דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ניתן להימנע מנישואין ברבנות 

מאת    [ 07/11/2010 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 1913 פעמים ]

הגדרת חתונה אזרחית היא נישואין שנערכים תחת המדינה כישות חילונית ולא על ידי גוף דתי. בישראל חתונה אזרחית אינה קיימת מבחינת המדינה ובני זוג שאינם רוצים או מנועים מלהתחתן בטקס דתי, אינם יכולים לעשות כן. האפשרות היחידה העומדת בפניהם היא להינשא בחו"ל. המדינה מכירה בנישואים אזרחיים במדינות המכירות בנישואים אלו, עקב הסכמים בינלאומיים והנחיותיו של בית המשפט העליון. בארצות מערביות בני זוג רשאים להתחתן בטקס אזרחי לצד לדתי או במקומו. זכות בסיסית זו היא חלק מהיות האדם אזרח חופשי בעל זכות בחירת הדרך בה יתחתן. בארץ, אזרחים שמנועים מחתונה דתית ואזרחים שלא רוצים בה, מתחתנים בחו"ל.

אילו נישואין מותרים בישראל?
רק בני זוג השייכים לדת היהודית לפי ההלכה יכולים להתחתן  בטקס דתי על ידי רב. זוגות מעורבים שאינם שייכים לאותה עדה דתית, כולל עולים מחבר העמים   שמוגדרים חסרי דת, פסולי חיתון כמו כהן וגרושה  וזוגות חד מיניים, לא רשאים להתחתן. חוק זה קיים עוד מתקופת המנדט הבריטי ונקרא "חוק שיפוט בתי הדין הרבניים".

היכן יכולים הזוגות להתחתן בחתונה אזרחית?
קפריסין - היא יעד לא יקר ומקום מקסים במרחק טיסה קצר מהארץ, שניתן לבלות בו גם את ירח הדבש. תהליך הנישואין בקפריסין אינו מורכב ואינו יקר יחסית. קיימות חבילות שמוצעות על ידי משרדי הנסיעות הכוללות את ההכנות לחתונה, טיסות ולינה. הנישואין במדינה מהירים ויכולים להתבצע באותו היום.
פרגוואי - נישואים בפרגוואי שבדרום אמריקה אפשריים גם אם רק אחד מבני הזוג נוכח במקום. אחד מבני הזוג טס לפרגוואי כשהוא מלווה על ידי עורך דין שימסור את המסמכים לרשויות.
פראג - עיר מקסימה לנישואין אולם בני הזוג יאלצו להמתין עד כשלושה שבועות להשלמת התהליך.

אילו הכנות יש לבצע לקראת הנישואין האזרחיים?
יש לברר בהתאם לארץ אליה נוסעים, כמה זמן ניתן להישאר בה, מהו הגיל המינימאלי לנישואין ואילו מסמכים להגיש. חלק מהארצות מבקשות לעבור בדיקות רפואיות שונות. בכל ארץ חייבים להגיש רישום ממשרד הפנים בו ניתן לוודא את המצב המשפחתי של  בני הזוג. תמצית רישום זו יש לתרגם לאנגלית בליווי חותמת של עו"ד נוטריון. אם אחד מבני הזוג גרוש, יש להמציא תעודת גירושין מקורית ומתורגמת לאנגלית באישור נוטריון.  בנוסף, צריך להביא שתי תמונות, דרכון תקף וטבעת.

עם סיום הטקס בני הזוג מקבלים תעודת נישואין עם פרטיהם ופרטיו של רושם הנישואין. תעודה זו מהווה הוכחה לתקפות החתונה. ובני הזוג שינו את מצבם מרווקים לנשואים. התעודה צריכה להיחתם על ידי חותמת "אפוסטיל" החיונית לרישום הנישואין במשרד הפנים בישראל.  לאחר הטקס, בני הזוג צריכיםלהירשם במרשם האוכלוסין של המדינה בה נישאו. כשמגיעים לארץ צריך להציג את תעודת הנישואין ולהירשם כזוג נשוי.


המצב בו אזרחים נותרים רק עם האפשרות של נסיעה לארצות אחרות, נכנסים להוצאות רבות וצריכים לבצע סידורים והכנות רבות, הוא אבסורדי. בישראל, בניגוד למדינות מערביות אחרות, אין לאזרח את חופש הבחירה בנישואין אזרחיים. עו"ד כלב מאיירס פועל רבות לשינוי מצב זה. עורך דין מאיירס פועל לקידום החוק המאפשר לזוגות להינשא בנישואין אזרחיים בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב