דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיסול פטריית קנדידה על ידי דיאטת קנדידה 

מאת    [ 04/11/2010 ]

מילים במאמר: 1346   [ נצפה 8411 פעמים ]

הרפואה הטבעית מתמודדת עם פטריית הקנדידה באמצעות שינויים תזונתיים שמטרתם להרעיב את הפטרייה הניזונה מפחמימות פשוטות ולשקם את פלורת המעי תוך יצירת סביבה של חיידקים ידידותיים ושחזור האיזון.

כיום מרבית המטפלים בקנדידה, הן האלטרנטיביים והן הקונבנציונליים, מכירים בחשיבותה של התזונה במניעת התפשטות הקנדידה.

כמה זמן נמשך הטיפול התזונתי בפטריית קנדידה?

הטיפול בקנדידה באמצעות דיאטה עשוי להימשך בין מספר שבועות למספר חודשים והינו אינדיבידואלי לכל מטופל. ההמלצה הגורפת היא להתמיד בדיאטת קנדידה לתקופה של שישה חודשים ע"מ להשמיד את הפטריה וליצור פלורת מעי "בריאה" שתימנע הופעה חוזרת של פטריית הקנדידה בעתיד.

העיקרון המנחה של דיאטת קנדידה מחלק את התפריט לשניים: מזונות אסורים ומזונות מותרים (פירוט בהמשך).

בראש רשימת המזונות האסורים עומדים הסוכר והקמח הלבן. מזונות אילו אסורים בתכלית מאחר ופטריית קנדידה משגשגת על מצע סוכרים ופחמימות פשוטות המעודדות את צמיחתה וגורמות להתדרדרות בחומרת המצב. ההימנעות מסוכר וקמח לבן קשה שבעתיים - בעוד שבדיאטה רגילה הפחתת צריכת מזונות אילו קשה בשל סיבות התמכרותיות (התזונה המערבית עשירה בפחמימות מעובדות וסוכרים פשוטים המזיקים לבריאותינו וגורמים לעלייה במשקל), בדיאטת קנדידה ההתמודדות היא כפולה מאחר והפטרייה גם מגבירה את הדחף לצרוך מזונות מתוקים ועתירי פחמימות.

זאת ועוד, בנוסך להשפעתם השלילית של סוכרים מעובדים על הבריאות הידועה זה מזמן, הקנדידה משחררת רעלים לגוף כתוצאה מפירוק אותם סוכרים ממנה היא ניזונה.

* בנוסף יש יש לשתות הרבה מים (מינרלים) לניקוי הפטרייה מהגוף, תה צמחים: בבונג, קלנדולה, מליסה, שן ארי, שוש קירח, סירפד.

* לרוב מעבר לתפריט התזונתי יש להתאים תוספי תזונה אנטי פטרייתיים, לעיתים דרוש גם חיזוק המערכת החיסונית ו/או ניקוי כבד.

הרגלי התזונה בישראל מקשים להתמיד בדיאטת קנדידה. תפריט מערבי מורכב ברובו מסוכרים ופחמימות, ומזונות מעובדים, משומרים ותעשייתיים. ע"מ להפחית את הקושי בביצוע דיאטת קנדידה מומלץ להשקיע מחשבה וזמן בבישול ביתי, תוך שימוש במרכיבים טבעיים ואורגניים והפחתת צריכת מזון מוכן.

כדאי להעמיק בתכולת המזונות שאתם מכניסים לגופכם - האינטרנט שופע במקורות מידע המספקים את המרכיבים התזונתיים של סוגי המזונות השונים. כדאי במיוחד לבדוק את תכולת הפחמימות והסוכרים.

כמו כן, כמו בכל דיאטה אחרת כדאי להקפיד על זמני ארוחות מוסדרים ע"מ להימנע ממצבי רעב בהם נטרוף מכל הבא ליד. הטיפול התזונתי בפטריית קנדידה הוכח כיעיל בשיפור הסימפטומים ובסילוק הפטרייה לצמיתות במידה ומתמידים בדיאטה מאוזנת ובריאה.

לפני ביצוע דיאטת קנדידה יש לפנות לקבלת ייעוץ אצל דיאטנית קלינית או נטורופת מומחה.

דיאטת קנדידה היא קשה לביצוע ומותאמת אישית לכל מטופל עפ"י מצבו הבריאותי, סוג וחומרת הקנדידה. מאחר וקיימת הגבלה על כמות הפחמימות המותרת במהלך הדיאטה, יש ליצור תפריט עשיר ומגוון (ככל הניתן) ע"מ שניתן יהיה להתמיד בדיאטה. כמו כן, העלייה ההדרגתית בפחמימות צריכה להיות מבוקרת (נעשית לרוב לאחר שיפור במצבו של המטופל) ולכן יש צורך בפיקוח ע"י איש מקצוע. חשוב לזכור כי דיאטה אנטי פטרייתית בלבד ללא התאמת תרופות אנטי פטרייתיות עלולה לגרום להחמרה של המצב!!!

חשוב לפנות לטיפול אצל מטפל מוסמך לאבחון ולטיפול בקנדידה!

מזונות מותרים:

כל מוצרי החיטה המלאה: לחם מקמח מלא - חיטה, שיפון, כוסמין, שאור (ללא שמרים), פסטה מקמח מלא, איטריות מקמח מלא (לא בחודש הראשון לטיפול). פירורי לחם מקמח מלא בלבד. סוגי לחם מומלצים: לחם כוסמין (ללא שמרים), לחם שיפון (ללא שמרים), לחם שאו), לחם מחיטה מלאה ללא שמרים (לחם ללא שמרים=לחם מחמצת) אורז מלא, פריכיות אורז מלא, פריכיות אורז מלא בתוספת דגנים, קינואה, כוסמת, אמרנט, דוחן.

מוצרי חלב ויוגורט מעיזים, כבשים (במידה ולא קיימת רגישות ללקטוז), לבנה ויוגורט מעיזים וכבשים. תחליפי חלב (ללא תוספת סוכר) - חלב סויה, חלב שקדים, חלב אגוזים.

כל הירקות- טריים או מבושלים, כולל נבטים, חצילים.

פירות טריים: תפוחים (מכל סוג), אגס, פומלה, פומלית, אשכולית צהובה או אדומה, אגוזי קוקוס טבעיים, קיווי (מוגבל לאחד ביום), חמוציות (ללא סוכר), אוכמניות (ללא סוכר), לימון.

קטניות: עדשים, שעועית, חומוס, אדממה (פולי סויה), טופו. מן מהחי: בשר, דגים, טונה במים, טונה בשמן זית, עוף, הודו. סושי (אורז מלא). אגוזים: אגוזים, שקדים, אגוזי לוז, שומשום, צנוברים, גרעיני חמניות (לא קלויים). טחינה, אבוקדו, רוטב פסטו, ממרח עגבניות, ממרח זיתים.

תפוחי אדמה (אפויים בקליפתם) ובטטות. חמוצים על בסיס מלח בלבד (ללא חומץ!).

שמן: שמן זית בכבישה קרה. ביצים. כל סוגי המרקים הביתיים (ללא תוספת אבקות מרק). תה צמחים. מיצי ירקות.

תבלינים מכל הסוגים. ממתיק סטיביה.

רשימת מזונות אסורים:

סוכר מכל סוג: סוכר לבן, סוכר חום, ריבה, גלידה, עוגות, שוקולד, סוכריות, מיצים, דבש, סילאן, מולסה,לפתן, לקטוז,מלטוז, גלוקוז, פרוקטוז, מניטול, סכרוז.

איסור על צריכת סוכרים פשוטים- הסבר: פטריית קנדידה ניזונה מפירוק סוכרים פשוטים ע"מ להתרבות ולשגשג בתוך הגוף (במידה וקיימת כמות סוכר מספקת, הפטרייה עשויה להשתכפל תוך פרק זמן של 10 דקות, לכן האיסור על צריכת סוכר במסגרת הטיפול התזונתי בקנדידה הינו קריטי וחשוב לאין שיעור.(רעלן שפוגע במערכת העצבים) וגורם קרצינוגני (מסרטן). אי לכך, ניתן להסיק שצריכת סוכר אינה מומלצת גם לאנשים בריאים, ובפרט לאנשים הסובלים מזיהום קנדידה.

כל מוצרי הקמח הלבן: לחם, פיתות, בורקס, פיצות, עוגיות, פסטה, איטריות, סולת, קוסקוס.

כל מוצרי החלב למעט מוצרי חלב עיזים וכבשים ותחליפי חלב ללא סוכר.

איסור על צריכת מוצרי חלב - הסבר: פטריית הקנדידה היא פטרייה "עקשנית" שנוטה להיצמד בחוזקה בדפנות מערכת העיכול וקשקה מאוד להיפטר ממנו. מוצרי חלב פרה מכילים חומר הקרוי "קזאין" שמתאפיין בתכונה של דביקות יתרה (בנגריות אפילו עושים בשימוש בקזאין כדי לשפר את השפעת הדבק).השפעת הקזאין מצריכת מוצרי חלב פרה מגבירה עוד יותר את יכולת ההיצמדות של פטריית הקנדידה למעיים ופוגמת בטיפול האנטי-פטרייתי. מוצרי חלב עיזים מותרים לצריכה (אם כי בהגבלה) מאחר וריכוז הקזאין בהם הוא יחסית נמוך. בנוסף, במוצרי חלב (כדוגמת חלב פרה, גבינות לסוגיהן, יוגורטים וגלידה) מצוי סוכר החלב (לקטוז), שבתהליכי פירוקו משחרר חומצה לקטית הגורמת לדלקות שרירים ולאלרגיות .

אורז לבן.

אלכוהול: יין, בירה, ויסקי, וודקה וכו.

איסור על צריכת משקאות אלכוהוליים- הסבר: אלכוהול נוצר ע"י תסיסה של סוכר ושמרים. אלכוהול הוא אמנם תוספת נחמדה לארוחת ערב אבל אל תטעו! ההשפעה "הנחמדה" שלו היא בהחלט רעילה (אלכוהול מוגדר בתור טוקסין). לא במקרה הוא גורם לטשטוש ולהפרעה בתפקוד המוחי.

משקאות עם סוכר או צבעי מאכל וחומרים משמרים: שתייה קלה, קולה, פנטה, ספרייט, בירה שחורה,

תרכיזים.

חמוצים (על בסיס חומץ), קטשופ, מיונז, רוטב סויה עם שמרים.

בוטנים, חמאת בוטנים.

איסור על צריכת בוטנים- הסבר:קליפת הבוטנים מכילה כ- 26 סוגים שונים של פטריות שמייצרות טוקסינים, מטרת הטיפול האנטי פטרייתי היא דווקא להיפטר מההשפעות השליליות שיש לרעלנים האילו ושגורמים לכל אותם סימפטומיים טורדניים.

כל סוגי המאכלים המלאכותיים: במבה, ביסלי וכו'.

חומץ

איסור על צריכת חומץ - הסבר: תהליך הכנת החומץ מקורו בתסיסה בין אלכוהול, חיידקים ושמרים.חומץ הוא תוצר לוואי של פטריה ואינו רצוי בגוף האדם (בדומה לכל טוקסין אחר). צריכת חומץ בדיאטה גורמת לעליית החומציות ברקמות וליצירת ליחה בגוף המפריעם לשיקום פלורת המעי (התופעות שאנחנו מנסים למנוע בזמן הטיפול בקנדידה). שני גורמים אלה יוצרים סביבה מועדפת להתרבות הפטרייה במערכות הגוף. *טיפ: החליפו את החומץ ברטבים לסלטים במיץ לימון.

*חומץ תפוחיםישנו מצב חריג בדיאטת קנדידה בו קיימת המלצה לשתות חומץ תפוחים באופן חד פעמי. זה קורה במצבים בהם מצטברת ליחה מוגברת במעיים שמסייעת לפטריית קנדידה להיצמד לדפנות המעי (למשל, עקב צריכה מוגברת של מוצרי חלב). במצב כזה בדיקת הצואה עלולה לצאת שלילית ואז נמליץ למטופל לפני הבדיקה החוזרת לשתות כף חומץ תפוחים מהולה בכוס מים.

פטריות

איסור על צריכת פטריות - הסבר: פטריות מכל סוג (כולל פטריות לאכילה) שייכות למשפחת העובשים (fungi) ומכילות רעלנים שעשויים לפגוע בתאי הגוף השונים ולעורר קשת רחבה של הפרעות ומחלות. פטריות מכילות אמניטין - סוג של טוקסין שבכמות גדולה יש לו השפעה קטלנית כמעט מיידית. באופן כללי, במצב בריאותי כלי מומלץ להגביל את צריכת הפטריות בדיאטה בשל ריכוזי האמניטין (הרמב"ם מתייחס לפטריות בתור מאכל מזיק ולא ממליץ על אכילתן.) בטיפול אנטי פטרייתי כדאי להימנע לחלוטין מאכילה של כל סוג של פטריות.

כל סוגי השמרים: שמרי בירה, שמרים לאפייה, יין, בירה, סויה ומיסו

איסור על צריכת שמרים - הסבר: טבעם של שמרים להתרבות בכל סביבה שיוצרת תנאים מועדפים: לחות, חום, חושך, סוכר ואלכוהול (שתורמים לתסיסתם).לפיכך, המעיים הם מקום אידיאלי לשגשוג שמרים. זכרו שהשמרים מייצרים בגופכם טוקסינים.

אנשים רבים מדווחים על שינויים שליליים לאחר צריכת שמרים: גזים, עייפות, כאבי בטן, ערפול מוחי , בטן נפוחה וכו'. בנוסף להשפעה השלילית הכללית של השמרים, השמרים הם גם אלרגן מאוד נפוץ ובכל מקרה עדיף לאכול לחם שעשוי ממחמצת בלבד. מחקר שנעשה על עכברים הראה שאצלם אכילת שמרים (השמרים היוו 10% מהאוכל שלהם) גרם למחלות כמו קרוהן, קוליטיס, סרטן וסרקוידוזיס (מחלה אוטואימונית). אצל בני אדם מצאו שמזון עם שמרים יכול לגרום לאבנים בכליות, בכבד, בכיס המרה, לגרנולומה (גידולים שפירים מתחת לעור), לאוסטארטריטיס ולרוימטואיד ארטריטיס (מחלות פרקים(/טעות נפוצה היא לחשוב ששמרים מפסיקים להיות פעילים לאחר תהליך האפייה ומגיעים מתים למעיים. יש כבר מחקרים שמוכיחים אחרת: השמרים ממשיכים להיות פעילים גם במעיים למרות שעברו תהליך של חימום.

 

קנדידה סנטר ישראל ? המרכז הישראלי הראשון המוסמך לטיפול בקנדידה המאחד רופאים קונבנציונלים יחד עם מרפאים טיבעיים תחת קורת גג אחת. מרכז קנדידה סנטר פועל לאבחון מעבדתי ומרכז שיטות טיפול בקנדידה מתחום הרפואה הקונבנציונלית והמשלימה לאנשים הסובלים מתופעות קלות עד קשות מזיהום פטרייתי אקוטי או כרוני.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב