דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לשפר יעילות מול תוצאות, בהכנות ושטיפות של רכבים עם טכנולוגית קיטור האדים. הפתרון האולטימטיבי לתעשיית הרכב! 

מאת    [ 13/11/2010 ]

מילים במאמר: 1837   [ נצפה 2839 פעמים ]

א.      מסגרת הפרויקט

 אומגה, חברה מובילה בתעשיית יצרני הרכב הביעה עניין בכך שחברת GST תשלב את מוצר מכונת השטיפה לרכב - אופטימה - בקיטור אדים בלחץ גבוה בפעולת הניקוי של המכוניות השונות שלה.

 כיום משימת ניקוי הרכב של אומגה מחולקת לשלושה חלקים עיקריים:


    • ניקוי מכוניות והכנתן למכירות
    • ניקוי מכוניות להשכרה
    • תחזוקת ניקיון של מכוניות בעסקת חליפין ובמכירות

עסק ניקוי המכוניות באומגה נעזר במיקור חוץ ומתופעל ע"י שתי חברות: ספק1 וספק2. אנו התבקשנו ע"י הלקוח שלנו אומגה לבצע שתי הרצות נפרדות עם כל אחת מהחברות ולעומת שיטות של ניקוי ע"י קיטור אדים עם טכניקות הניקוי הנוכחיות שלהן.

 

ב. ניסוי ספק 1

1.   מיקום: המתחם המרכזי של אומגה

2.      ניתוח מצב

ספק 1 מתפעלת שני אזורים עיקריים במתחם המרכזי של אומגה: הכנת רכבים למכירות וניקוי רכבים להשכרה; ברצוננו לציין שבמהלך תקופת ההרצה עבדנו רק עם נושא הכנת מכוניות למכירה ולא טיפלנו בכלל בלוגיסטיקה של השכרת מכוניות.

3.      נושאים חשובים

מבט על לוגיסטיקת הרחיצה באתר ההכנות ועל מתודות הניקיון משקף מספר נושאים חשובים:


    • אזור הרחיצה הרטוב תמיד מוצף ע"י גובה רמה של מים אשר משתרעת בין 3 ל 5 סנטימטר. היעדר ניקוז הולם או מערכת מחזור למים המלוכלכים מזהם את הקרקע ואת הסביבה. יתר על כן, אנשים עובדים בסביבה רטובה, דבר שהוא לא אידיאלי הן עבורם והן עבור החלקים הפנימיים של הרכב.

 


    •   ציוד הרחיצה בלחץ גבוה (מסוג GERNI) מעביר תצרוכת מים בשיעור של 15 עד 17 ליטרים של מים לכמה דקות; אנו הערכנו שימוש ממוצע של 6 דקות לכלי רכב (גוף / מנוע / דלתות / שטיחים), מה שמוביל לתצרוכת כוללת של 100 ליטרים מים לכלי רכב.

 


    • את החלקים הפנימיים של הרכב, כמו מסגרות הדלת ומושבי הנוסעים, מנקים עם כמות גדולה של מים, דבר אשר מפחית את ערך הרכב. בסופו של דבר, נשאר ריח מתמיד של לחות בתוך האוטו.

 


    • את לוחות המחוונים, את הפנלים ואת הריפוד מנקים עם כימיקלים אשר בסופו של דבר מספקים תוצאה משביעת רצון אבל משאירים ללקוח ריח כימי נמשך. יתר על כן, הכימיקלים שנעשה בהם שימוש הם ממוססי שומן מאוד חזקים שבדרך כלל משתמשים בהם לניקיון מנועים בלבד; מיותר לציין שנשימה קבועה של חומרים שכאלו ע"י טכנאי ההכנה יכולה לגרום לנזקי בריאות רציניים מאוד.

 


    • את מנוע המכונית מנקים עם כמות אדירה של מים שבהחלט יכולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים למנוע ויכולה להוביל לתחזוקה יקרה או עלויות תיקון יקרות.

 


    • מנוע המכונית לא מכובה במהלך שלב הניקיון הרטוב, מה שיוצר צריכת דלק, בנוסף לזיהום אוויר ולעקבות של פחמן

 


    • השיטות הנוכחיות (מים וכימיקלים) שמשתמשים בהן כדי לנקות ריפוד במכונית דורשות תקופות ייבוש ארוכות או במגע ישיר עם השמש או בתוך המכונית כשהחימום פתוח לתקופה של מספר שעות.

 


    • רצף העבודה הנוכחי דורש זמן רב מאחר וכלי הרכב מועברים הלוך ושוב מאזור הניקוי היבש לאזור הניקוי הרטוב.

 

4.      מתודולוגיית ניסוי

ההרצה נוהלה עם מנקה קיטור בלחץ גבוה אופטימה EST3 (מודל חשמלי), שהוצב במקום שני סוגי ה GERNI.

בנקודה זו אנו רוצים להדגיש שהשימוש במכונת השטיפה לרכב - אופטימה - בקיטור אדים בלחץ הוא פשוט וחברותי אבל כן מצריך מהמשתמש הכשרה קצרה ותקופת הסתגלות מינימאלית;

לאחר הסבר כללי לכלל העובדים באתר בחרנו להתמקד בהכשרת אחד מחברי הצוות כדי שביומיים הניסיוניים הללו יעבוד עם מכונת השטיפה לרכב - אופטימה, וזאת רק על מנת לבחון את ביצועי המכונה בשטח ומדידת זמנים לביצוע יעיל של ההרצה.

 

5.      מטרת הניסוי

במהלך תקופת הניסוי התמקדנו במטרות הבאות:

 


    • הפחתת כמות המים שמשתמשים בה לשם הכנת מכונית
    • הפחתת כמות הכימיקלים שמשתמשים בהם לשם הכנת מכונית
    • העלאת האיכות של המוצר אשר ניתן למחלקת המכירות של אומגה
    • מקסום זמן ההכנה של מכונית
    • התאמת שיטות העבודה לעבודה עם מכונת השטיפה לרכב - אופטימה - בקיטור אדים בלחץ
    • הגדלת שביעות הרצון של העובד ושיפור נוחיות העבודה

 

6.      ניסיון תפעולי

במהלך תקופת הניסיון מכונת השטיפה לרכב - אופטימה - בקיטור אדים בלחץ ביצעה את המשימות הבאות

 


    • ניקוי גוף מכונית

כמות המים שהשתמשו בה לשם ניקוי גוף מכונית רק באמצעות אופטימה EST3 היא 3 ליטרים מים לעומת 90 ליטרים שהשתמשו בהם ע"י המערכת הנוכחית (GERNI).

יתר על כן, הקיטור הוא מאוד עדין כלפי הצבע וכלפי החלק החיצוני של האוטו ולא יוצר נזק. זהו אינו תמיד המקרה כשמשתמשים במנקה בלחץ גבוה, אשר יכול בקלות להוריד את צבע המכונית או לגרום נזק לחלק חיצוני של המכונית.

מכונת השטיפה לרכב - אופטימה - בקיטור אדים בלחץ לא משתמשת בתכשיר ניקוי אלא רק בתוסף של ריכוך מים. משום כך אפקט ההברקה על הצבע הוא טוב הרבה יותר וניתן לצמצם תהליך של פוליש או ווקס.

במהלך תקופת ההרצה אנו הבחנו, גם כן, שהמסגרות החיצוניות של הדלת ושמסגרת תא המטען נוקו באמצעות קיטור המים בעל הלחץ הגבוה (GERNI), מה שגרם לכך שכמות ניכרת של מים חדרה לתוך המכונית (ריח, נזק וכו'). בעת השימוש במכונת הקיטור אופטימה, הדיוק והטמפרטורה החמה של פתח הקיטור אפשרו להימנע מהשלכת מים בתוך המכונית. כמו כן הם אפשרו תיאור וחידוש מדויקים יותר של חלקי מסגרת הדלת הלא נגישים, של תא המטען, ועוד.

 


    • ניקוי מנוע

במהלך ההרצה שמנו לב לכך שמנהגי ניקוי המנוע הנוכחיים מערבים כמות גדולה של מים, אשר שוב, ברמה טכנית, לא מומלצת להימשכות חיי המנוע. כיום מנוע כולל יותר ויותר רכיבים אלקטרוניים וברור ש 20-30 ליטרים מים לשטיפה לא מיטיבים כלל עם המנוע. יתר על כן, כדי להימנע מבעיות בהנעה (בשל ריכוז מים בחלקים חיוניים) לאחר השטיפה, המנוע ממשיך לפעול, מה שגורם לצריכת דלק מיותרת ולזיהום אוויר.

טכנולוגיית הקיטור אפשרה לנו לבצע הקצאה מאוד מדויקת למנוע מבלי להשתמש ביותר מ 1.5 ליטרים של מים למנוע; קיטור חם הוא יעיל מאוד לניקוי שומן ולכלוך ומאפשר גישה לחלקי מנוע שלא ניתן לנקות עם מערכת ניקוי רגילה באמצעות מים. הכמות הקטנה של המים שנעשה בה שימוש למשימה זו מעניקה ערך מוסף ברור לתוחלת החיים של המנוע ולמצב הטכני שלו. שמנו לב לעובדה שחלק מהחלקים התחתונים של המנוע הם לא נגישים עם רובה הקיטור הנוכחי (15 ס"מ) ואנו ממליצים על השימוש ברובה קיטור של 70 ס"מ למטרה זו.

 


    • ניקוי החלקים הפנימיים של המכונית

בקרת הרטיבות של הקיטור של מכונת השטיפה לרכב - אופטימה - בקיטור אדים בלחץ אפשרה לנו להשיג תוצאות מצוינות לפונקציות הניקוי הפנימי. אנו יכולים להשיג סטנדרד ניקיון מאוד גבוה תוך שימוש מינימאלי בכימיקלים ובמים בתוך המכונית. הקיטור היבש מאפשר ניקיון לעומק של לוחות מחוונים, חלונות ושל ריפוד המסגרת הפנימית של הדלתות; הוא מחטא ומנקה מחיידקים גם את הפתחים והצינורות של מיזוג האוויר. השימוש בקיטור תורם גם לצמצם את הריחות הלא נעימים אשר נוצרים בשל השימוש העשיר בכימיקלים ולצמצם את הזמן שבד"כ מושקע בניקיון הפנימי.

 

7.      תזמון

 אנו הבנו שתזמון הוא אלמנט חשוב בלוגיסטיקה כולה של הכנת הרכב וחשוב לנו להדגיש שחוץ מהתועלות הטכניות של מכונת הקיטור אופטימה EST3, היא גם מאפשרת להכין רכב בכללותו באותה מסגרת זמן, זאת לעומת המערכת הרגילה.

אנו ממליצים להפעיל את רצף ההכנה של הרכב כולו (מנוע / גוף / חלקים פנימיים) באותו הביתן, מבלי להזיז את הרכב הלוך ושוב מהאזור היבש לאזור הרטוב. הרב-תפקודיות של מכונת הקיטור אופטימה תאפשר לטכנאי ההכנה לבצע את כל המשימות עם כלי אחד וסביבה יבשה.

 

9.      סיכום ניסוי מתחם של לקוח אומגה

 אנו בהחלט רואים כאן הזדמנות טובה לקצץ הוצאות של מים וכימיקלים אבל גם לשפר את הסטנדרטים של ההוצאה לפועל של המכונית כדי שתהיה מוכנה למכירות. היישום של טכניקות ניקוי בקיטור צריך להיעשות במקביל לאימון צוות בשיטות עבודה הולמות ולארגון מחדש של מרחב עבודה נכון.

 

 ג. ניסוי ספק 2

 

1. מיקום: מתחם של הספק 2

 

2.      ניתוח מצב

חברת ספק 2 מפעילה מרכז ניקוי של השכרת מכוניות, אשר פועל על בסיס של 24 שעות ומטפל באופן בלעדי בניקוי מכוניות להשכרה.

 

3.      נושאים חשובים

מבט על לוגיסטיקת הרחיצה באתר הנקיון ועל מתודות השטיפה משקף מספר נושאים חשובים:

 


    • התחלופה המהירה של מכוניות היא גבוהה, המקום עסוק ושיטות ניקוי צריכות להיות מהירות ויעילות
    • שיטות הניקוי הקיימות הן לרוב יבשות ואכן מצריכות כמות גדולה של כימיקלים
    • ניקוי כימי לא יוצר תוצאה אופטימאלית עבור החלקים הפנימיים של הרכב ומצריך שימוש בכימיקלים רבים
    • שטיחים ומושבים מלוכלכים הם כעת לא ממש נקיים, בשל היעדר טכנולוגיה יעילה
    • מכונית שהגוף שלה מלוכלך במיוחד דורשת עמל רב ואכן דורשת יותר זמן וכימיקלים
    • ניקוי כימי מציע פיתרון שהוא שטחי בלבד ולא מאפשר לנקות כהלכה את הג'נטים של המכונית

 

4.      מתודולוגיית הניסוי

ההרצה בוצעה עם מכונת שטיפה בקיטור בלחץ גבוה - אופטימה EST3 (מודל חשמלי), שהוצבה באחד מאזורי הניקוי של אלדן.

אחת מטכניקות הניקיון נוצרה כדי להפעיל את מכונת השטיפה לרכב - אופטימה - בקיטור אדים בלחץ ולהשתמש בה במקום בפתרונות הכימיים שבד"כ משתמשים בהם.

אנו עבדנו בקפדנות עם טכנאי הניקיון כדי להראות לו את הטכניקות המגוונות והפשוטות של בקרת לחות. לאחר מספר דקות של הכשרה, טכנאי הניקיון החל להשתמש במכונת הקיטור אופטימה.

 

5.      מטרת הניסוי

במהלך תקופת הניסוי התמקדנו במטרות הבאות:


    • צמצום כמות הכימיקלים שמשתמשים בהם כדי להכין מכונית
    • העלאת האיכות של המוצר אשר ניתן למחלקת ההשכרה של אומגה
    • מסירת זמן ההכנה של מכונית
    • התאמת שיטות עבודה לעבודה עם מכונת הקיטור אופטימה
    • הגדלת שביעות הרצון של העובד ושיפור נוחיות העבודה

 

6.      ניסוי תפעולי

במהלך תקופת הניסיון מכונת הקיטור אופטימה ביצעה את המשימות הבאות

 


    • ניקוי גוף מכונית

הלחץ של 145 PSI אשר נוצר ע"י טכנולוגיית מכונת הקיטור אופטימה אפשר לנו להגיע לתוצאות מאוד מרשימות לגבי גוף הרכב ולהיפטר מהלכלוך בדרך מאוד מקיפה ויעילה. 0.6 הליטרים של המים שנוצרו ע"י רובה הקיטור אפשרו לנו לעבוד בסביבה נקייה ויבשה, מבלי להפר את חוקי הניקיון המורכבים.

אנו סיכמנו שפרוצדורות ניקיון מסובכות או בלתי אפשריות כמו ניקיון ג'נטים או מסגרות דלת באמצעות טכניקות כימיות, היו ניתנות להשגה בקלות באמצעות מכונת הקיטור אופטימה.

 


    • ניקוי החלקים הפנימיים של המכונית

מכוניות השכרה מתאפיינות לעיתים קרובות בשטיחים, מושבים, פלסטיק ולוחות מחוונים מלוכלכים ביותר, שלא קל לנקות אותם באמצעות טכניקות כימיות יבשות. בקרת לחות הקיטור של מכונת הקיטור אופטימה, מדגישה, במהלך הניסוי, את האפשרות שלה לעבוד מהר וביעילות על כל החלק הפנימי של המכונית ולהגדיל באופן דרמטי את רמת ביצועי הניקיון.

ההסרה הכמעט טוטאלית של כימיקלים במהלך משימות הניקוי באמצעות אופטימה EST3 תרמה גם כדי להפחית את הריחות הלא נעימים אשר נוצרו בשל השימוש העשיר בכימיקלים. הקיטור היבש מאפשר ניקיון לעומק  של לוחות המחוונים, של החלונות, של ריפוד המסגרת הפנימית של הדלתות; הוא מחטא ומנקה מחיידקים גם את הפתחים והצינורות של מיזוג האוויר.

 

7.      תזמון

אנו הבנו שתזמון הוא אלמנט חיוני בלוגיסטיקה כולה של השכרת מכוניות והיה לנו חשוב להראות שבנוסף לנכסים הטכניים של ה OPTIMA STEAMER EST3, היא גם מאפשרת לנקות מכונית בשלמותה באותה מסגרת זמן כמו המערכת הכימית.

 

8.      סיכום ניסוי ספק 2

טכניקות הניקוי היבשות או הכימיות מציעות בנימוק מסוים דרך מהירה אבל מאוד שטחית לנקות מכוניות. עבודה על הלכלוך המוכתם או הכבד נעשית מסובכת, דורשת עמל רב וברמה מסוימת לא מועילה. התוצאות הנעלות אשר מושגות במיוחד באשר לחלקים הפנימיים של הרכב מראות שהקיטור משפר את התוצאות בזמן שהוא לא באמת צורך יותר זמן להכנה הכללית של הרכב.

טוני גרין www.gstech.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב