דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זכויות ניצולי השואה 

מאת    [ 05/06/2007 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 7679 פעמים ]





אדוני ראש הממשלה, ידוע הוא כי יומנך ויומנה של ממשלת ישראל עמוס וגדוש. יחד עם זאת ומבלי להקל ראש בחשיבות המשימות להן נדרשת הממשלה בימים אלה, החול בשעון החול של ניצולי השואה הולך ואוזל.

לפני כחודשיים זעקה הארץ, כשנתגלתה בציבור, מצוקתם של ניצולי שואה רבים, חלקם סובלים מחרפת רעב. לחץ ציבורי ותקשורתי הצטרף לפעילות של חברי כנסת שהתמידו בפעילות לשיפור רווחת ניצולי השואה ובהם, ח"כ קולט אביטל, ח"כ שרה מרום שלו וח"כ חיים אורון ואחרים.

שר הרווחה והשירותים החברתיים, השר יצחק הרצוג, נטל על עצמו משימה לפתור אחת ולתמיד את בעיית המצוקות מהן זכאים ניצולי השואה והזכויות המגיעות להם על פי כל קריטריון ערכי ומוסרי. כדרכו, פעל השר הרצוג ביעילות, בנחרצות ובמהירות.

באפריל 2007, הקים שר הרווחה והשירותים החברתיים, וועדה בין-משרדית לגיבוש פתרונות למצוקת ניצולי השואה, בראשות מנכ"ל המשרד, מר נחום איצקוביץ.

כפי שהבטיח השר הרצוג, הוועדה בחנה את הנושא ביעילות ובמקצועיות ובתוך כחודש, הגישה ביום 15 למאי דו"ח ביניים ממצה ותכליתי.

הדו"ח כולל המלצות אופרטיביות לשיפור רווחתם של ניצולי השואה הנזקקים ובין היתר ממליץ הדו"ח על שיפור הכנסתם הכספית, שיפור הפעילות לרווחתם בקהילה, בתחום הבריאות, בתחום הסיעוד, בדיור, בטיפול הפסיכולוגי והפסיכו גריאטרי.

כפי שנכתב בדו"ח הוועדה: "המענה הינו כוללני ויש בו מרכיבים של קצבה וגמלה כמו גם סל שירותים. יהיו שיטענו שהעלות הכוללת אכן גדולה היא, אבל אין היא יכולה להיות אבן נגף במימוש זכותם
ההיסטורית של הניצולים." (הדגשה שלי ש.ב.). ואם יורשה לי, הטבע עושה את שלו, ועלות מימוש התכנית תלך ותפחת במהלך השנים.

הדו"ח ממצה ומפרט את הפעילות הנדרשת לשיפור רווחתם של ניצולי השואה ואת המקורות התקציביים הנדרשים למימון פעילויות אלה. הועדה ממליצה לעגן את התכנית המוצעת בחקיקה ממשלתית. הצעת חקיקה זו, תזכה לתמיכה רחבה בכנסת.

אדוני ראש הממשלה, שר הרווחה והשירותים החברתיים, ביצע את חלקו הראשון במשימה החשובה, להיטיב ולשפר את רווחתם של ניצולי השואה. הוועדה שהקים פעלה, כפי שהבטיח ביעילות ובמהירות. דו"ח הביניים, להבנתי, הוגש גם לידיך. עד כה, לא הוגשה לכנסת הצעת חקיקה ממשלתית שתהפוך את המלצות הדו"ח לאופרטיביות ותיטיב את רווחת ניצולי השואה הזקוקים לכך.

מדינת ישראל קמה, כדי להוות בית מוגן ובטוח לעם היהודי. כמי שמכהן כראש ממשלה, במדינת היהודים וכמי שלעת עתה גם משמש כשר אוצר, מוטלת עליך חובה ראשונה במעלה, לתקן לאלתר את העיוות שבעטיו חיים ניצולי שואה במצוקה כלכלית ואישית, תהא הסיבה אשר תהא. התעלמות ממצוקתם של אנשים אלה מהווה בפועל, גם ללא כוונה, נזק מתמשך נוסף, על אלה שגרמו הנאצים.

אני קורא לך, אדוני ראש הממשלה, על אף סדר היום העמוס, ליתן את תשומת הלב הדרושה ואת ההנחיות המתאימות, כדי במהירות האפשרית, ימוצה הדיון בהמלצות הוועדה ותוגש הצעת חוק ממשלתית ראויה, בנושא. בידך הדבר.














*הכותב הוא משפטן, ושליח ציבור. חבר מפלגת העבודה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב