דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורות חיים- מפתח להשגת ראיון 

מאת    [ 08/11/2010 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 2063 פעמים ]

בשוק העבודה של היום מאות אנשים מגישים מועמדות למשרה פנויה בודדת. אין למעסיקים מספיק זמן לקרוא את קורות החיים של כל המועמדים.
החלק העיקרי של סינון המועמדים בחברות מבוצע על ידי נציגי משאבי אנוש. עבודתם היא להתאים את דרישות המשרה עם מועמד אפשרי. התאמה משמעותה או ראיון או שקורות החיים יישלחו לבעלי הסמכות לשכור עובדים בחברה. הם סורקים את שלל קורות החיים במטרה למצוא התאמה. אם הם לא מוצאים את מה שהם מחפשים במהרה, קורות החיים מועברים לערימת "תודה על פנייתך".

מחפשי עבודה רבים כותבים קורות חיים כלליים המשמשים אותם לכל הגשות המועמדות, ובכל פעם הם מצרפים מכתב המסביר מדוע הם מתאימים למשרה הספציפית. מנהג זה לרוב לא עולה יפה. לעיתים קרובות, המכתב המצורף לא נקרא בעיון, אם בכלל. קורות החיים הם המרכיב הקובע – תתאימו אותם למשרה המסוימת.

כתיבת קורות חיים אפקטיביים דורשת לא מעט מחשבה, זמן ומאמץ. תשקיע את הדרוש ליצירת קורות חיים אשר ישרתו אותך בדרך הטובה ביותר. זהו המפתח לראיון העבודה. לפניכם מספר צעדים להכנת קורות חיים מנצחים:

טיוטה – כתוב קווי מתאר לקורות החיים אשר מתעדים עובדות בלבד. ציין תאריכים, חברות, תפקידים, השכלה, פרסים, רישיונות ופרטים נוספים. לכל עבודה רשום פסקה קצרה ותמציתית אודות התפקידים שמילאת בה. השתמש במילות מפתח שהמעסיק השתמש בהם במודעת העבודה.

לאחר שליקטת את כל העובדות, תהרהר בכל אחת מהנקודות שרשמת בתחום הניסיון המקצועי בטיוטה. היזכר בפרטי ההישגים שלך – הניצחונות, ההצלחות וכל מה שאתה גאה בו. תחשוב על כל ההישגים האלה לפני שאתה מתחיל את הגרסה הראשונית.

נסח סיפורי הצלחה קצרים. היה מסוגל לספר את סיפוריך בצורה תמציתית, מלאת ביטחון עצמי ובעלת השפעה. הפוך את סיפורך למעניין. אנשים מקשיבים לסיפור טוב. תהליך זה גם מסייע בהכנה לראיון העבודה.

גרסה ראשונית – אל תתמקד בעיצוב ובעימוד בשלב זה. תתעסק רק בתוכן. רשום את קורות החיים כך שהמידע הרלוונטי ביותר יופיע ראשון. תלמד את מודעת העבודה בתשומת לב ותחקור אודות המעסיק לפני התחלת כתיבת הגרסה הראשונית.

בסיכום הפתיחה שלך הראה שיש לך את הניסיון הדרוש לתפקיד ממקומות עבודה קודמים דומים.
חשוב באותה מידה, הראה למעסיק הפוטנציאלי שיש לך היסטוריה של הצלחות. הפוך את סיפורי ההצלחות שלך למשפטים ברורים ובעלי השפעה. הוכח לו שהצטיינת במשרה דומה. הדגש זאת על ידי שימוש בנקודות בולטות. השתמש במושגים אוניברסאליים ובשפה עדכנית. כאשר זה אפשרי, כמת את הישגיך במספרים, אחוזים, דולרים וזמן. עבה את הצהרותיך ככל הניתן. השתמש בשפה אקטיבית. הקפד להיות עקבי עם העיצוב. נסה לשמור על מצב בו קל ללכוד פיסות מידע שחשוב לך להעביר.

עריכה – לאחר השלמת הגרסה הראשונית, עזוב אותה לזמן מה.
הרהר על מה שהקהל שלך מחפש. קרא שוב את מודעת העבודה. העמד פנים שאתה המעסיק וקרא את קורות החיים שלך מנקודת המבט שלו. חשוב על האינטרסים שלו ועל מה שמעניין אותו. מה שהוא חושב הוא הקובע, לכן ערוך שינויים בהתאם.

עימוד/עיצוב – עיצוב קורות חיים לא צריך להיות חגיגי. שמור עליהם פשוטים, אלא אם כן אתה מגיש מועמדות למשרת מעצב גרפי. אל תיתן לדעתך להיות מוסחת מהמסר שאתה מעביר ומהמטרה של השגת ראיון העבודה.

גרסה סופית – לאחר שקורות החיים שלך קרובים לסיום, עיין במודעת העבודה פעם נוספת ושאל את עצמך את השאלות הבאות: האם יש כאן התאמה? אם אתה היית המעסיק, האם היית מזמן את המועמד הזה לראיון?

קרא את קורות החיים קריאה סופית, ערוך והכן אותם להגשה. הקפד לבדוק דיוק, תחביר ושגיאות כתיב שונות. מעסיקים רבים אינם סלחניים בנוגע לטעויות כתיב ולמידע שגוי. זה תמיד רעיון טוב להעביר את קורות החיים שלך לעיון של מומחים בתחום.

הגש מועמדות מוקדם – לא תמיד המועמד הטוב ביותר מזומן לראיון. אם הגשת קורות החיים שלך מתעכבת, ייתכן שהמעסיק כבר בחר מקבץ של מועמדים ושיבץ אותם לסיבוב ראיונות ראשוני. מרבית המעסיקים מפסיקים לעיין בקורות חיים לאחר שמספר כלשהו של קורות חיים נערם כל שולחנם.

 

עידו מאירי מצוות האתר resumes.co.il - דוגמאות לקורות חיים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב