דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי ארטדיירקשן או: מה זה בכלל ארטדיירקטור ? 

מאת    [ 10/11/2010 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 4282 פעמים ]

עולם העיצוב הגרפי והמינוחים בו הם ללא ספק מבלבלים משום שהם מספקים לנו מונחים רבים שלא תמיד ברור מה הם מייצגים בפועל. מה זה מעצב גרפי? מה התפקיד של ארטדיירקטור? איך כל זה קשור לתקשורת חזותית- והאם זה מקצוע בכלל? מטרת מאמר זה היא להסביר מיהו הארטדיירקטור ומה תפקידו.

ארטדיירקטור זה תפקיד במשרד פרסום, והוא מהווה חצי מצוות הקריאייטיב האחראי על המצאת פרסומות- החצי השני בצוות זה הוא הקופירייטר. שני אלו יחד הוגים פרסומות, תפקידו של הקופירייטר מתרכז ברעיון ואילו תפקידו של הארטדיירקטור הוא להעניק לרעיונות שפה ויזואלית.

לארטדיירקטור צריך להיות מצבור גדול של כישרונות, קודם הוא צריך ראש קריאייטיבי שיסייע לו ולקופירייטר העובד בצמוד אליו לחשוב על רעיונות מהפכניים, לאחר הרעיון מגיע שלב הביצוע והוא לא פשוט בכלל. עבודתו של הארטדיירקטור בשלב הביצוע נעשית על כל החלקים הלא מילוליים, כלומר הארטדיירקטור צריך לחשוב על הדרך הטובה ביותר לתרגום רעיון קונספטואלי לויזואלי ומושך, מהפרט הקטן לגדול. הוא צריך לבחור את הפונט הנכון בגודל ובצבע הנכונים, לדעת כיצד למקמו במודעה ולבנות גם אותה בצורה הרמונית ונכונה. אם הפרסומת דורשת צילום- למודעת פרינט או לסרטון טלוויזיה או אינטרנט על הארט לקחת חלק פעיל בסט הצילום ובעיצובו.

הרבה מפרסמים לא מסתפקים במודעות, שילוט חוצות, או סרטוני פרסומת והם משתמשים ביותר ממדיה אחת ליצירת קמפיין. הכלים והשפה העיצובית משתנים ממדיה אחת לשנייה, קמפיין טוב צריך להיראות אחיד ובאותו זמן לנצל כל מדיה על הצד הטוב ביותר. חלק חשוב בעבודתו של הארטדיירקטור הינו יצירת שפה ויזואלית אחידה לכל אלה, תוך שימוש נכון במדיה.

מעבר לכשרון הטבעי, ליכולת לראות את התמונה הגדולה וכמובן לתשוקה למקצוע, על הארטדיירקטור לרכוש כלים מעשיים. העבודה היא לא תיאורטית אלא מעשית ועל מנת לבצעה על הצד הטוב ביותר, עליו להפגין שליטה וידע בתוכנות עיצוב גרפי הנמצאות בשימוש בעולם הפרסום. כמובן שבמידה והארטדיירקטור מתעסק גם בפרסום אינטראקטיבי, עליו לדעת תיכנות בסיסי ושליטה בתוכנות הנמצאות בשימוש בעולם האינטרנט- דוגמת פלאש.

הודות לעובדה שארטדיירקטורים הם אנשי אשכולות של ממש, קיימות להם לא מעט אפשרויות קידום ופיתוח- החל במשרדי פרסום בהם הם יכולים להתקדם במחלקות קריאייטיב לתפקידים של מנהל קריאיטיב האחראי על מספר צוותים ועד לסמנכ"ל קריאיטיב ולניהול של משרד פרסום. כמו כן הודות לשליטה בתחומי עיצוב רבים ארטדיירקטורים יכולים לעסוק בתחומים של עיצוב גרפי במגוון משרדים וכמובן בעבודות "פרילאנס"- מעיצוב הזמנות, פליירים וכו' ועד לעיצובי אתרי אינטרנט, מגזינים, קטלוגים ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב