דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקמת אתרי אינטרנט: שקר החן? 

מאת    [ 11/11/2010 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 1916 פעמים ]

ייתכן והחינוך הטוב שקיבלנו יגרום לנו להתקומם כאשר אנו שומעים על התחום של עיצוב אתרים. מגיל צעיר, הרי, מחנכים אותנו ששקר החן והבל היופי, שהחיצוניות איננה חשובה אלא רק הפנימיות, שהיופי הוא בעיני המתבונן ושבכל מקרה האופי חשוב יותר. והנה לפתע עורכים לנו היכרות עם הקמת אתרי אינטרנט, ולפתע אומרים לנו שיש אנשים שהעבודה שלהם היא לעצב אתרים, לעשות אותם יותר יפים; מה יהיה על החינוך שקיבלנו? אם עיצוב אתרים הוא דבר חיובי אז אולי גם אפשר לרקוד על שתי חתונות? אולי הזרזיר הלך אצל העורב לשווא?

למעשה, ואנו מספקים מידע חשוב זה לטובת כל מי שחושש שהחינוך שעליו לתת לילדים שלו צריך להשתנות, הקמת אתרי אינטרנט איננה רק עניין של יופי. אמת, יופי ומראה אסתטי נעים לעין הוא חלק חשוב מאד מכל עיצוב אתרים שהוא. אבל הרבה מעבר ליופי, הקמת אתרי אינטרנט היא כמו שיפוץ של בית. כאשר משפצים בית, מנסים לעשות אותו יותר יופי (ורוב האנשים נכשלים בכך כי למרות מה שהם חושבים אין להם מושג בעיצוב פנים) אבל לצד הייפוי של הבית השיפוץ נועד גם לעשות את הבית למקום יותר נוח ויותר מתאים למי שגר בו (גם בזה רוב האנשים נכשלים כי מסתבר שהם שמו את הכיור של המטבח בחדר השינה, אופס טעות.) כך פועל גם התחום של הקמת אתרי אינטרנט. עיצוב אתרים נועד לשפר את הממשק של האתר (ממשק היא מילה אחרת ל"לך תדע איפה הם החביאו את המספר טלפון שלהם באתר הזה.") המטרה של הקמת אתרי אינטרנט היא בראש ובראשונה לקחת אתר ולהפוך אותו ליותר ידידותי למשתמש שגולש בו (ויותר ידידותי זה אומר שהוא לא מקלל אותך בחזרה כשאתה מקלל אותו.) עיצוב אתרים מבוסס על הרעיון שאם משפרים את המבנה של האתר, הגולשים יוכלו ליהנות מחוויית ביקור חיובית בו ולכן הם ירצן לחזור אליו שוב, לשהות בו יותר זמן ואפילו להמליץ עליו לחברים.

אך אין לבטל כלאחר יד את התפקיד האסתטי של הקמת אתרי אינטרנט. נכון שהבל החן וכולי אבל בעולם העסקי החיצוני איננו שולי ולרושם הראשון יש חשיבות גבוהה. אפשר לרטון עד מחר שהתחום של הקמת אתרי אינטרנט מעודד התייחסות מוגזמת לצורה החיצונית, אבל מחקרים שונים כבר הראו שהצורה החיצונית משחקת תפקיד חשוב בעולם העסקים. אנשים גבוהים מרוויחים כסף יותר מאנשים נמוכים, לדוגמה. עיצוב אתרים הוא כמו ניתוח פלאסטי לאתרים. בזכות הקמת אתרי אינטרנט גם אתרים מכוערים יכולים פתאום ליהנות מהזמנות לדייטים ומשלוחי פרחים. האם אתר שלא בורך ביופיו של אתר אחר צריך להימנע מהיתרונות שיש בשירותי הקמת אתרי אינטרנט? הרי אם הוא לא יעשה זאת, אתר אחר יעשה את זה במקומו והאתר המכוער יישאר לבדו בפינה כשכל האתרים האחרים רוקדים לצלילי שירים משנות השמונים. הקמת אתרי אינטרנט מעניקה תקווה לאתרים שעד היום סבלו מהצקות וזלזול של אתרים אחרים ושאף גולש לא רצה להציע להם חברות. בזכות עיצוב אתרים המוני אתרים זכו לחיים חדשים והותירו את הבדידות הרחק מאחוריהם.

החן הוא לא שקר ויופי הוא לא ממש הבל. עיצוב אתרים הוא העתיד, התקווה לחיים אחרים לאתרים שסבלו עד היום וכעת יש להם סוף סוף מעט תקווה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב