דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אימון בני נוער הוא באמת כל כך אפקטיבי? 

מאת    [ 10/11/2010 ]

מילים במאמר: 707   [ נצפה 2437 פעמים ]

 

למה אימון בני נוער הוא כל כך אפקטיבי?

 

העובדה שאימון  בני נוער תופס בשנים האחרונות תאוצה והגיע גם
למחוזותיהם של מתבגרים הוא לא סתם. בני הנוער של היום חיים בקצב אקטיבי.
דחיית סיפוקים, זה לא מונח שהם מכירים!

הכל  חייב להיות עכשוי עד כמה שאפשר, כאן ועכשיו ושומר אותם להיות זמינים ומוכנים לפעול ביעילות והלימה לקצב המטורף של חייהם, לתחרות הסמויה, לדרישות הלימודיות, לציונים, לדרישות חברתיות, לקשיים בהתמודדות עם ההורים ו....ההורמונים כמובן.

בקצב החיים האקטיבי, אין סבלנות ל"חפירות" של ההורים, המורים או כל גורם מפריע אחר. יש כן סבלנות לתכל'ס, הרבה פתיחות, להסתכל למציאות בעיניים, להבין מה קורה, לשנות ולהתקדם הלאה.

זאת הסיבה שאימון בני נוער תופס תאוצה בשנים האחרונות. הם רואים למשל את ההקבלה בין מאמן כדורסל, מורה לנגינה,שתפקידם לאמן את ההמאמנים להישגים טובים יותר בתחום בו הם מתאמנים.

וכמו בספורט או בנגינה, גם אימון אישי- מנטאלי הוא דבר תהליכי, זה לא זבנג וגמרנו. יחד עם זאת, תהליך אימון נכון וממוקד, מאפשר למתבגרים להפנים ולשנות תפיסות וגישות בתחומים שונים בחייהם,ולשמור אותם לאורך כל התהליך, מתעניינים, מתרגשים, ממוקדים, ערנים לתהליך בקצב  המתאים להם, להכילו ולהישאר בתהליך עד לשלב בו הם משיגים את המטרות שהציבו לעצמם ופתחו את התחומים אותם חשוב להם לשפר.
התהליך באימון בני הנוער  מאפשר למתבגרים להתבונן בעצמם בעיני המציאות כפי שהיא, ללא משקפי הביקורת, ללא הנחת הנחות, ללא מחשבות מקטינות ומגבילות,אלא בראייה ממוקדת המתבססת על מציאות חייהם בלבד.

בואו נדמה רגע את המתאמן לרכב הנוסע בכביש והכביש מסמל את מסלול החיים.

אם המתאמן יודע לנהוג את רכבו בכביש חייו באופן בטוח ורגוע, מכיר את הדרך ויודע לאן לפנות בכדי להגיע לאן שהוא רוצה, אין ספק שיצליח בדרכו יגיע בשלום ולמעוז חפצו. אם הרכב מכיר את עצמו ויודע באיזה דרך הוא נוסע טוב יותר, ואיזה דלק הוא צריך לשים בכדי שהרכב שלו ייסע היטב,ואת כמות האוויר בגלגלים הנכונה, עובדות זו יאפשרו  לו לנסוע בכביש בקלות ובהנאה ואין ספק שיגיע לאן שיבחר .

אך מה קורה שהרכב מתודלק בדלק לא מתאים, נוסע מהר? מתעלם משלטי אזהרה, לא שם לב לחוקים? נכנס לשבילים מסוכנים, כמות האוויר בגלגלים לא תקינה, או נוסע על קוצים וסלעים? סופו  לקרטע, לקבל פנצ'ר, לאבד שליטה או לגרום לתאונה ולנזק . בסופו של דבר, הרכב נעצר וכמובן שאינו יכול להתקדם בדרך לעבר המטרה.

במציאות החיים, להחליף גלגל ולתקן את הרכב, משמעותם למצוא את הדרך הנכונה עבור המתאמן (הרכב/הנהג) שתאפשר לו לנסוע בדרך הנכונה, בקצב הנכון והתנאים התואמים לרכב,שיובילו אותו להגיע למטרה אותה הוא כל כך שואף להשיג.

"תיקון הרכב" זה ממש לא העניין, אימון בני נוער (ואימון בכלל), לא בא לתקן אנשים. בעיני, כל האנשים הם מדהימים, יכולים מסוגלים וגדולים ולכל אחד יש את האיכויות והחוזקות המצויות בו ולצידם גם החולשות, הדפוסים המנהלים אותו וחוסר הוודאות, איך יוצרים את מה שבאמת רוצים להגיע אליו.

לכן, אימון בני נוער מתמקד להזכיר למתבגרים ולחבר אותם לאיכויות שבהם, לחוזקות שבהם, ללמד את המתבגרים איך לתדלק  את עצמם בדלק הנכון ולמצוא מתוך עצמם את הדרך הנכונה עבורם לנסוע ולהגיע אל מטרותיהם ולהימנע מכניסה לדרכים משובשות, ששם הסיכוי לפנצ'ר ולעצירה הן וודאיות.

באימון בני נוער, המתאמנים מתעוררים להבנה , שלמעשה בתוך תוכם הם יודעים מה הדרך הנכונה עבורם לנסיעה - ליצר הצלחות, הם אפילו נזכרים תוך כדי תהליך בכמה הצלחות שהם עצמם יצרו בעברם וקל להם לראות ולהבין באיזו דרך הם בחרו "לנסוע", כאשר יצרו את אותן ההצלחות.

ומכיוון, שלא תמיד הם בחרו להשתמש בדרך זו בדיוק לשם כך בא אימון בני נוער בכדי לאפשר למתאמנים להתבונן מהן הסיבות שמנעו מהם שלא לנסוע בדרך זו -  לסיבות קוראים מכשולי דרך והם באים בדמותם של  פחד ממבחנים, לחץ, בטחון עצמי נמוך, ביקורת עצמית, כעסים על עצמם, על ההורים, על אחרים ועוד ועוד......

ההכרה ועבודה על הגורמים המעכבים, ההתבוננות בהם וסילוקם מחייהם, מעורר את בני הנוער לריגוש, כי פתאום, עכשיו הם רואים את הדרך.

זוהי פריצת הדרך. העובדה המרתקת באימון בני נוער היא, שהמתבגרים מורידים אסימונים בקצב הרבה יותר מהיר מאיתנו המבוגרים (כבר דיברנו על הקצב שלהם, נכון?) בדרך הנהיגה שלהם בכביש חייהם.

מכאן, כאשר המתאמנים ערים לדרך החשיבה והפעולות שלהם ומביאים שינוי בגישה שלהם, ומנקים את כל המעכבים שבדרך,ומאפשרים לעצמם לנסוע בדרך בטוחה, מוכרת, מוארת ופתוחה, הם יגיעו בבטחה לכל מקום שהם רוצים.

 

 

רקפת סמט מאמנת הווייתית, מפתחת מודל אימון חדשני - "לקחת ת'הגה בידיים",אימון לבני נוער דרך נהיגה בסימולטור, ההופכת את האימון לחוויה מהנה, אתגרית וייחודיתהמאפשרת  לבני הנוער להתמודד, עם האתגרים שעומדים בפניהם: לימודיים, חברתיים ואישיים, איך עוברים טסט, , לפצח אתגרים אישיים ולייצר הצלחות שיעלו חיוך על פניהם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב