דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נער משום מקום 

מאת    [ 07/11/2010 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 3162 פעמים ]

איך הפך ג'ון לנון מנער רגיל בעיר ליברפול האפורה באנגליה לאייקון בינלאומי ראשון במעלה? חלק חשוב מהדרך שעבר לנון, נחשף בסרט נער משום מקום של הבמאית סם טיילור ווד. בסרט מככב אהרון ג'ונסון, הזכור לטובה מתפקידו בסרט 'קיק אס'.

אנשים מעוניינים לדעת ולהבין מה הופך מישהו לישות יצירתית, גאונית, לאדם מפורסם ולאישיות שמשפיעה על מיליוני אנשים. נער משום מקום עונה על הצרכים האלה בדיוק ומכניס אותנו לעולמו של ג'ון לנון הנער, בדיוק לפני שהחל את התהליך שהפך אותו למי שכולנו יודעים שיהיה. הטכניקה הסיפורית בה קהל הצופים יודע איך הסיפור מתפתח, בעוד שהדמויות נותרות באפלה, מעניק לסרט רובד נוסף והופך אותו ליצירה מורכבת עוד יותר.

התפתחות העלילה

הסרט מתחיל בליברפול של 1955, אז ג'ון לנון הוא נער בן 15. הוא מצחיק, סקרן, ומעט פרוע ומופרע. שתי נשים מבוגרות מתקוטטות ביניהן על אהבתו ותשומת לבו. הראשונה היא הדודה השתלטנית מימי, שגידלה את הפנומן לעתיד מגיל חמש. השנייה היא אמו ג'וליה, אישה מלאת חיים שוויתרה עליו ומסרה אותו לידי אחותה מימי כדי לממש את עצמה.

לנון חי בבית הדודה (אותה משחקת כריסטין סקוט תומס) ופוגש את אמו לראשונה מאז היה ילד. האם ששבה לחייו מעניקה לו מתנה ייחודית ומשמעותית שדודתו לא יכולה להתחרות עמה: היא זו שמכירה לו את המוזיקה שהוא אוהב באמת ובתמים.

משפחה משום מקום

על רקע זה מתנהלת לה מלחמת טריטוריה נשית מלאה ברגשנות בריטית מאופקת בין שתי האחיות, על מקומן בחייו של ג'ון לנון. ג'ון משתוקק לדבר הפשוט ביותר – חיי משפחה רגילים. מדובר במידה מסוימת בסרט על ילדות עצובה ועל איך הולידה את אחד הגאונים הגדולים במאה השנים האחרונות.

הלחץ התוך משפחתי סביב לנון מאלץ אותו לברוח אל עולם המוזיקה, שמשמש עבורו מפלט. הגאונות הראשונית שלו והחושים המחודדים בהם ניחן מבטן ומלידה, פוגשים את הילד הנחמד והמנומס פול מקרטני ואת הילד הנחמד ג'ורג' הריסון. מפגש גורלי.

סגנון סולידי ובטוח

הבמאית סם טיילור ווד ידועה כבמאית מעניינת ואלטרנטיבית שאוהבת לשבור מסגרות ולבנות אותן מחדש. מדובר בסרט הראשון שלה באורך מלא. כנראה שזו הסיבה שהיא בחרה לרתום את כישרונותיה לסרט בסגנון סולידי ובטוח, ועל ידי כך נתנה יותר מקום לרגש.

התסריט נכתב על ידי מט גרינלאג, שכבר כתב תסריט אחד לסרט על מוזיקאי בריטי, שסיים את חייו בצורה טראגית. מדובר בסרט 'קונטרול', שמגולל את חייו הקצרים של הסולן איאן קרטיס, שהתאבד במאי 1980. שבעה חודשים מאוחר יותר ימצא לנון את מותו בעקבות ירייה בגבו על ידי מארק דייויד צ'פמן בניו יורק.

היווצרותה של אגדה

ג'ון לנון ופול מקרטני מגלים יחדיו את עולם הרוקנ'רול. הם פוצחים במסע שעתיד לשנות את עולם המוזיקה לעד ולכתוב דפים רבים בהיסטוריה של המאה העשרים. הילדים שירכיבו לימים את הביטלס וירקידו את העולם, בוחנים את היכולות שלהם, את ההעדפות והגבולות שלהם ומדגדגים את קצות קצותיהם של הכישרון העצום הגלום בהם.

בלווי ג'ון לנון

פס הקול של הסרט כולל כמה שירים של הלהקה קווארימן, שעתידה להפוך לביטלס. השחקנים ארון ג'ונסון (ג'ון לנון) ותומאס סנגסטר (פול מקרטני) ידעו לנגן, אולם העובדה שסנגסטר ימני בעוד שמקרטני שמאלי, אילצו אותו ללמוד לנגן בידו החלשה. ככה זה כשרוצים לייצר סרט נאמן למקור ברמה הגבוהה ביותר.

מאמר פורסם באדיבות רשת בתי קולנוע לב - בית שני לכל מי שהתשוקה שלו היא לקולנוע אמיתי.


עכשיו בקולנוע לב גינסבורג,תמרה דרו,בדרכה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב