דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיתת המתקדמים ב'גן ירוק בטבע' 

מאת    [ 07/11/2010 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 2833 פעמים ]

הורים, טבעי שנרצה לתת לילדים שלנו את הטוב ביותר, לקדמם במידת האפשר, ולאפשר להם למצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם. כ-15 ילדי 'גן ירוק בטבע', ששיתחילו בשנה הקרובה כיתה א', יכנסו לבית הספר עם הכנה לחיים של חקר ומדע, וגירוי עמוק של האינטלקט הפנימי שקיים בכל אחד ואחת מהילדים המוכשרים הללו.

בכיתת המדעים המצומצמת, שהוקמה השנה עבור הגילים 4-5 ב'גן ירוק בטבע' בקרית אונו, לקחו את החינוך צעד אחד קדימה. בין משחקי הקובייה, הבובות והמכוניות, לומדים הילדים שפע מיומנויות חדשות, ומעשירים את הידע בשלל תחומים. בראש ובראשונה עומדים: גירוי הסקרנות, עידוד החקר, מדעי כדור הארץ ואיכות הסביבה, בריאות האדם, חקלאות ובעלי החיים ומדיה ותקשורת, יישומי מחשב ואומנויות – זוהי רק רשימה חלקית של התחומים בהם הילדים הרכים מתנסים.
 
את הקבוצה החדשה בגן ירוק בטבע פתחנו בצמוד לתוכנית הליבה של משרד החינוך, בדגש על טבע ומדעים. גם בכיתת המצוינות אנו פועלים לפי שיטת רג'יו אמיליה, שיטה לפיה מתחנכים כל ילדי הגן - ושמים את הדגש על איך ללמד את הילד. בכיתת המצוינות הילדים מדורבנים לגלות סקרנות בתחומים רבים ולחקור אותם לעומק. על ידי תיווך, תמיכה והדרכה נכונה יכול הילד לבטא את שלל יכולותיו הפנימיות בצורה המיטיבית.

אנו מאמינים, כי בכל ילד גלום פוטנציאל במגוון תחומים, ועלינו לסייע לו לזהות ולהגשים פוטנציאל פנימי זה. קיימים ילדים שהחוזק שלהם בא לידי ביטוי בתחום הלוגי כמותי, יש שפורחים בתחום ההמוסיקה, יש שחזקים מאוד ביצירת תקשורת עם הסביבה ויש בבתחומי השפה, משחק ווכו'. זיהוי חוזקות אלו באמצעות התנסות בתחומים והכלים השונים, מאפשר לנו כמחנכים, ולכם ההורים לחשוף את החוזקות האלה, שלעתים חבויות עמוק עמוק, ולא באות לידי ביטוי בחיי היום-יום, לכוון, לסייע ולפתח כלים ללמידה שיעזרו לילדיכם לבוא לידי ביטוי, בחקר ובהתנסות מדעית כבר בגיל הרך.

היתרון הגדול של השמת השיטה בגילי הגן, על בדרך חוויתית של משחק והתנסות, הוא שהיא עוזרת מאוד לבניית הביטחון העצמי של הילד, ויחד עם יישומה בסביבה בטוחה, בה הילד יכול להתנסות ללא הפחד להיכשל.

יתרה מכך, בעזרת גישה נכונה ותומכת לחקירה שמבצע הילד, והתערבות עדינה ברגעים הנכונים, הילד מקבל מסרים ברורים, המפתחים אצלו עמדות חיוביות להתנסויות חוזרות.

אז במה מתנסה איינשטיין קטן בגן? הוא כבר גולש באינטרנט, ולומד למצוא בו מידע, הוא מתנסה בחומרים ומבין תהליכים, הוא לומד לקרוא ולכתוב, בצורה חווייתית, מדפדף באנציקלופדיות ומועשר בתחומי האומנות והמוסיקה.

כל זאת,כי אנחנו מאמינים שחשוב להבין כבר בגיל צעיר מה מתאים יותר לילד ומה פחות. ככל שנשכיל להבין את הילד  מוקדם יותר, כך נקל עליו מחד את המעבר לכיתה א', ומאידך, נסייע לו לרכוש את היסודות הנכונים לתכונות של חקר ולמידה שילוו אותו עד האוניברסיטה, ויסייעו לו במהלך שנותיו בבית הספר. סדר היום בכיתת המדעים כולל שילוב בין עבודה אישית ועבודה בקבוצה, בין עבודה שמפעילה את הראש לעבודה עם הידיים, בין תכנים מובנים לעידוד הילד שייגש למה שמעניין אותו יותר.

ומה התוצאות?

שיטת החינוך המיוחדת שלנו מעודדת פיתוח עצמאותו של הילד וחשוב מאוד, את הביטחון העצמי. היא תורמת לבניית הערך העצמי שלו, ומפתחת כישורי למידה משתנים מילד לילד. הילדים לומדים תכנון והשמה, מכירים בחשיבותו של מידע וידע, יוזמות ועבודת צוות. אלה הם כישורים שילוו אותם כל החיים.

גן ילדים בקרית אונו- http://kid-play-room.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב