע, כי כתאונת עבודה תיחשב גם תאונה אשר אירעה בדרך אל או מהעבודה. סעיף 81 מסייג קביעה זו בקבעו, כי אין רואים תאונה "כתאונת עבודה" אם חלה הפסקה או סטיה של ממש מהדרך המקובלת, כשההפסקה או הסטיה לא היו למטרה הכרוכה במילוי חובותיו של המבוטח כלפי המעסיק או בקשר לעיסוקו כעצמאי. וכדי לסבך עוד יותר קובע סעיף 81(ב) חריגים לסייגים. כך, למשל, לא יראו כהפסקה או כסטיה של ממש אם המבוטח עשה זאת כדי ללוות ילדו לגן ילדים או להשיבו משם או אם עשה זאת כדי לקיים מצוות תפילת בוקר בציבור בבית תפילה שבו הוא נוהג להתפלל. במקרה שלפנינו הגיש התובע תביעתו נגד מבטחת החובה של רכבו. התובע עבד כנהג הסעות עצמאי, ולצורך עבודתו הוא השתמש במיניבוס שהיה בבעלותו ובוטח אצל הנתבעת. התאונה אירעה בעת שהתובע נהג במיניבוס. התובע טען כי התאונה אירעה בשעה שנסע לבית הוריו בכוונה לאכול ארוחת בוקר ולאחר מכן להתפלל עם אביו, ורק לאחר מכן התכוון לצאת לעבודה. לפיכך טען התובע כי אין מדובר בתאונת עבודה, כיוון שהיתה סטיה משמעותית מדרכו הרגילה. הנתבעת טענה כי התובע יצא לעבודתו, וגם אם תכנן לנסוע לבית הכנסת ולהוריו, הרי שהוא טרם התחיל "לסטות" מדרכו הרגילה אל עבר שכונת הוריו, ולכן יש לראותו כמי שהיה בדרכו לעבודה. טענות הנתבעת הועלו במטרה להפחית את הפיצוי שתידרש לשלם לתובע. כדי לקבוע מהי סטייה של ממש מהדרך הרגילה אל העבודה יש לבחון את מהות הסטייה ואורך הסטייה. כל מקרה נבחן על פי נסיבותיו. בית המשפט קיבל את גרסת התובע, לפיה כוונתו בצאתו מביתו היתה לבקר תחילה את הוריו. כיוון שכך, נקבע כי התאונה אירעה בדרכו של התובע להוריו, ולא בדרכו לעבודתו. המסקנה המשפטית הינה אפוא כי "לא מדובר בתאונת עבודה, הגם שהתאונה התרחשה בעת שהתובע עדיין לא סטה מתוואי הנסיעה הרגיל שלו". חברת הביטוח חויבה, אפוא, לשלם לתובע את מלוא הפיצוי בגין נזקיו כתוצאה מהתאונה.   (ת"א (י-ם) 14600/06)

עו"ד יואב גפני, שותף מייסד במשרד "גפני, שמעון - משרד עורכי-דין", חבר לשכת עורכי הדין בישראל, בוגר השתלמויות "רפואה למשפטים" באוניברסיטת תל אביב ו"ביטוח ונזיקין" בלשכת עורכי הדין, התמחה באחד ממשרדי עוה"ד הגדולים בישראל המתמחים בדיני ביטוח ונזיקין.


משרד עוה"ד גפני-שמעון מתמחה בייצוג תובעים בתביעות העוסקות בכל קשת התחומים בדיני ביטוח ונזיקין, ובהם: תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות ברחוב ובמקומות ציבוריים אחרים, נזקי רכוש, תביעות נגד כל חברות הביטוח בגין פוליסות ביטוח (רכב, מקיף, דירה, משכנתא, אובדן כושר עבודה, נכות, מחלות וכו'), תביעות רשלנות רפואית נגד קופות החולים, בתי החולים ומוסדות רפואיים אחרים, תביעות בגין נזקי גוף שנגרמו בשל מוצרים פגומים, תביעות ייצוגיות בתחום הצרכנות והרפואה, ועוד. אתר המשרד: www.nezikin.co.il דוא"ל: href="mailto:office@yg-law.co.iloffice@gafny-shimon.co.il">">office@gafny-shimon.co.il טלפון: 03-9500044, 050-8766822




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב