דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירה בתחום העבודה 

מאת    [ 07/11/2010 ]

מילים במאמר: 572   [ נצפה 2145 פעמים ]

אחת השאלות שניצבות בפני מחפשי עבודה היא מה לעשות כאשר יש בידם הצעת עבודה לתפקיד אשר אינו חלום חייהם? האם להיענות להצעה ולהתחיל לעבוד או לסרב ולהמשיך לחפש את המשרה המיוחלת?   

מצד אחד, עולה במוחם המחשבה כי עליהם להיענות להצעה ולהתחיל לעבוד מהר ככל האפשר. הסיבות לכך מגוונות: הם יודעים כי על כל משרה מתמודדים מספר רב של מועמדים וכל השהייה מצידם במתן התשובה, לא תשמש ככלי למשא ומתן על תנאי העסקתם, אלא עלולה לגרום למעסיק לפנות למועמד הבא בתור.

כמו כן, תקופת האבטלה עומדת להסתיים (ואולי כבר הסתיימה), תשלומי המשכנתא והחשבונות השוטפים ממשיכים להגיע וההוצאות עולות על ההכנסות, לכן אין זה הזמן להיות בררנים, צריך להתפשר על מה שיש לשוק התעסוקה להציע.

בנוסף, אפשר לראות בתפקיד המוצע הזדמנות להכיר תחום עיסוק חדש ואפשרות לבחון מיומנויות וכישורים אישיים שלא נבחנו עד כה ויתכן שיאפשרו התפתחות אישית באפיק שלא חשבתם עליו עד כה.

ובכלל, גם אם התפקיד הנוכחי אינו התגשמות חלומותיכם, אין זו חתונה קתולית. תוכלו לבצע את התפקיד הנוכחי עד שהמשבר הכלכלי יחלוף ואז תוכלו לבחון את האפשרויות הקיימות בשוק התעסוקה ולבצע בחירה מחודשת.

מצד שני, אתם חוששים שאם תתפשרו כעת על משרה שאינכם רוצים, אתם עלולים למצוא את עצמכם מהר מאוד מתוסכלים וממורמרים מכיוון שהתגמול אינו כפי שציפיתם או הורגלתם עד לפני תקופה קצרה והתפקיד עצמו חסר את העניין, היוקרה או האתגר שהיה לכם בתפקיד הקודם.

בנוסף, מה יגידו בני המשפחה, חברים ומכרים על כך שבחרתם בתפקיד שעל פניו נראה כקטן עליכם בכמה מידות? זה עלול לגרום לירידה בביטחון העצמי ביכולות שלכם.

ובכלל, מי מבטיח כי לאחר שתבצעו את התפקיד המוצע במשך תקופה, תצליחו לחזור לעמדה הבכירה שהיתה לכם קודם?

כמו שאתם יודעים, חיפוש עבודה זו עבודה בפני עצמה ואם תתפשרו כעת על המשרה הנוכחית, מתי תמצאו את הזמן לחפש משהו אחר, טוב יותר? אולי אם תהיו מספיק סבלניים, המשרה המיוחלת בוא תבוא..

מה עושים??  

האמת, החלטה לא פשוטה. הטיעונים משכנעים לכאן ולכאן, אז כיצד בוחרים?

במסגרת עבודתי כמאמנת, אני פוגשת מתאמנים המתלבטים לגבי בחירה משמעותית בחייהם, אם בתחום העבודה ואם בתחומים אחרים. חלקם היו רוצים שמישהו אחר יעשה את הבחירה עבורם, שיוריד מהם את עול ההחלטה ואז הכל יהיה פשוט יותר.

אך הבחירה חייבת להיות שלכם ורק שלכם. כל עצה שתקבלו מאנשים בסביבה, גם אלה הקרובים אליכם ביותר, נובעת מהחוויות האישיות שלהם ומההתנסויות שהם חוו בחייהם וממאפייני אישיותם. הם ולא אתם.

מעבר לכך, משמעות הבחירה היא שאתם לוקחים אחריות על חייכם, מתמודדים עם ההחלטות שלכם ועם תוצאותיהן. פעמים רבות נוח לנו לדחות את ההחלטה, לחכות ולקוות שמשהו יקרה מבלי שאנו נצטרך לבחור.

אך מהרגע שלקחתם אחריות, השליטה על חייכם עוברת לידיכם, זה מחזק את הביטחון העצמי ומגביר את המאמץ שתעשו על מנת שההחלטה שלכם תוכיח את עצמה כמוצלחת ונכונה. אתם הופכים לפרואקטיבים - מובילים בחייכם ולא מובלים.

כאשר אתם נדרשים לבחור, אינכם יודעים מראש איזו תוצאה תהיה לדרך בה תבחרו. אילו ידעתם, הכל היה פשוט יותר...

כמעט בכל בחירה שתעשו יש רווח ומחיר, יתרונות וחסרונות. העלו על הכתב את כל הסיבות בעד ונגד לקבלת המשרה הנוכחית. עצם הכתיבה מחדדת את המחשבה ויוצרת סדר ובהירות. כעת בדקו כל סעיף שרשמתם, מה מידת חשיבותו בחייכם? כיצד תוכלו להתמודד עם כל אחד מהחסרונות שהעלתם? וכך הלאה.

אט אט תתגבש החלטתכם לגבי הבחירה שתרצו לעשות. גם לא לבחור, זוהי בחירה. כל עוד אתם שלמים עם ההחלטה שעשיתם ולא מייסרים את עצמכם על כך.

אחר שבחרתם הקפידו להסתכל על היתרונות שבהחלטה ועל הסיבות שהכריעו את הכף. הן אלה שיעזרו לכם לעבור את הרגעים הקשים.

רקם דור
פסיכולוגית תעשייתית MSc
מאמנת אישית ועסקית
הכוונה תעסוקתית והכנה לראיונות עבודה
/>rekemdor@gmail.com טלפון: 054-7235717 , 04-9902116




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב