דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח מנהלים או קרן פנסיה- זו השאלה 

מאת    [ 08/11/2010 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 5473 פעמים ]


אחת משאלות הביטוח שתמיד רלוונטיות, אבל תמיד נותרות פתוחות היא שאלת ביטוח המנהלים אל מול קרן הפנסיה. ראשית, כדאי להזכיר למי שאינו בקיא בטרמינולוגיה המקצועית של תחום הביטוח כי ביטוח מנהלים אינו נועד דווקא למנהלים אלא לכולם. למעשה, זהו ביטוח המאפשר לכל אחד לפרוש בכבוד עם קיצבה חודשית שתוענק לו באופן קבוע.
השינוי הכי גדול שחל בתחום הוא המעבר של ביטוח מנהלים לביטוח קצבתי ולא חד פעמי. כלומר, לא ניתן יותר למשוך את כל הכסף בבת אחת אלא יש לקבל אותו כקצבה. אל מול עובדה זו נעמדות קרנות הפנסיה הממשלתיות ומרימות את ראשן הגאה והמסורתי. היכן כדאי להשקיע? למי יש תשואה יותר טובה? ומי מוגנת יותר?

נעשה קצת סדר בבלגאן

מה אתם מציעים בכלל?

קרן פנסיה, מלבד קצבה חופשית בעת הפרישה, מכילה גם ביטוח למקרה מוות וביטוח תאונות עבודה. כלומר, במקרה של מוות, יופרש הסכום למשפחת הנפטר ובמקרה של נכות, תופרש קיצבה חודשית שתאזן את הפסד השכר בעבודה.
גם בפוליסת ביטוח מנהלים ניתן להוסיף את הסעיפים הללו אולם זה ייקר את הפוליסה ויבוא על חשבון החיסכון לפנסיה. יחד עם זאת, התנאים שמקבלים בהרחבות של פוליסת ביטוח מנהלים טובות יותר ומותאמות באופן אישי.

תשואות ורווחים

נהוג לומר כי המקדמים (האחוזים) בקרן פנסיה טובים יותר מאשר בביטוח מנהלים. אבל, וזהו אבל גדול מאוד, קרן פנסיה היא הרבה יותר דינמית מאשר ביטוח מנהלים וההיסטוריה מוכיחה כי במשך הזמן החברים בקרנות מפסידים את זכויותיהם, מה שלא יכול לקרות בביטוח מנהלים - מה שהחלטתם, הוא מה שיהיה.
חשוב להבין כי הכסף בביטוח מנהלים מושקע כולו בשוק ההון. לפיכך, בשנים של פריחה ושגשוג, התשואות והרווחים יהיו טובים יותר מקרנות הפנסיה. יחד עם זאת, קרנות הפנסיה משקיעות 30% באגרות חוב ממשלתיות מה שמבטיח רשת של ביטחון גם במקרה של קריסה כלכלית.
אז מה עושים?
אין ספק כי כמה שלא נהפוך בנתונים ובהיסטוריה, לא נוכל להגיע לתשובה חד משמעית היכן טוב יותר לשים את כספי הפרישה שלנו. יותר מדי משתנים ותנאים נמצאים בתוך הקדירה על מנת לנפק תשובה אחת מוחלטת. ניתן להגיד בוודאות כי בתחום קרנות הפנסיה וביטוח המנהלים המשפט "כל מקרה לגופו" בהחלט מסכם את המצב. ביטוח פנסיוני הוא ביטוח אינדיוודואלי המשתנה בהתאם לכל אדם.
לאור עובדה זו, עולה חשיבותו של ייעוץ מקצועי בתחום הפנסיה. יועץ פנסיוני מקצועי יאמר לכם בוודאות היכן כדאי לכם להשקיע את כספי הפרישה שלכם, בקרנות הפנסיה או בפוליסת ביטוח מנהלים. עצה אחת ניתן לתת בוודאות: ככל שתקדימו להצטרף לחיסכון הפנסיוני, כך סביר להניח שלא ישנה היכן תשימו אותו, הוא יתפח ויתפח ויעניק לכם שנות פרישה איכותיות וחסרות דאגה.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב