דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרך לטבעת אירוסין מושלמת 

מאת    [ 06/11/2010 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 1494 פעמים ]


יהלומים רבים, משתחררים מהמעמקים, כשהם בעלי חיסרונות מולדים ברמת הניקיון והצבע, כגון בועות אוויר, נקודות שחורות (פחם), או חריצים פנימיים. מגרעות אלו שנוטים להיות בעלי חשיבות אינם נעלמים גם מעיניהם החסרות מקצועיות של הצרכנים הרגילים בעיקר בשימוש בתכשיטים שנמצאים על ידי האישה רוב הזמן כמו טבעות אירוסין או טבעת נישואין.

ענף היהלומים פיתח שורה של טכניקות "טיפול" מעשה ידי אדם לשיקום מגרעות מולדים אלו, שמטרתן להשביח את רמת הניקיון או איכות הצבע של היהלומים הפגומים. מתודות אלו ניתנות ליישום אך ורק על יהלומים שבהם המגרעות אורכיים, ומתקיימים על פני השטח של היהלום. קיימות שיטות טיפול רבות ואלה הן החשובות שבהן:
1. שטיפה ומילוי יהלומים: במהלך שיטה זו, שמהווה את שיטת הטיפול השכיחה ביותר ביהלומים פגומים, "נשטפים" השברים אל מחוץ ליהלום תוך ניצול בסדרת חומצות והרתחה עמוקה. בסיום שלב זה, ממולאים הפגמים והסדקים ביהלום בכמות זעירה של חומר סילקוני חסר צבע, בעלי תכונות שבירת אור כמעט זהות לאלו של יהלומים טבעיים.
2. קידוחים בלייזר: טיפול שהוא מעין תהליך כירורגי ביהלום, כאשר השברים קיימים בנקודה ספציפית של היהלום. במסגרת דרך טיפול זו, קודחים דרך היהלום באמצעות קרני לייזר, ו"שוטפים" את החריץ אל מחוצה לו.
3. צביעת יהלומים: טיפול במסגרתו מקרינים על יהלומים פגומי צבע בעזרת קרן של אלקטרונים. טיפול צביעת יהלומים איכותי, אמור להביא לשינוי צבעו הישן והפגום של היהלום.

4. High Pressure - High Temperature: תהליך טיפול מלאכותית, שמנסה לדמות עד כמה שניתן את המקום הטבעי בהם נולדים ומתפתחים יהלומים בבטן האדמה. מטרתה החשובה ביותר של פרוצדורה זאת, היא להעלות את רמת הצבע של היהלום.
אם כן, נשאלת השאלה - יהלומים מטופלים זה דבר טוב או רע?
התשובה כמו במקרים רבים מורכבת ותלויה לעיתים בשימוש שנעשה ביהלום.
יהלומים מטופלים - למה זה טוב?
באופן בסיסי, עקב המחיר של יהלומים אלו. מחירם של יהלומים מטופלים עשוי להיות נמוך בכ- 40%, בהשוואה יהלומים לא מטופלים בגדלים דומים. בצורה זו, קיימת אפשרות לקנות יהלומים גדולים יותר במסגרת אותה הוצאה כספית, או לבזבז על תכשיטים מרובי יהלומים, למשל תליונים, צמידים, טבעות אירוסין וטבעות אירוסין.
יהלומים מטופלים - למה זה רע?
החומרים הסיליקוניים חסרי הצבע המוכנסים למילוי השברים ביהלומים, מגלים לאחר זמן מה רגישות גבוהה לטמפרטורות גבוהות ולחומרים בעלי איכויות חומציות. לכן, היהלומים נוטים להישחק תוך מס' שנים מזמן הטיפול, לאבד מבוהקם ולקבל מראה מעורפל ולא צלול. אימרה זאת נכונה במיוחד לתכשיטים דוגמת טבעות אירוסין וטבעות יהלומים, הנמצאות בשימוש תכוף על יד האישה..




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב