דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קבלת החלטה וחשיבותה 

מאת    [ 05/11/2010 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 2828 פעמים ]

לפעמים, קשה לנו לשנות דברים בחיים שלנו. לשנות, זה ללכת למקום לא מוכר ולא ידוע ולכן, הוא לעיתים, מפחיד ואז יש לנו נטייה להישאר במקום המוכר והנוח כי עם זה אנחנו יודעים איכשהו להסתדר, כי זה עבד לנו פעם ויש עוד תקווה שזה שוב יצליח. לפעמים, הקושי לשנות נובע מכך שאנחנו חוששים מכישלון, מדחייה, מלעשות טעויות, מאיך ניראה, האם נצליח להתמודד עם תהליך השינוי, האם זה יעזור ועוד.

הרצון לשינוי בא כי משהו כבר לא מצליח ולא עובד לנו יותר כבעבר. משהו שכבר מעורר בנו יותר מידיי כאב, קושי, תסכול או פחד.

כדי להתחיל לעשות משהו שאנחנו רוצים אך הוא קשה לנו, עלינו, ראשית, להכיר בבעיה, בקושי, בפחד או במקום החסום שלנו ולרצות לשנות אותו. עם זאת, זה עדיין לא מספיק על מנת להשיג את המטרה. למשל, מי לא מכיר את הרצון לרדת במשקל ואומר לעצמו מחר אני מתחיל לעשות דיאטה אך כל פעם זה נדחה למחר חדש? הרצון לכשעצמו לא מספיק כדי לרזות. 

השלב השני הוא לקבל החלטה לעשות ולדבוק במטרה למרות כל מה שצפוי בדרך. כשלים, מעידות, טעויות, שגיאות, כישלונות הם רק אמצעים ללמידה, להתנסות ולהתפתחות. הרי כל דבר חדש הוא לא ידוע ורק אחרי שמתנסים בו, למרות המשוכות שבדרך, רוכשים ידע, מיומנות, ניסיון ולמידה, המביאים להשגת המטרה.

זה, אכן, לא תמיד קל ופשוט ואף, לעיתים, מפחיד, קשה ומסובך. ישנם אלו שלא מאמינים בעצמם שהם יכולים להצליח, לא רוצים לוותר על ההרגלים שלהם והמקום המוכר שהגן עליהם שנים רבות או שחוסמות אותם אמונות מגבילות רבות כגון, אני כשלון, אין לי סיכוי להצליח, זה קשה מידיי, זה לא בשבילי, אני לא מסוגל וכדומה. אך מרגע שמקבלים החלטה להתחיל את התהליך ומוכנים לקבל את כל הקשיים שבדרך, ההצלחה מובטחת.

בכל תהליך שינוי יש קונפליקט ומאבק בין שני כוחות, האחד, הכוח הדוחף לשינוי כי המצב כבר בלתי נסבל והשני, הכוח הדוחף להישאר במקום המוכר והבטוח , לכאורה, למרות הכאב והקשיים שבו.

מרגע התחלת השינוי יש סיכוי סביר שיתעוררו באופן טבעי פחדים, קשיים או חששות שזה לא יצליח. זה אנושי להרגיש כך. קבלת ההחלטה לעשות את הדבר ולהמשיך למרות הכול היא זו שמסייעת בדרך להתגבר על הקשיים, לצבור ניסיון, סיפוק, ביטחון ואמונה עצמית וכמובן, להצליח להשיג את המטרה.

אחרי קבלת ההחלטה, יש לבחור את הדרך המתאימה וללכת צעד צעד, שלב אחר שלב ולא להתייאש אם משהו לא הצליח. יש לחזור מיד להחלטה ולמטרה אותה רוצים להשיג ולעלות שוב על הדרך.

אם יש משהו שאתם רוצים להשיג לעצמכם, אפילו מטרה קטנה, קבלו החלטה לעשות את זה עוד היום, בנו לכם תוכנית ביצוע והתחילו בצעד הראשון וגם אם יצוצו קשיים בדרך, קבלו אותם כחלק מהתהליך וחיזרו מיד למסלול.

אם גם אתם רוצים לקבל את המאמר והעצה השבועית הישר מהתנור, לחצו על הקישור, מלאו את פרטיכם ותקבלו אליכם במייל מידי שבוע תכנים וטיפים, מעניינים ומאירי דרך, שיעשו לכם את החיים טובים יותר עם עצמכם ועם סביבתכם.

אריאלה מלצר הינה מדריכה ומטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מנהלת מכון רעות ברחובות אשר מעניק ייעוץ וטיפול זוגי, טיפול משפחתי ואישי. כמו כן, שרותי גישור בסכסוכים במשפחה ובגירושין, הדרכה לאנשי מקצוע, הרצאות וסדנאות בזוגיות לזוגות ולפנויים פנויות, שליטה בכעסים ועוד. אריאלה מלצר, עובדת סוציאלית קלינית,M.S.W , מומחית בטפול זוגי עפ"י גישת האימאגו, פסיכותרפיסטית, מגשרת, 29 שנות ניסיון כמטפלת בתחנה לייעוץ נישואין וחיי משפחה, כמנהלת מרכז למניעה וטיפול באלימות במשפחה ובקליניקה פרטית. טל'. 08-9470691 http://www.reut4u.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב