דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחפש עבודה? אל תהיה סנוב. בטח שלא ברשתות החברתיות 

מאת    [ 07/11/2010 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 1855 פעמים ]

כולנו אנשים עסוקים. עם זאת, כמחפשי עבודה אתם ודאי יודעים, שחשוב לפנות זמן לחיפוש העבודה, באופן יומיומי. כיום מדובר בהרבה יותר מגלישה באתרי דרושים. הרשתות החברתיות- ובעיקר פייסבוק ולינקדאין, הפכו להיות זירות מרכזיות למציאת משרות אטרקטיביות, וחשוב שתקדישו זמן גם להן, כחלק מחיפוש העבודה. עם כניסת המדיה החברתית לחיינו נפתחו הרבה יותר אפשרויות ברשת, שמשמשת אותנו לא רק לצורך איתור הצעות עבודה אלא גם לצורך איתור אנשי מפתח בנטוורקינג שלנו, דרכם נוכל להגיע להזדמנות הבאה בקריירה שלנו.

חלק גדול מהגולשים ברשתות החברתיות, מעוניינים לשמור על הפרטיות שלהם. לא מאשרים הצעות חברות מאנשים שלא מכירים, לא מפרסמים תמונות, חלק גם לא ממש כותבים. נמצאים ולא נמצאים, נכנסים מדי פעם להתעדכן מה חדש. גם אתם כאלה?   כמחפשי עבודה חשוב שתזכרו, שלא כדאי להיות סנובים. אם מישהו מציע לכם חברות בפייסבוק, או בלינקדאין, ואתם לא מכירים ומתלבטים אם לאשר, אל תפסלו מראש. עדיף לכתוב מסר קצר, לשאול מאיפה אתם מכירים או להתעניין מדוע פנה אליכם. אולי מדובר באדם ששמע שאתם מחפשים עבודה ויש לו משהו מעניין להציע לכם? אולי מדובר בהזדמנות עסקית מעניינת? זכרו, כי גם אם אותו אדם עצמו לא משרת מטרה מיידית שלכם, ייתכן שמישהו ממעגל החברים שלו כן יוכל לסייע לכם. אם תהיו מספיק פעילים ברשתות, תכתבו ותקבלו תגובות, תפנו ותתחברו לאנשים, תגדילו את מעגל הקשרים שלכם, ותרחיבו את האפשרות שמישהו יוכל לחבר אתכם לתפקיד שמעניין אתכם.   נכון שלא תרצו לאשר כל אחד. בכל זאת, הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות כנראה מכילים גם דברים שהם פרטיים. אלבומי תמונות, מידע אישי, דברים שלא תרצו לחשוף בפני כל אחד. בדיוק בשביל זה קיימות הגדרות הפרטיות. בלינקדאין אתם יכולים לדאוג לכך שהקשרים שלכם יהיו חסויים. בפייסבוק אתם יכולים להגדיר מי יראה את אלבומי התמונות שלכם, מי יוכל לתייג אתכם בפוסטים או תמונות, אילו חברים ישתייכו לאילו קבוצות. כלומר, אתם יכולים להגדיר קבוצה בשם "חיפוש עבודה" ולהגדיר מי מהחברים שלכם יהיה בקבוצה הזו ומה החברים בקבוצה יוכלו לדעת עליכם- מה יהיה חשוף בפניהם.   כאמור, יש אנשים שלא מאשרים התחברות לאנשים שהם לא מכירים. אחרים מחליטים בשלב זה או אחר למחוק את כל ה"חברים שלהם" שבעצם לא פגשו אף פעם. כמחפשי עבודה, הגישה הזו היא לא גישה נכונה עבורכם. דמיינו לרגע את המצב הבא: הודעתם בפייסבוק שאתם מחפשים עבודה- כתבתם באיזה תחום, וביקשתם שמי שישמע על משרה מעניינת יעדכן אתכם. חבר רואה את זה, ובמקביל אחד החברים שלו מפרסם משרה בתחומכם. גם אם החבר הזה הוא לא החבר הכי טוב שלכם בעולם, כנראה שהוא יבצע את החיבור הזה. אם לא הייתם מחוברים לחבר הזה ברשת, יכול להיות שלא הייתם מגיעים למשרה הזו בדרך אחרת.   יותר ויותר חברות מפרסמות משרות באופן כמעט בלעדי ברשתות החברתיות. אם תתחברו, תאשרו, תכתבו ותגיבו, יש יותר סיכוי שתגיעו למשרות שלא הייתם מגיעים אליהן בדרך אחרת. אז אל תהיו סנובים. המטרה שלכם היא למצוא את המשרה הטובה ביותר, וזו בהחלט מטרה המקדשת את האמצעים.

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב