דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיכאל שומאכר - נהג מירוצים - מהקארטינג ועד הפורמולה 1 

מאת    [ 09/11/2010 ]

מילים במאמר: 683   [ נצפה 3321 פעמים ]

מיכאל שומאכר בין נהגי המירוצים הטובים ביותר בהיסטוריה אם לא הנהג הטוב בעולם בכל הזמנים, נולד בשלישי לינואר 1969 בעיירה קלן שבגרמניה. שיא הקריירה שלו היה בתור נהג במירוצי הפורמולה 1 הגרמני בשנים 1991-2006 וכעת הוא חזר להתחרות להתחרות בתחרויות של 2010. מיכאל שומאכר הוכתר כבר 7 פעמים בתור אלוף העולם, ושבר כמעט כל שיא שהציבו מתחריו וכל שיא אפשרי בפורמולה 1 כאשר העיקרי שמביניהם הוא מספר הניצחונות במהלך קריירה אחת. חשוב לזכור שתחילת דרכו של שומכאר הייתה למעשה בתחום הקראטינג והרבה בזכות הנסיון שצבר בתחום הצליח להשתלב בתחרויות הגבוהות במירוצי הפורמולה 1.

 מהלך חייו מיכאל שומאכר נולד בהירט הרמיליאם שליד העיירה קלן בגרמניה. הוא הצטרף לראשונה לסבב המירוצים ב-1991 ונהג את נהיגת הבכורה שלו במדי ג'ורדן במירוץ הבלגי והשיג תוצאה מעולה בתור מתחיל כשדורג במקום ה-7 במקצה הדירוג. במירוץ עצמו שומכאר נחלש ונאלץ לפרוש, אך התקווה בשומאכר לא דעכה מאחר וכולם ראו את יכולות הנהיגה העליונות שלו וזיהו את הכשרון המוטורי הטבעי שלו. לאחר מכן, הגיע שומאכר לקבוצת בנטון ואת הניצחון הראשון שלו השיג שם כעבור שנה, שוב במירוץ הבלגי.

 בשנת 1994 הדהים שומאכר שוב כאשר הציג יכולות טובות משל נהג המירוצים הוירטואוזי מאיירטון סנה. בהמשך העונה, סנה נהרג בתאונה על המסלול דבר שסלל את את דרכו של שומאכר לאליפות עולם ראשונה ואליפות עולם ראשונה לקבוצת בנטון, אך זו הייתה אליפות מצערת וכואבת עקב מותו הטראגי של המתחרה סנה. שומאכר והיל דיימון נאבקו על האליפות במירוץ הסיום באוסטרליה, שם שומאכר לא הצליח לדבוק ביכולותיו והתנגש בקיר, למרות שהוביל במשך 32 הקפות, אך למזלו לפני שמכוניתו שבקה הוא הצליח להתנגש בדיימון וכך זכה באלפיות עבור קבוצת בנטון. ב-1995 הצליחו לחזור על ההישג הקודם כאשר דיימון שוב היה היריב העיקרי.

ב1996 החליט שומאכר להצטרף ל"חברה הגדולים" והצטרף לקבוצת פרארי. מקצועיותו של שומאכר והצוות שהביא איתו שומאכר הפכו את את פרארי לקבוצה העליונה בצמרת. בעונה בראשונה בפרארי הוא אמנם ניצח 3 פעמים אך בעיות טכניות במכונית הפרארי מנעו ממנו להתמודד על האליפות.

בשנת 1997 שומאכר התחרה מול היריב העיקרי ז'אק וילנב הקנדי והפסיד בצורה מבישה. שניהם הגיעו למירוץ הגמר כאשר שומאכר מוביל בנקודה אחת. במקרה שבו שניהם היו מסיימים בדירוג כזה שלא מקבלים נק' שומאכר היה זוכה באליפות, וזו בדיוק היתה מטרתו של שומאכר. כאשר ז'אק וילנייב ניסה לעקוף אותו, הוא זרק את ההגה בחדות בניסיון להדוף את ז'אק מן המסלול וכך יזכה באליפות, אך בפועל מה שקרה הוא ששומאכר נזרק החוצה מן המסלול וז'אק הצליח להמשיך. כך זכה ז'אק בתואר אלוף עולם, ושומאכר בתואר "ספורטאי לא ספורטיבי".

 בשנת 1998 הציג שומאכר ביצועים שלא הספיקו לזכייה באליפות אף על פי שבמירוץ האחרון ביפן הגיע עם סיכוי קלוש לזכות באליפות. הקבוצה המתחרה העיקרית שלו הייתה מקלארן בראשותו של מיקה האקינן הפיני ולהם הפסיד את האליפות. כך גם היה בשנת 1999 שהפסיד לקבוצת מקלארן אך הפעם הייתה זו פציעה שמנעה ממנו מלהשתתף במהלך כמה מירוצים והם מנעו ממנו את האליפות.

 בשנת 2000 חלה שיא הקריירה של שומאכר לצוץ כאשר שוב זכה בתואר אליפות העולם עבור פרארי לראשונה מאז 1979 ואחרי אליפות הזו הגיעה גיאות של אליפויות בשנים 2001-2004. בשנת 2005 בפרארי לא הצליחו ליצור מכונית תחרותית מספיק ורצף הנצחונות נקטע לזכותו של נהג המירוצים האגדי הספרדי פרננדו אלונסו.

 בשנת 2006 ניהל שומאכר מאבק צמוד על האליפות מול פרדננדו אלונסו אך תקלה בצמיג במכוניתו פגעה בסיכוייו לזכות בתואר. למרות שהציג כשרון נהיגה יוצא מגדר הרגיל במירוץ זה נכשל שומאכר והודיע על פרישתו מנהיגה תחרותית והחל לתפקד בגדר יועץ בקבוצת פרארי.

 עד 2009 לא התחרה שומאכר על בשל פציעה של נהג הקבוצה פליפה מאסה, הכריזה על שומאכר כנהג ויימלא את מקומו של פליפה עד לכשירותו. שומאכר הכן החל להתכונן במרץ לשובו למירוצים אך בגלל כאבים עמוקים בצוואר בגלל תאונת אופנוע שעבר כמה חודשים לאחרמ כן חזר בו. כעת שוב, ב2010 חתם שומאכר הפעם בקבוצת מרצדס חוזה להשתתפות בתחרויות הפורמולה 1 ל-3 שנים. סך הכל בקריירה שלו, זכה שומאכר ב-7 אליפויות השתתף ב249 מרוצי גרנד פרי בעל 91 ניצחונות 154 פודיומים וצבר 1369. בקריירה שלו אי אפשר לשכוח את התחלת כישורי הנהיגה שלו בתחום ה קארטינג שבו הרגיש את הקארטינג ולמד הטכניקה הבסיסית של נהיגת המירוצים. כעת שומכאר הוא בעלים של מסלול קארטינג מבין הגדולים והמקצועיים בעולם. מסלול ה קארטינג של שומאכר נחשב למקום עליית רגל של אלפי מעריצים ונהגים בעולם והוא ממוקם בעיירה קרפן שבגרמניה.

קארטינג - נהיגה ספורטיבית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב