דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קואצ'ינג באמצעות דמיון מודרך 

מאת    [ 10/11/2010 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2129 פעמים ]


קואצ'ינג באמצעות דמיון מודרך היא עוד דרך לגרום לאדם לנוע אל עבר מטרותיו. הקואצ'ינג הוא מקצוע ההווה, תחום שהלך והתפתח בשנים האחרנות עקב הצורך לכוון ולהציב יעדים מוגדרים בעולם פרגמנטי ועמוס אפשרויות.

הקואצ'ר אינו מטפל. מטרתו אינה לרפא את החולה אלא לשפר תהליכים. כלומר, הקואצ'ר אינו מתמקד בפתרון הבעיה הנפשית אלא מציע מגוון פתרונות פרקטיים ומעשיים שיכול האדם מולו לעשות. האמת היא שיש מגוון עצום של דרכים להגיע למטרה, אולם לפני כן יש לנסח את המטרות המדויקות ולהעלות מבעד לערפל רצונות ותשוקות.
רק לאחר שהקואצ'ר והלקוח מבינים יחדיו מה הלקוח רוצה, חותרים למטרה בעזרת דרכים שונות המצויות בארגז כלים אותו מספק הקואצ'ר ללקוח. ארגז כלים זה מורכב מפעולות מעשיות פשוטות ופעולות שנועדו לחזק את האדם בדרך. זהו שילוב של טכניקה מעשית ופרקטיקות טיפוליות פסיכולוגיות.

דמיון מודרך

דימיון מודרך היא פרקטיקה טיפולית לא חדשה שמטרתה התבוננות וטיפול בבעיות פנימיות ואישיות. טיפול בדמיון מודרך הוא טיפול קצר מועד ולכן, שילובו בתחום הקואצ'ינג הוא מהלך מתקבל על הדעת ואפילו מתבקש. למעשה, באמצעות תרגול דמיון מודרך, המטפל ניגש אל הבעיה או המכשול בתיווך של דימויים מרגיעים ולא מאיימים. בצורה כזו ניתן ל"סלק" את הבעיה באמצעות התמודדות פנים מול פנים עם הטראומה, הפחד או הרגשות.

דמיון מודרך וקואצ'ינג

קואצ'ינג באמצעות דמיון מודרך הוא סילוק מכשולים בדרך ליעד באמצעות החלפת הדימויים השליליים בדימויים חיוביים המניעים לפעולה. למשל, אם הלקוח רוצה לשנות קריירה אך פוחד לעשות את השינוי, בעזרת דמיון מודרך הוא מתמודד עם הפחד במרחב נעים ומוגן. כך, שבמקום לברוח, להתקפל ולהיות פאסיבי, האדם מנטרל את הפחד, מתמודד איתו במגרש ביתי וגובר עליו.

להחלפת הדימויים יש חשיבות מיידית ופרקטית. במהלך הטיפול, ננעצים הדימויים החדשים במוח כך שעם הזמן הם הופכים להיות עובדה קיימת. בעזרת תרגול רציף ועקבי מפתח הלקוח עמידות ומוטיבציה שעוזרות לו להתקדם אל עבר מטרותיו ביתר קלות.
השילוב של ארגז כלים פרקטי ביחד עם פרקטיקה טיפולית קצרת מועד הוא שילוב מנצח. בד בבד עם ההתקדמות הקונקרטית, מתבצעת התקדמות פנימית המחזקת את ההישגים אליהם מגיע האדם.

חשב להזכיר כי לא כל אדם רשאי לטפל בשיטת דמיון מודרך. לשם כל יש לעבור קורס דמיון מודרך ולצבור נסיון. טיפול בידי מטפל לא מוסמך הוא מסוכן ועלול לגרום לנזק. יחד עם זאת, טיפול בידי מטפל מוסמך הוא חוויה בפני עצמה, חוויה המוציאה את האדם לדרך חדשה, טובה יותר, אמיתית יותר ומגשימה יותר.

greenweb כותבים על קואצ'ינג, דמיון מודרך ומכללת רטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב