לומדים מפרחי ניהול
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

לומדים מפרחי ניהול 

מאת    [ 11/11/2010 ]
מילים במאמר: 702   [ נצפה 2013 פעמים ]

 
 

טרם כניסתם של מורים מצוינים ללמוד באקדמיה בקורס להכשרת מנהלים, הם מתראיינים בפורום של 3-4 נציגי המשרד והאקדמיה.

הצוות שואל שאלות מעניינות ומאתגרות,העיקר-לשמוע,להקשיב לדבריו של המועמד לניהול,בהתאם לאיכות רעיונותיו- כל אחד מאנשי הצוות מדרג את הערכתו,הציון הנראה לו על כל תת סעיף.

מה אומרים פרחי הניהול לעתיד על תפיסת עולמם, ומה יעשו כשיהיו מנהלים.

מחר תקבל לנהל מוסד חינוכי יסודי או על-יסודי,מה יהיו מעשיך,כדי להיות מנהל מנהיג מצויין?

להלן כמה מתשובותיהם של המועמדים לניהול –


    • העצמת כל מורה בהתאם ליכולתו
    • בניית צוות ויחס אישי לכל אחד
    • פיתוח המצוינות
    • סיוע לחלשים
    • מחנך – "כמנהל" כיתה
    • כושר ביטוי לכל אחד
    • קשר עם הורים
    • להציב מטרות,נק' בחיים ולנוע לקראתם
    • לפתח מורה כמנהיג המפתח ילדים כמנהיגים
    • מאמין בלאפשר
    • לתת מקום ל"כוחות" כל מורה להתגדל...להתגדר...
    • להעניק אמון ותחושה טובה
    • להעניק מוטיבציה שכל אחד וכולם יניפו את ביה"ס
    • יש למנהל – "אחריות"
    • תמיד...תמיד...לחשוב על תרומה לעם ישראל
    • לקחת את כולם קדימה...
    • לפתח כל מורה עפ"י כישוריו
    • להעניק תפקיד לכל מורה
    • תרבות של שיח
    • תרבות של כבוד
    • תרבות של הקשבה
    • תרבות של אכפתיות
    • תרבות של אסתטיקה
    • תרבות של נוף
    • תרבות של למידה מתוך שמחה ואושר
    • לברר לעומק כל בעיה
    • לגדל דור של אמונה,תורה וערכים
    • חשיבה רב צוותית
    • פיתוח עבודת צוות
    • שקיפות קוד מנצח
    • הורים שותפים בחינוך
    • כל הזמן לבדוק את עצמי
    • ייעול בהתארגנות
    • ללמוד כל הזמן מאחרים
    • לקיים שיח מנהלים
    • שדרוג והתחדשות כל הזמן
    • תהליכי שינוי תמיד
    • ראיה מרחבית-עתידית
    • לחימה על כל תחום
    • נחישות ורצון עז להשגת כל יעד
    • שילוב אסרטיביות
    • יחסי ציבור טובים
    • להוביל תהליכים
    • להגיע ליעדים "רק" דרך תהליכים כי אין "קיצורי דרך"
    • אווירה בית ספרית מאוד חשובה
    • המורה צריך להעריך את עצמו
    • גם המנהל צריך להעריך עצמו
    • התמודדות עם מורים – קונפליקטים וקשיים
    • לקיים המון – שיחות הערכה עם הסובב אותך
    • תנופה והתקדמות תמיד
    • תכנון כל הזמן על מה לדבר
    • לחשוב – כיצד למנוע שחיקה
    • ללמוד וללמוד "לנהל כיתה"
    • "אחריות" הכי חשוב
    • "יצירתיות" – לאפשר לכל מורה ולכל תלמיד
    • חשיבה רפלקטיבית מידי יום
    • לייעל עבודת הסגן וצוותי הניהול
    • כיתות קטנות – חשוב
    • טיפוח סייעות לעזרת המורים
    • תלב"ס מותאם לבית הספר
    • תמיד תמיד – בניית צוותים
    • תכנית לימודית תואמת גיל
    • לדעת כיצד לשוחח,להעריך
    • החדרת אמונה בדרך, במנהל ובכל מורה
    • פיתוח הכישרונות שבכל מורה ובכל תלמיד
    • צריך ללמוד – כל החיים
    • לקיים מדרשה ללימוד המורים וגם התלמידים
    • ללמד מתוך חוויה ושמחה
    • הלימוד צריך להיות נפלא ומרתק
    • ההצלחה תלויה רק בי – במנהל – ברור לי
    • הכי חשוב – השפעתו כמנהל על המורים
    • להחדיר אמונה,רעיונות,יוזמות – רק לא להיות "יבש"
    • הנני חדור אמונה – רק ככה מצליחים
    • התמודדות עם על היבט פדגוגי
    • ללמוד ולהפנים דרכים להדריך...להנחות...לתכנן...להעריך...

לכלכל


    • לטפח "מקצוענות" בכל אחד
    • להשפיע על תחושת הביטחון – גם אם יש שאלות והתנגדויות                                                            
    • הכשרת "הלבבות" של כולם,כולל הורים וקהילה
    • ללמוד ולהפנים יכולת-להוביל...להניע...לתכנן...לקבוע יעדים...לכבוש יעדים...
    • הכל...הכל...לבצע באווירה טובה
    • לנסות להגיע למצב שאומר לי כל הזמן-טוב לי פה...
    • אני יודע שכולם אוהבים גבולות,סדר,ארגון עם פדגוגיה איתנה
    • "כולנו בסירה אחת" – קשר עם הורים
    • השפעות על מורים-אחריות...שיתופיות...פרגון
    • פיתוח כולם – כל אחד בהתאם לרמתו
    • דרך ארץ קדמה לתורה
    • אתמקד בלימוד בחברותות
    • אטפח – "סיירת" למידות-לחסד
    • תמיד...תמיד...תכנון לפני כל עשייה
    • שידור מנהיגות – לקבוע כיוון לכל תחום
    • הגדרת מטרות וקבלת החלטות נכונות ומעוגנות
    • טיפוח עוצמות ויכולות של מורים
    • הגברת התקשורת "הבין אישית" עם מורים,ילדים,הורים,קהילה
    • "קשרים" עם כל הסובב אותו – כמנהל
    • ל"תקשוב" לצוות להורים ובעיקר לתלמידים, בצעירים יש חכמה
    • לתת "במה" לכל אחד גם ובעיקר לשאילת שאלות
    • דיאלוג ושיחה אישית עם כל מורה לכל תלמיד
    • ללמוד המון על ניהול תקציבי
    • התהליך חשוב לא רק התוצאה
    • ליזום כל הזמן,לחלום וליישם,פיתוח החלשים הבינוניים והמון את המצוינים
    • אני אדאג לפריחה הישגית מתוך בניית חיי חברה ומנהיגות נוער,רק כך ניתן להקנות ערכים,נתינה,אהבה וכבוד

 

חכמינו הבהירו לנו כי עלינו ללמוד כל חיינו, להיות "תלמיד חכם" מקטנות ועד סוף ימינו, כן ציינו הם כי לומדים מרבותינו,מחברינו ומתלמידנו יותר מכולם.

היינו מותר ראוי וחשוב ללמוד ולהקשיב גם לצעירים.

בהיותי מפקח-נהגתי תמיד לבקש ממנהל בית הספר לשוחח עם שתי המורות הטובות ביותר כדי לקדמן לניהול מוסדות חינוך,לשוחח עם שתי המורות החלשות ביותר-כדי לבדוק יכולתך להיות מורות מעולות...ותמיד תמיד...ביקשתי לשוחח גם עם שתי המורות הצעירות ביותר-מהן למדתי שפע חכמה-מהו בית ספר מיטבי.

חובה עלינו בקורסים להכשרת מנהלים-ללמדם פרקי "מנהיגות" כדי שיהיו הם מנהלים מצוינים,אך ראוי גם להקשיב להם על תפיסת עולמם-מהו מנהל טוב? מהו מנהל מנהיג?

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב