דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קבוצות רכישה - טרנד לוהט בתחום הנדלן 

מאת    [ 09/11/2010 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 1863 פעמים ]

קבוצת רכישה היא קבוצת יחידים אשר רוכשים ביחד קרקע עלייה נבנה פרויקט מגורים של בניין דירות או בתים פרטיים . הקבוצה היא היזם של הפרויקט ומעסיקה קבלן. הקבוצה מוצאת את הקרקע הרצויה, מגייסת קונים ומתנהלת מול אנשי המקצוע המעורבים בפרויקט הנדל"ן. קבוצות הרכישה הולכות וגדלות בארץ בקצב מואץ בשל החיסכון הניכר ברכישת נדל"ן  בשיטה זו לעומת רכישה קונבנציונאלית. במדינה בה עתודות הקרקע הולכות ואוזלות ומחירי הדיור נוסקים, קבוצת רכישה היא פתרון מעולה.

איך מתנהלת קבוצת רכישה?
אנשי הקבוצה מנהלים את המיזם לבד, מגייסים קונים פוטנציאלים שאחד מביא את השני . לאחר סגירת רשימת קונים אפשריים,ואישור של תוכניות הבנייה, כל אחד מחברי הקבוצה קונה חלק מהקרקע ומעבירה על שמו בטאבו. אנשי הקבוצה חותמים על חוזה שיתוף והוועד הנבחר של הקבוצה  מפרסם מכרז לקבלנים. הקונים משלמים עבור הקרקע בלבד ואת יתרת התשלומים לפי קצב התקדמות העבודה.

מהם היתרונות של קבוצת הרכישה?
חסכון בעלויות – הרוכשים חוסכים את הרווח של היזם ואת מחיר פרסום ושיווק הפרויקט. מכיוון שאנשי הקבוצה קונים את הדירות בעצמם, אין צורך בשיווק היחידות.
אפשרות בחירה – לאנשי קבוצת הרכישה יש אפשרות   לגור היכן שרוצים כולל מגדלי יוקרה ובתים צמודי קרקע באזורים איכותיים.  הרוכשים בוחרים בעצמם את מפרט הדירות כולל   החימום התת רצפתי, שואב מרכזי, הכלים הסניטאריים וכו'.
הטובים השכנים בעיני? - בקבוצות רכישה,חברי הקבוצה מחליטים מי יהיו השכנים עימם יגורו ואנשים שלא משתלבים עמם לא ייבחרו. אנשים תמיד מחפשים שכנים ברמה גבוהה עמם יש להם מכנה משותף. באופן זה נוצרת קהילה מגובשת עם אווירה נעימה הדומה ליישוב קהילתי.
הטבות מס -  ניתנות הטבות מס רבות לקבוצות רכישה ובהן אי תשלום מע"מ על הקרקע. גם היטלי פיתוח ואגרות בניה של הרשות המקומית הם ללא מע"מ.  מס הרכישה מוטל על הקרקע בלבד בגובה של 5 אחוז כאשר אין תשלום של מס על הנכס,   כמקובל בקנייה רגילה. כדי לקבל את הטבות המס, חברי הקבוצה   נחשבים כאוסף של אנשים פרטיים שיש להם הסכם שיתוף לרכישת קרקע ובניית פרויקט.
שליטה וביטחון – לקבוצת הרכישה יש פיקוח צמוד על עבודת הקבלן.  הקבלן הוא ביצועי ושכרו משולם לפי קצב התקדמות הבנייה. ניתן אף להחליף את הקבלן אם הוא אינו עובד כראוי או אם פשט רגל. הבעלות על הקרקע חברי הקבוצה .
מימון – השגת מימון מהבנק לפרויקט היא קלה משום שכל הדירות בו נקנו מראש. בלקיחת משכנתא, אנשי קבוצת רכישה מקבלים תנאים טובים ונוחים יותר.
פיקוח על כספים – ניהול הכספים מתבצע בשקיפות מלאה . מכיוון שבקבוצת רכישה יש שוויון בין כולם,  ההחלטות הן גלויות ומשותפות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב