דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין: שני צדדים למטבע 

מאת    [ 11/11/2010 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 1927 פעמים ]

גירושין הם לרוב תוצאה של חוסר הסכמה בין שני אנשים, לכן אין זה מפתיע שענייני גירושין נראים כאילו הם מושכים ויכוחים כמו שסוכר מושך נמלים ומגנט מושך ברזל. אחד מהדברים שהכי קל למצוא בעולם שלנו זה אנשים שחוו גירושין וכעת הם מלאים טענות כרימון לא רק על בן או בת הזוג לשעבר אלא גם על השיטה, המערכת, המדינה, החברה, החוק, הרבנות, בתי המשפט, הפקקים בתל אביב וכל נושא שאפשר לכעוס עליו או בגללו. גברים מספרים על העוול שהשיטה הנוכחית של גירושין גורמת לגברים באשר הם; נשים מתלוננות על ההתעמרויות שהן עוברות במהלך גירושין. כמו בהרבה מקרים, יש לעיתים צדק בטענות של שני הצדדים. ניתן כמובן למצוא הרבה מתלוננים ומתלוננות שהתלונות שלהם אינן מוצדקות או שהם בעצמם פגעו בצד השני. עם זאת אסור לשכוח שבמקרה של גירושין הרבה פעמים אין צדק אבסולוטי ולעיתים השיטה פוגעת בשני הצדדים.

אבות רבים מרגישים שבשיטה הנוכחית במקרה של גירושין האב מקופח והקשר שלו עם הילד או הילדים נפגע. אין בכוונתנו להיכנס כאן לטיעונים שונים של גברים מסוימים שמבוססים על מיני הנחות שוביניסטיות או רגשות מיזוגיניים. ישנם גברים שבאמת מרגישים פגועים מהשיטה הנוכחית של גירושין  וכנראה שבצדק. הם מרגישים שבמקרה של גירושין המדינה לא מכירה בהם יותר כהורה של הילד או הילדים. לדוגמה, בכל הנוגע ללימודים האם היא זו שמקבלת את כל המידע. אם האב מעוניין במידע גם הוא עליו לבקש זאת מהאם או להיאבק ברשויות כדי לקבל את המידע הנחוץ.במקרה של גירושין רק האם מקבלת כרטיס מגנטי מקופת החולים כך שהאב איננו יכול לקחת את הילד לרופא. הכתובת הרשומה של הילד במקרה של גירושין היא אצל האם בלבד והדבר מסרבל מאד כל ניסיון של האב להיות שותף לגידול הילד. כמובן שישנם מקרים רבים שהאב מבקש להעמיד קשיים בפני האם בכך שהוא מתעקש על שותפות, כפי שנראה בהמשך, אך עם זאת במקרים רבים ישנו רצון אמיתי של האב להיות שותף מלא בגידול הילד גם במקרה של גירושין והדבר נמנע ממנו.

נשים, מצד שני, יספרו על מקרים רבים של גירושין שבהם האב נלחם על משמורת רק כדי לאמלל את האם, לשבש את חייה, לסחוט ממנה כספים או לנהוג בה בנקמנות. נשים שנושאות בעול של גידול הילדים נאלצות במקרים של גירושין להתמודד עם ניסיונות השתלטות של בן הזוג הקודם שאינו משתתף בגידול הילדים אבל מתעקש להחליט עבור בת זוגו לשעבר ועבור הילדים. בצורה כזו כל ניסיון של קיום חיים נורמאליים נמנע מהאם וממילא גם מהילדים ובמקום גירושין שהסתיימו מקבלים מסלול מכשולים ארוך שאינו נגמר שבו הגבר ממשיך להילחם על השליטה שלו בבת זוגו לשעבר.

לאחרונה נעשים ניסיונות שונים לעצב מחדש את הכללים החברתיים והחוקיים של המשמורת על הילדים במקרה של גירושין. מושגים כמו הורות משותפת מוכנסים לשיח הציבורי והרעיון מקבל תמיכה מכיוונים שונים אך גם מעלה התנגדויות רבות. גירושין הם עניין של חוסר הסכמה, אבל חייבים לקוות שגברים ונשים יצליחו להסכים לפחות בעיצוב של כללי גירושין כדי שהתהליך יכאב פחות ויזיק פחות.

הכול על גירושין: http://luisblackaller.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב