דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפוץ דירה- המדריך המלא - חלק 2 

מאת    [ 05/11/2010 ]

מילים במאמר: 2038   [ נצפה 3267 פעמים ]

היי, כאן תמי מרון.

אחרי שבמאמר הקודם למדתם את כל מה שצריך לדעת על תכנון ראשוני, במאמר הזה אני רוצה ללמד אותכם את השלב השני בשיפוץ הבית: "הקנייה החכמה" .

 

הרבה אנשים פוחדים משלב הקניות ומתייחסים אליו כ"בור בלי תחתית"...

והאמת היא, שעבור רוב האנשים, האימרה הזאת היא נכונה. יש רשימה ארוכה של דברים שצריך לקנות, ובלי הכלים הנכונים והידע הנכון, אפשר לטעות, לבזבז המון כסף, ולבסוף להגיע לתוצאה שהיא...לא בדיוק מה שתכננתם.

 

אבל אם תקחו את הכלים והידע שאתן לכם ממש עכשיו ותשתמשו בהם במהלך הקניות שלכם, אתם תהיו בשליטה על המראה של הבית שלכם, תצליחו להגיע לתוצאה שרציתם, תקבלו מחמאות מחברים שלכם על הדרך שבה אתם עובדים, ומעבר לזה תרוויחו שקט נפשי וביטחון שיבטיח לכם עבודה נכונה ונעימה.

מצד שני, אם לא תשתמשו בכלים והידע שאני אתן לכם, קיים סיכוי גבוה שתיתקלו בתקלות לא צפויות, מה שיגרום לכם לשנות את התוכניות, לאבד שליטה על השיפוץ, ולבסוף חס וחלילה לקבל בית שלא נעים לגור ולארח בו.

 

בשלב זה נתמקד בששה מרכיבים עקריים שעליהם נצטרך לתת תשובות:

קודם כל אני אגיד מה הם, ולאחר מכן אני אפרט על כל אחד בנפרד. המרכיבים הם:

מטבח, ריצוף, חיפויי קיר, כלים סניטריים, דלתות וחלונות, ותאורה.

 

כדי לקנות נכון, חשוב לעבוד בשיטת "הקנייה החכמה" שלפיה אנו מכינים מראש "רשימת קניות" מסודרת ומחושבת, על פיה קודם כל נקנה את האלמנטים הגדולים שמחוברים לקירות, ולאחר מכן את האלמנטים האחרים שאותם ניתן להזיז ולהוסיף גם לאחר מכן. כך ניתן ליצור הרמוניה בין האלמנטים השונים בשיפוץ וגם לוודא שאין חריגה בתקציב.

 

כדי להבין את הרעיון יותר טוב, נסו רגע לחשוב על סיבוב קניות בסופרמרקט. כשאנחנו מגיעים לסופרמרקט עם רשימת קניות מסודרת, ברור לנו שגם נגיע הביתה עם כל מה שתכננו לקנות. אבל כשאנחנו מגיעים בלי רשימה מסודרת, יש סיכוי גבוה לכך שנשכח משהו שאנחנו צריכים, או שנתפתה לקנות מוצרים שאנחנו לא צריכים.

אמנם כשמדובר בקניות בסופרמרקט תמיד אפשר לקפוץ לשם שוב ולקנות את מה ששכחנו, או להקפיא את המוצר שכבר היה לנו בבית, אבל כשמדובר בשיפוץ, אם נתפתה ונקנה את הדבר הלא נכון, ההשלכות של זה יכולות להיות בזבוז אדיר של כסף וחריגה גדולה מהתקציב.

 

עכשיו אני אעבור איתכם באופן פרטני על כל בחירה שתצטרכו לעשות, ואסביר לכם בדיוק איך לעשות אותה.

 

מוכנים? בואו נצא לדרך!

 

הבחירה הראשונה שלכם תהיה: המטבח.

מטבח הוא כידוע מוצר יקר, ולכן חשוב לתת את הדעת איזה חלק בתקציב להקציב למטרה זו, ובהתאם לכך להחליט האם מחליפים את המטבח הישן או רק משפצים אותו.

ישנן שתי דרכים עיקריות לחסוך כסף בשיפוץ המטבח:

1.      אם ארונות המטבח הם במצב טוב ומיקומו מתאים, יתכן ותסתפקו בהחלפת דלתות הארונות בלבד. ניתן להשתמש בדלתות מעץ, מזכוכית, דלתות בציפוי פורמאיקה, דלתות צבועות ועוד. שינוי חזית המטבח  יכולה להפוך מטבח בעל מראה ישן – למטבח מודרני בעלות נמוכה יחסית.

  1. אם מיקום המטבח מתאים, אך אין בו מספיק מקומות אחסון, ניתן להוסיף ארונות נוספים או להוסיף "אי" עם מגירות גדולות, בסגנון של המטבח הקיים או המשודרג. זוהי דרך מצויינת לחסוך כסף.

כדי לשדרג את המטבח הקיים ניתן – גם -להחליף מדפים פשוטים לכאלה עם פרזול מודרני וכד'.

 

אם אתם מחליטים להחליף את המטבח הקיים (או להזמין מטבח לדירה חדשה מקבלן) חשוב להצמד לתוכנית המטבח שהכנתם ולא להתפתות להצעות שיגרמו לכם לחריגה מהתקציב.

כמובן שיש לגשת למספר חברות מטבחים עם התוכניות שהכנתם ולהשוות את ההצעות שמקבלים מהן.

אם אתם רוצים להזמין מטבח מנגר פרטי, השתמשו באותה דרך בה בחרתם שיפוצניק. גשו לכזה שיש עליו המלצות טובות, בקשו לראות עבודות שלו, קבעו איתו – בכתב כמובן – עלות וזמן אספקה, וגם כאן, קנס על פיגור.

בשני המקרים בקשו הצעת מחיר מפורטת ביותר הכוללת חומרים, סוגי פרזול, סוגי מדפים,  ובקשו לצרף להצעה שרטוט מפורט של הארונות.

חשוב לדעת – זמן אספקת מטבח בחברות מטבחים הוא בד"כ בין 6-8 שבועות. חייבים לקחת נתון זה בחשבון כדי שלא יעכב את משך השיפוץ.

 

חשוב :- דאגו לרשום בהזמנה שהמחיר כולל הובלה והרכבה.

 

הבחירה השניה שלכם תהיה: הריצוף

גם כאן, כמו במטבח, קבעו תקציב מראש. השוק הוא ענק וקשה מאוד לבחור. קל מאד ליפול בפח ולגלות שהוצאה זו חורגת בהרבה מהסכום המוקצב. הגיעו לחנות עם פרוט של כל האלמנטים שאתם צריכים לפי הכמות הנדרשת שהכנתם מראש לכל חדר בבית.

גם כאן אין צורך לחרוג מהתקציב, ישנם פתרונות יפים וטובים לכל כיס.

אלה יהיו השיקולים המרכזיים שלכם בבחירת הריצוף:

 

  1. סגנון - החליטו באיזה סגנון אתם רוצים לעצב את הבית שלכם. סגנון זה יכתיב גם את סגנון הריצוף, למשל מודרני, רטרו, הייטק, מינימליסטי, קלאסי וכד'.
  2. סוג -  באיזה סוג אריחים אתם מעוניינים? היום רוב אריחי הריצוף עשויים מקרמיקה, או מגרניט פורצלן (שזהו סוג של קרמיקה יותר עמידה), או אריחים מאבן טבעית. בנוסף קיימים סוגי ריצופים נוספים כגון פרקט טבעי, או פרקט סינטטי שעלותו נמוכה בהרבה מהטבעי, ושטיחים מקיר לקיר.
  3. גודל - גודל מקובל של האריחים הוא 45X45 או 60X60. ניתן למצוא גם אריחים בגדלים אחרים, אך ככל שהאריח גדל, גדל איתו המחיר.

 

כשקונים אריחים צריך לקחת בחשבון שבתהליך העבודה איתם חלק מהאריחים נשבר, ואם אנו לא קונים פנאלים מוכנים (אותם אריחים אנכיים שנמצאים בנקודת החיבור בין הרצפה לקיר), צריך לחשב מה כמות האריחים שצריך להוסיף כדי לחתוך מהם פנאלים. לעודף זה אנו קוראים פחת..

כדי להמעיט בהוצאות רצוי לבחור אריחים דומים לכל הבית, כך הפחת שאתם אמורים לספק לשיפוצניק קטן יותר. בד"כ מספיק 15%-10% פחת.

 אם קניתם סוגי אריחים שונים , יש להזמין 15%-20% פחת מכל סוג אריח.

בקשו מהמוכר לבדוק אם יש במלאי את הכמות הנדרשת, ואם לא – מתי מגיע משלוח חדש, וודאו שהתאריך מתאים לכם.

 

לבסוף, דאגו שבהזמנה יהיה כתוב מה עלות ההובלה.

 

לידיעתכם, תשלום עבור אריחים מחושב לפי מספר קרטונים שלמים המכילים את כמות האריחים הרצויה. בזמן ההזמנה בקשו לקבל מהמוכר את מספר הקרטונים שעבורם אתם משלמים, כך יקל עליכם לבדוק שאכן כל הסחורה הגיעה אליכם.

 

ועוד דבר חשוב לסיכום: חברות הקרמיקה פורקות את הסחורה על המדרכה ליד פתח הבנין, הן אינן מכניסות את הסחורה לבית הלקוח. תאמו את האספקה כך שהשיפוצניק ימתין למוביל, יבדוק שאכן כל הסחורה הגיעה, ויכניס אותה לביתכם...הוסיפו סעיף זה גם כן בהתחייבות השיפוצניק.

 

הבחירה השלישית שלכם תהיה: חיפויי קיר

גם כאן יש, כמובן, להגיע לחנות עם רשימת כמויות לכל חדר רחצה ולמטבח.

בדרך כלל, מקובל לחפות את הקיר בחדר הרחצה עד גובה המשקוף, כשני מטר, או עד לגובה התקרה.

הקפידו לבחור אריחים כאלו שישתלבו בגודלם עם אריחי הריצוף, למשל: אם הריצוף הוא  בגודל 45X45 אתם יכולים לקחת אריחים באותו הגודל או למשל אריחים בגודל 45X15.

אם אתם רוצים להוסיף עיטור כזה או אחר, תכננו מראש את מיקומו וכמותו כדי לא להתפתות להכנס להוצאה שלא תוכננה.

ודבר אחרון לגבי חיפויי הקיר: אין חובה לחפות בקרמיקה קירות שאין עליהם כלים סניטריים. נהפוך הוא, יש היום אפשריות להשתמש בחומרי צבע ותגמיר שונים (עליהם אני אפרט בסרטון אחר) שמהווים תחליף מצויין לקרמיקה. כך תוכלו לחסוך כסף, ולהרוויח עיצוב מקורי.

 

 

הבחירה הרביעית שלכם תהיה: כלים סניטריים

הגיעו לחנות עם רשימת כמויות מוכנה עבור המטבח וכל אחד מחדרי הרחצה /שירותים שבבית.

ברשימה זו תצטרכו לכלול ארבעה מרכיבים עיקריים: ברזים, אמבטיות, כיורים ואסלות.

 

מבין הכלים הסניטריים הקיימים בשוק ישנם מוצרי יבוא, וכאלה שיוצרו בארץ. לא כל מוצר שיוצר בחו"ל טוב יותר מאחיו ה"צבר". להיפך, מוצרי יבוא רבים זולים אך איכותם ירודה.

בחרו בכלים שיש להם "אבא" מוכר שנותן שירות טוב ואמין. כך תבטיחו שלא תצטרכו להחליף את המוצר זמן קצר לאחר שהתקנתם אותו.

 

לגבי ברזים - חשוב להחליט מראש איזה סוג ברזים רוצים, למשל: ברזי פרח (ברז ש"צומח" מהמשטח שליד הכיור ולא מהקיר, או ברזים שבהם יציאת מים אחת בלבד למשל טוש עליון או ברזים שבהם ניתן לבחור מבין שתי יציאות של מים לדוגמא, טוש עליון, ובנוסף גם ברז תחתון למילוי האמבטיה.

ברזי המותגים הישראליים ידועים ומוכרים. האחריות והשירות שהם נותנים טובה ולכן הם עשויים להוות פתרון טוב עבורכם.

ישנן חברות יבוא הידועות כאיכותיות כגון גרואה ואחרות,  – אם העיצוב שלהן מתאים לכם, והתקציב מאפשר – הן בהחלט אופציה טובה.

 

לגבי אמבטיות – על אף שעלות האמבטיות שעשויות מחומרים פלסטיים שנקראים "אקריליים" גבוהה יותר מאמבטיות פח רגילות, הן מומלצות יותר, כי אורך החיים שלהן ארוך יותר, והן מייצרות פחות בעיות, הוצאה זו תחסוך טרדות והוצאות רבות בעתיד.

ושימו לב: חשוב לקנות גם את התושבת שאמבטיה אקרילית זקוקה לה.

 

לגבי כיורים - הרוב משתמשים בכיורי מטבח מחומרים אקריליים, חרס או נירוסטה. חלק מהכיורים מחוברים למשטח כיחידה אחת ואת האחרים צריך לחבר בשלב ההתקנה.

 

באופן כללי, חשוב שכל חדר רחצה יאובזר ע"י מוצרים מאותה סדרת ייצור.

אם קניתם כיורים המונחים על רהיט – הקפידו שבהזמנה יופיעו מחיר ההובלה וההתקנה שלהם, אלא אם כן סיכמתם עם השיפוצניק שהוא יהיה זה שיבצע את העבודה הזו.

 

ודבר אחרון, אם תרכזו את כל הקניות שלכם במקום אחד, יש סיכוי טוב שתוכלו לקבל הנחה על הקניה.

 

 

 

הבחירה החמישית שלכם תהיה: דלתות וחלונות

הדבר הראשון שתצטרכו לחשוב עליו הוא: האם הדלתות והחלונות או התריסים הקיימים תקינים ומתאימים, או שיש צורך ו/או רצון להחליף אותם?

סעיף זה חייב להלקח בחשבון בתכנון התקציב. עבודות אלומניום הן יקרות ויש צורך לקבל החלטה מושכלת האם מחליפים אותם בשלב הזה, או שדוחים את החלפתם.

במידה והחלטתם להחליף את החלונות ו/או התריסים – צריך להחליט האם התריסים יהיו תריסים חשמליים, שעבורם יש צורך להכין מפסק חשמלי, או תריסים ידניים.

מקובל להשתמש בחלונות מאולומניום, אם כי קיימים גם מברזל בלגי או מעץ. השניים האחרונים מחייבים עבודה עם בעל מקצוע מומחה בתחומו כדי לקבל מוצר אייכותי - ועלותם בהתאם.

 

לגבי דלתות- קיימים בשוק סוגי דלתות שונים ורבים. האיכות שלהם נמדדת על פי צפיפות החומר הממלא אותן, ועל פי החומרים המצפים אותם (טפט, פורמאיקה, צבע וכד').

בדקו האם יש צורך להחליף את כל הדלתות בבית או שניתן לשפץ ולצבוע את הקיימות ולהוסיף דלתות דומות במקומות החדשים ששם הן נדרשות בעקבות השיפוץ.

 

הבחירה השישית שלכם תהיה: תאורה

תאורה נכונה היא משמעותית מאד ליצירת אוירה רצוייה בבית. תאורה משדרגת את העיצוב או פוגעת בו, ולכן הקדישו לנושא תשומת לב רבה.

כיום כשהמודעות לשמירה על הסביבה מקבלת עוצמה, ניתן למצוא בשוק מבחר גדול של מנורות חסכוניות כמו מנורות פלורוסנטיות שונות, או מנורות לד.

חשוב לבדוק שבגוף התאורה שמוצא חן בעינכם אפשר להשתמש בנורות אלו כי החסכון בהוצאות החשמל הוא גדול מאד.

קיימים סוגים רבים של גופי תאורה שמשמשים כתאורת אוירה -  כמו ספוטים שקועים ועוד. השתמשו בהם במידה מועטה ומחושבת. מעבר לעובדה שהם זוללי חשמל הם מחממים מאד את סביבתם ו"נשרפים" לעיתים קרובות.

 

לסיכום, אלה היו שש הבחירות שעליכם לעשות על מנת לקנות נכון: מטבח, ריצוף, חיפויי קיר, כלים סניטריים, דלתות חלונות, ותאורה.

 

בעוד חלק חשוב מעבודת השיפוץ נסתר בתוך הקירות כמו צנרות למיניהן, שלב הקניות הוא השלב שיכתיב לנו מה נראה מדי יום – איזו אוירה תהיה בבית.

השוק מלא פיתויים. תחום העיצוב התפתח מאד בשנים האחרונות, אך תמיד זכרו את הכלל "הכנה חוסכת כסף רב" וחשוב לא פחות "לא חורגים מהתקציב".

נכון - תקציב מצומצם יותר דורש עבודת חיפוש ארוכה ומאומצת, אך לכל תקציב יש היום בשוק פתרונות טובים ויפים.

 

עכשיו זה הזמן להיכנס לפעולה ולהתחיל לעשות את הבחירות שיקבעו לכם את האווירה שאותה רציתם בבית. לחצו עכשיו על הלינק מתחת למאמרעל מנת לקבל את "דף ההוראות לקנייה נכונה" שכולל סיכום של הנקודות החשובות במאמר וצעדי פעולה מדוייקים לשלב זה. הדפיסו את הדף ובצעו את כל הבחירות הנכונות עבורכם, וניפגש במאמר הבא שעוסק בשלב השלישי: "הום סטיילינג".

לבלוג שיפוץ דירה

שיפוץ דירה - תמי מרון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב