דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם העובר שלך מבוטח כשאת טסה לחול ? - הפן המוסרי 

מאת    [ 02/06/2007 ]

מילים במאמר: 346   [ נצפה 2679 פעמים ]

עד מתי רשאית אשה בהריון לטוס? מסתבר שלשאלה הלכאורה פשוטה זו יש הרבה יותר מתשובה אחת. קחו לדוגמה את איילת, אשה בשבוע ה-32 להריונה, שהתכוננה לנסיעת עסקים בת 3 ימים ליוון. כשהגיעה לדלפק הקבלה בשדה דב, הבחינה דיילת הקרקע בכרסה הגדולה ושאלה באיזה שבוע להריון היא נמצאת. למשמע התשובה הודיעה לה חד משמעית: "אם אין בידייך אישור רפואי - לא תוכלי לטוס. אלה הנהלים של החברה".

ואולם, האפשרות לטוס היא רק צד אחד של המטבע. הצד השני נוגע לכיסוי הביטוחי במקרה של הוצאות שנגרמות לאשה במהלך הטיסה או בזמן שהייתה בחו"ל בשל ההריון או הלידה. העובדה שחברת התעופה איפשרה לאשה לטוס, ממש לא אומרת שהיא מכוסה ביטוחית. הסיבה: רוב פוליסות ביטוח נסיעות רגילות אינן כוללות סעיף של הוצאות הקשורות להריון וללידה.

במילים אחרות: במקרה של לידה מוקדמת בחו"ל, שהיא לרוב לידת פג שכרוכה לפעמים גם באשפוז ממושך, אם לא דאגתם מראש להרחבת הכיסוי הביטוחי, תיאלצו לשאת בעלויות הלידה, האשפוז של האם ושל הפג, הארכת השהייה בחו"ל ועוד. הסיכון הוא אדיר, ועשוי להגיע לסכומים של חצי מיליון דולר ויותר. מדובר בסיכון ממשי.

אז מה ניתן לעשות? כדי להיות מכוסה צריך לקנות פוליסת נסיעה לחו"ל עם הרחבה להריון, ולוודא שההרחבה תואמת את שבוע ההריון שבו נמצאת האשה. בנוסף, צריך לקחת בחשבון עד מתי נשארים בחו"ל: נניח שאת בשבוע 30 וצריכה לחזור בשבוע 34 - צריך לוודא שהכיסוי תקף עד תאריך זה. לבסוף, מומלץ לקרוא היטב את הפוליסה ולדעת בדיוק מה היא מכסה, ולא לוותר על התייעצות עם רופא נשים.

אגב, סוגיית הביטוח אינה קיימת בטיסה בתוך תחומי ישראל, מאחר שבתוך תחומי המדינה מבוטחים כל התושבים באמצעות חוק ביטוח בריאות ממלכתי, כך שאשה שתגיע לנופש באילת ותיקלע ללידה מוקדמת, תאושפז בבית החולים יוספטל ולא תצטרך לשלם בעבור האשפוז, כפי שלא היתה משלמת עליו באזור מגוריה.

אגב, פרט חשוב שרצוי לזכור: לא בכל הביטוחים מכסה הפוליסה גם את העלויות של אשפוז הפג. רבות מהן מבטחות למעשה רק את האם, וההוצאות הכבדות הכרוכות באשפוז הפג יחולו עליכם. זוהי בהחלט נקודה חשובה למחשבה לפני שמחליטים לטוס בזמן ההריון.
אז לפני שאתן טסות לחו"ל בהריון, זיכרו שמדובר בסיכון ביטוחי לא קטן, ושגם אם מוכנים להטיס אתכן אין זה אומר שאתן מוגנות ביטוחית.

-------
שירה שוסטר
מנהלת תחום ביטוח נשים בחברת הביטוח Go!Safe
http://www.gosafe.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב