דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלונות בלגיים 

מאת    [ 09/11/2010 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 2505 פעמים ]

 

חלונות בלגיים הם חלונות בעלי פרופיל בלגי דק ועדין, הבאים בעיצובים, צבעים ושיטות פתיחה שונים ומותאמים לכל הפתחים האפשריים בבית. הם עשויים לרוב מברזל מגולוון או מאלומיניום. החזות שלהם מודרנית ויוקרתית.

חלונות בלגיים הם בעלי פונקציונאליות גבוהה, מגיעים במגוון רחב של דגמים וסוגי זכוכית. הם עמידים לאורך זמן, מבודדים מרעש ומפגעי מזג אוויר ולא חשופים לקורוזיה. חלודה, אשר פוגעת קשות במתכות, נגרמת ממים ורטיבות. אלומיניום עמיד בפני מים ולכן ניתן לייצר ממנו חלונות בלגיים, אשר יחזיקו שנים רבות ולא יגזלו זמן וכסף על תחזוקה.

יש להוריד חלונות בלגיים לשטיפה יסודית מדי זמן מה, אך לזכוכית שבחלון משקל רב. לכן יש צורך בחומר קל עבור המסגרת של החלון. בשל כך המשקל הקל של האלומיניום מאפשר לו לשמש כחומר נהדר עבור המסגרת.

השם חלון בלגי נובע מכך שמוצר גאוני זה מקורו בבלגיה. זוהי המדינה הראשונה שבה יצרו חלונות אלומיניום. בלגיה מתאפיינת במזג אוויר קר, ולכן לבידוד הבית יש חשיבות רבה. אחת הנקודות החשובות בהיבט זה היא יצירת החלונות מחומרים מבודדים. חלון בלגי הוא אופציה טובה ביותר מבחינה זו מכיוון שאלומיניום מתלבש היטב בפתח של החלון. בנוסף, אלומיניום הוא חומר חזק מאוד ומסוגל לשאת את משקל הזכוכית. התכונות שלו מאפשרות ויתור על פרופילים תומכים בגוף החלון, עובדה שבזכותה חודר יותר אור לתוך הבית.

לחלונות הבלגיים יש היבטים ירוקים בולטים. בתקופה האחרונה יש מגמה הולכת וגוברת ברחבי העולם של הכרה בצמצום המשאבים של כדור הארץ, וכתוצאה יש ניסיון להשתמש במוצרים טבעיים במקום מכשירי חשמל. אחת הדרכים העיקריות היא ניצול אנרגיית השמש לצרכי תאורה וחימום. כפי שציינו, חלון בלגי מאפשר חדירה רבה יותר של אור אל תוך הבית, ולכן מנצל טוב יותר את אנרגיית השמש ומעודד חסכון בחשמל. מסיבה זו חלונות בלגיים בעלי עדיפות ניכרת בקרב מהנדסי בניין עם אג'נדה ירוקה.

כניסת החלונות הבלגיים לבתים רבים הביאה להגדלת גודל החלונות. המסגרות לחלון היו עשויות לרוב מעץ, והיה צורך בפרופילים תומכים בשל החולשה היחסית של העץ. עם חלונות בלגיים ניתן לבנות חלון גדול יותר, בלי פרופילים תומכים וללא פגיעה באיטום ובבידוד של הבית. הבנה זו מתפשטת וכעת ניתן לראות ויטרינה גדולה כמעט בכל בית.

למעשה חלונות בלגיים הם סוג חדיש יחסית של חלונות שהומצא בבלגיה, אשר עשויים לרוב מאלומיניום ולכן קלים יותר ודורשים תחזוקה מועטה ביותר. באמצעותם מתאפשרת בנייה של חלונות גדולים יותר מבעבר וניצול טוב יותר של אור השמש. כל אלה מביאים אותם להיות בשימוש נרחב בימינו.

 

עופר נחמיאס,
חלונות בלגיים הם חלונות מודרניים בעלי פרופיל בלגי דק ועדין שתחזוקתם קלה במיוחד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב