דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מייצרים ראש דיו למדפסת ? 

מאת    [ 04/06/2007 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 6859 פעמים ]

שאלתם את עצמכם פעם מהו דיו למדפסת? 

כולנו מדי יום מדפיסים בעזרתו.כולנו מכירים אותו כאשר הוא בתוך המחסניות,כולנו רואים אותו נדבק לניירות לתוך הפריטים השונים המצויים בהדפסה.אך, למעשה וככלות הכל איננו יודעים הרבה על הדיו שמשמש אותנו כה הרבה וכל כך במסירות. 

אז ככה: כולנו הרי יודעים שפעם כתיבה הייתה מבוצעת באמצעות חריטות על אבנים (בתקופות קדומות),אחר כך העולם עבר בתקופה הבאה לכתיבה על מגילות כתב. משם כולנו מכירים את נוצת הדיו שלקחו מציפור כלשהי (עם הסכמתה או בלי הסכמתה)  כדי לטבול בצינצנת דיו שקופה  – כדי שיידבק לקצה הנוצה העשוי מעצם – על מנת לשמש לכתיבת הרצוי על גבי מגילת הקלף. מאז עברו זמנים רבים ולדיו עצמו שיחק הקלף. הוא רק הלך והתפתח ונפוץ עוד ועוד כמוצר בעולם המערבי והמזרחי ובהרף עין. כיום הוא מצוי בצורתו הנוזלית וגם האבקתית (זהו למעשה הטונר ,למי שמכיר) בהרבה מאד משרדים וגם כמובן בבתים הפרטיים.

 מהו דיו למעשה ? 

דיו הוא נוזל צבעוני המשמש לצרכי הדפסה מודרנית. כמובן שקיים אגב ,גם דיו אחר,ובצדק אכן חשבתם על כך,גם בעטים של כתיבה.אולם לא מדובר על אותו הדיו כמובן. ואל תשכחו שבעט יש רק צבע אחד של דיו ובדיו למדפסת למעשה ישנם צבעים רבים בו זמנית. 

אז מהו דיו למדפסת ? 

דיו למדפסת הוא דיו מסוג מעט אחר ולא בדיוק כמו הדיו הרגיל שכולנו מכירים לעטים.כמובן שקיימים מאפיינים מעט משותפים היות ושני אלו הינם דיו אך ההבדלים נסובים סביב דרגת צמיגות,נוזליות וייעוד. בהתאם לכך נקבעים הפרמטרים בתהליך הייצור וחומרי המוצא (חומרי הגלם) המשמשים לייצור כל אחד למן השניים השונים הללו.דיו עשוי להיות מופק מדיונונים (תמנונים) - תמנונים מן הים,חלקו עשוי להיות מיוצר ממתכות וישנם גם סוגי דיו אשר מיוצרים מזרעים ואף מאגוזים מסויימים.   

 ספרו לי עוד קצת על דיו כדי שאכיר את הנושא לעומק

יהיה קשה מאד לספר על דיו מסוגים כה רבים שקיימים במאמר אחד ויחיד.במאמר זה היינו רוצים רק להציג את רעיון תשומת הלב לדיו שאתה בוחר תמיד לקנות. במאמרים מקצועיים נוספים נפרט על הכימיה של הדיו,מקורות ייצורו ומה חשיבותם של אלו (בייחוד לצורך הבנת איך עובדות אלו משפיעות על איכות ההדפסה ועל הישארות הדבר המודפס לאורך זמן רב יותר כאשר מבוצעת הדפסה באמצעות דיו מסוג איכותי). 

מה שכן כדאי יהיה לספר לך הוא שהדיו המסופק לך עשוי להיות עם מרכיבים מסוגים רבים ושונים. הכימיה הפנימית שלו אשר ממנה מורכבות טיפותיו השונות וכן גודלן כמובן – מעיד על ההבדלים בין סוגי הדיו השונים. בסופו של תהליך הדפסה כל ההבדל בין הדפסה טובה להדפסה טובה יותר,מקורו ביכולת טיפות הדיו (גם לפי איכותן) להשתלב בדף הקיים ולבצע איתו פעילות גומלין צבעונית האמורה להישאר עליו בצורה הטובה ביותר.  

דיו מבחינה כימית

דיו הוא חומר הנקרא פיגמנט. אין לו למעשה צבע משלו אלא הוא מחזיר גלי אור אשר הוא לא בולע אותם אל תוכו. כל אורך גל אשר מוחזר מפניו אל עיני המתבונן בו מתפרש כצבע מסויים. כך למשל דיו שחור הוא למעשה חומר כימי אשר בולע את כל אורכי הגלים ואשר אינו מחזיר כלפי חוץ שום אורך גל. בגלל זה הוא נראה כשחור.

דיו אדום למשל, הוא דיו אשר הפיגמנט שלו מחזיר את הצבע האדום (אורך הגל היוצר את תפיסת הצבע האדום על ידי העין) .כך כל דיו ודיו יוצר צבע אחר. 

 

http://www.i-needyo.co.il
08-8501601
מוצרי צבע,ראשי דיו מקוריים, תואמים
ופתרונות מחיר מתקדמים פנטסטיים.

הרשם עכשיו דרך האתר לקבלת הנחת 7%.
מספר המאמר 038 (תצטרך לרשום אותו
לקבלת הנחה)



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב