דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אודות פלטפוס 

מאת    [ 07/11/2010 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 1857 פעמים ]

מהו פלטפוס

פלטפוס מורכב מין המילים פלט ופוס, כלומר – רגל שטוחה. המדובר בבעיה נפוצה, בה הקשת הרגילה הקיימת בצידה הפנימי של כף הרגל אינה קיימת, או שהיא מתבטלת בזמן דריכה על כף הרגל. לקשת זו תפקיד חשוב לבלימת זעזועים ולשמירה על תינוח תקין של כף הרגל בשעת הליכה, ריצה ואפילו עמידה. פלטפוס הוא לרוב מולד, אך גם יכול להתפתח עם השנים, עקב עומס רב ושחיקה של רצועות כף הרגל. 

מדוע הפלטפוס בעייתי

ישנן דרגות שונות של פלטפוס, וכאשר הפלטפוס אינו זוכה לטיפול, הוא מחריף עם הזמן. במצב זה, הקשת שאמורה לספק לכף הרגל את יציבותה אינה עושה זאת, דבר שגורם לתנועה לא תקינה של כף הרגל כלפי פנימה. במשך הזמן, תנועה זו יכולה לגרום לשחיקה של מפרק הקרסול, של מפרק הברך ולכאבים קשים, ובכללם גם כאבי גב קשים.

מי סובל מפלטפוס

כל אחד יכול לסבול מפלטפוס, כאשר המספרים מדברים על למעלה מ-10% מאוכלוסיית העולם. כלומר, יותר מאדם אחד מכל עשרה סובל או יפתח פלטפוס במהלך חייו. כאמור, מרבית המקרים של פלטפוס הם מולדים, דבר המרמז על כך שמדובר בתופעה גנטית. עם זאת, מועדים לסבול מפלטפוס גם אנשים כבדי משקל ואנשים העוסקים בפעילות ספורטיבית מרובה, ללא נעליים מתאימות ו/או ללא מדרסים אורטופדיים.

כיצד ניתן לטפל בפלטפוס

השיטה הנפוצה ביותר לטיפול בפלטפוס היא שימוש במדרסים. מדרסים אינם מרפאים את הפלטפוס, אלא מספקים באופן מלאכותי את התמיכה הדרושה לכף הרגל, במקום הקשת הדרושה. יש לציין כי כפות הרגליים אינן זהות, גם אם מדובר לעתים בהבדלים שכמעט ואינם נראים לעין לא מתורגלת. עם זאת, הבדלים אלה בין כפות הרגליים של אנשים שונים, ואף ההבדלים שבין שתי כפות רגליו של אותו האדם, ולכן חובה לקנות מדרסים בהתאמה אישית - התאמה מדויקת של המדרסים לכפות רגליו של האדם הסובל מפלטפוס הם מדרסים.

אומנם חנויות ספורט וחנויות מטיילים רבות מציעות מדרסים בהתאמה אישית בטווח מחירים הנע מעשרות שקלים ועד מאות שקלים, יש לציין שאין המדובר במדרסים היעילים לטיפול בפלטפוס. מדרסים אלה טובים אולי לאנשים בעלי כפות רגליים בריאות המעוניינים לספק לרגלם תמיכה נוספת, או להתאים את כף רגלם לנעל מעט גדולה. על מנת ליהנות מן היתרונות של מדרסים לטיפול בפלטפוס, יש לפנות לאיש מקצוע שימפה את כפות הרגליים וייצר את המדרסים במיוחד.

בנוסף, למותר לציין כי בדומה לנעליים, גם מדרסים אינם חיים לנצח, וכי יש להחליפם כל מספר חודשים או בכל שנה, כתלות במידת הפעילות הגופנית. רבים נרתעים מן ההוצאה הכלכלית, אך אין ספק כי עלות זו מתבטלת לעומת שורת הבעיות הבריאותיות אשר עלולות להיגרם – ואף נגרמות – ללא הקפדה על שימוש במדרסים. בוודאי הדבר משתלם על פני עלותם של ימי מחלה, ניתוחים ושאר טיפולים בבעיות הנלוות לפלטפוס שאינו מטופל כראוי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב