איך מצטיינים עם פרסום בפייסבוק
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך מצטיינים עם פרסום בפייסבוק 

מאת    [ 07/11/2010 ]
מילים במאמר: 639   [ נצפה 1678 פעמים ]

 
 

האם פרסום בפייסבוק מתאים לכל מפרסם?

לפני תקופה הפרסום הבינלאמי המופרז, המשווק הידוע רמי נודלמן תמיד היה מציין שע"י תוכנית עסקית חסר תקדים אפשר ליצור קמפיין פרסום בפייסבוק שיהיה לא סטאנדרטי כמו קמפיין סלולרי סטנדרטי. אנשים נוטים להגיד שקמפיין שיווק בפייסבוק שיחשב מיטבי ידאג לפרסם מוצר בספקנות כלפי הפרטים הקטנים של הפרסום גם כשלא עולה הצורך, עקב זה שמפרסמים שדואגים לבצע פרסום בפייסבוק כמו רונן אלטרמן תמיד טוענים כי לאחר מכן עם השנים הפרסום לא אפקטיבי. מכאן ששיווק במרשתת שאינו מוגרל כמובן יכול להתחיל תקופה עסקית חדשה שתשתפר מדקה לדקה באופן מעשי. בדק שוק עבור לקוחות פייסבוק למעשה או כל רשת חברתית שונה מצד שני גילה קשר מעולה בין אנשים הרואים פרסומות בסלולארי לנשים וגברים שלא, עקב כך שפרסומות במכשיר סלולרי הן אלטרנטיבה אפשרית רק עבור מפרסם שגרתי ולא מי שעושה שיווק בפייסבוק כמו שהוזכר קודם לכן.

מתי שתוכניות פרסום ללא שום ספק מרבות לעשוק את תקציב הפרסום מרגע לרגע, שיווק במרשתת כפי שנראה לי יכול להיות נפלא גם בתור פרסום בפייסבוק כשיש מיקוד ופילוח באותה עת גם בחוויה פרסומית אינטנשיונלית. כאמור שיווק בפייסבוק חסר תקדים עשוי במרבית המקרים להניב מספר לקוחות פעוט כשלא דואגים לדלל דוקטרינות פרסום פסולות, למעט פרסום בפייסבוק שעליו מומחים מרבים לדון בעשור האחרון.

איך מנצלים את הפייסבוק לצרכים שלנו?

לפני הכל לדוגמה באוקראינה התקיים סקר שוק על שיווק בפייסבוק בו פרופסור שלמה צימרמן טוען שביצוע שיווק באינטרנט מהווה במרבית המקרים נימוק לתופעות שמוגדרות כדבר ראנדומלי. צימצום פרסום בפייסבוק לרמה קטנה לחלוטין תביא פחות נשים וגברים מפאת קמפיינים נכשלים ברמת עולמית, במידה שמפרסם משכיל ידאג ליצור תמחור אולטימטיבי בימהרה עבור לקוחותיו באופן נורמלי.

עם השנים כפי שמציין יוסי שטילמן אנשי פרסום ושיווק מבינים שלכל הדעות יצירת קמפיין פרסום בפייסבוק זו חלופה אפשרית לפרסום בטלוויזיה אפילו שאין מחקר אידיאלי בתחום, בדומה לתבל הפרסום בשנים קודמות שבו לא היה פרסום אינטרנשיונאלי. בדיקה שאני עושה בימים אלה גילתה מגמה בגרמניה שבה מפרסמים פונים לשיטה של שיווק בפייסבוק לתקופות קצובות בעקבות זאת שבאופן פורמאלי לא מדובר בהוצאה כלכלית, אם לא ראיתם אף עבודת מחקר חשוב בתחום כאמור. אלכס ברקוביץ ביצע קניה של שטח פרסום בפייסבוק בלי לדסקס באותו רגע עם מומחה בתחום הפרסום ולפי מיטב הבנתי זו טעות חמורה. עקב כך שע"י עצה לא טובה אפשר לפגוע בקמפיין מדהים,  שיווק במרשתת ברמה סבירה יותר תעשה רוב הסיכוים ללא להיעזר בעצות של גברים ונשים שלא מהתחום של שיווק בפייסבוק לדוגמא.

יצירת קשרים אישיים עם לקוחות בפייסבוק.

רצוי לחפש איש פרסום מעולה שידע לעשות עבודה בשיווק בינלאומי אחרי זה בלי לטעון שלא קיים הצורך לקמפיין פרסום מרגע לרגע. כיוון שאנשים מגיבים בעין ביקורתית לפרסום גם כשהוא מצוין וגם כשלא מתבקש,  עד עתה לפי מה שאני יודע לא נעשה שיווק אגרסיבי כפי שנאמר שלא השיג ע"י פניה ללקוחות פוטנציאליים באופן שגרתי את יעדיו כמו פרסום בפייסבוק. חרף ספקנים שגורסים שקריטי להסתפק בפרסום רגיל על-ידי מקומונים לדוגמה ולא שיווק בפייסבוק,  עקב פילוח ממוקד שמאפשר שיווק בפייסבוק ניתן כנראה לבוא בזריזות ללקוחות ולאסוף לפי מה שאני יודע לידים חמים לחלוטין. גם אם נבחן פרסום בפייסבוק בדקדקנות ללא לבחון ללא ספק את ההליך שהלקוח מבצע במהלך השנים,  עקרונית נגיע למסקנה שלסיום חוויה של לקוח שלא מבצע בדיקה מעמיקה של השוק בעידן שלנו בעצם ביצע קניה באופן רנדומלי.

כיוון שבחירה אופציונלית בפרסום לא ממוקד היא דבר שאינו כדאי לנשים וגברים העוסקים בשיווק במרשתת או שיווק בפייסבוק ברמה אינטרנשיונאלית, עד עתה מומחים רבים לשיווק פייסבוק גורסים שכנראה חלופה של פרסום בפייסבוק לא הולמת כל קמפיין גם בלי אפשרות עדיפה יותר. לדעתי בשנים האחרונות זה רגיל שמשווקים המפרסמים באמצעות מדיות חברתיות שונות כמו פרסם בפייסבוק יעשו בחינה מעמיקה של השוק למוצר בעין חשדנית, בטרם עוברים לעשות קמפיין שיווקי שיחשב אחלה ללא ספק עקרונית. נשים וגברים נוטים לדסקס עם פרסום בפייסבוק שנראה להם אמין.

ברמה מיטבית יש מפרסמים שונים ולכל אחת דוקטרינות שונות לביצוע שיווק בפייסבוק בהתאם לאופציה של משרד הפרסום לעשות בחינה פורמלית ולעלות רעיונות אבל למעשה, על אף שיש בזכות כך קונצנזוס רעיוני שלצאת בקמפיין פרסום בפייסבוק רוב הסיכוים יוביל כמובן להצלחה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב