דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להשקיע בשוק ההון- המדריך המלא למתחיל 

מאת    [ 02/11/2010 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 1963 פעמים ]

צברתם הון בעקבות שנות עבודה ארוכות   כשכירים או עצמאים ואתם מחפשים אפיקי השקעה. לניהול מושכל של כספים מומלץ ביותר לפנות אל יועצי השקעות שיבנו לכם את תיק ההשקעות הטוב ביותר עבורכם. לפני   שתגיעו ליועץ כדאי שתבינו כמה דברים בסיסיים בנוגע להשקעות בשוק ההון.

מהם אפיקי ההשקעה המרכזיים בשוק ההון?
מניות ? מהוות בעלות על אחוז מסוים בחברה. הזכויות של בעלי המניות הן הצבעה בישיבות של בעלי המניות וכן אחוזים מרווחי החברה. באמצעות המניות החברה הפרטית הופכת לציבורית. המשקיעים מעניקים לה כספים ובתמורה החברה מציעה להם מניות. את הכספים שגויסו מהציבור היא יכולה להשקיע בתחומים כמו  פיתוח של מוצרים, הרחבת המאגר האנושי שלה וכדומה.  יש קשר ישיר בין מעמדה של החברה ובין שוויה של המנייה. ישנם גם גורמים חיצוניים המשפיעים על המניה כמו   מידת סחירותה של המניה ועוד.

פיקדונות ? הם השקעה כספית לפרק זמן מוגדר החל מפיקדון יומי ועד לפיקדון למשך מספר  שנים. קיימים סוגים שונים של פיקדונות כמו: שקלי שלא צמוד   למט"ח, פיקדון הצמוד למדד המחירים לצרכן ואינו קבוע. פיקדון שצמוד למט"ח ? כמו אירו או דולר והוא מתנהל בשקלים. פיקדון במטבע חוץ הנושא ריבית ופיקדון מובנה שרווחיו נקבעים לפי מדד, שער מטבע כלשהו וכדומה בפיקדון זה קיימת רמת סיכון גדולה יותר.
תעודת סל ? נייר ערך הנסחר בבורסה ומחירו נקבע בהתאם לרמת הביקוש בשוק. הרוכש תעודת סל מקבל את כספו כולל העלייה או הירידה במדד,  לאחר תקופה מוגדרת  מראש ויכול גם להחליפה במניות. מכיוון שהתעודה עוקבת אחר המדד נכלל בהשקעה בה אלמנט של סיכון.
חיסכון פנסיוני ? השקעה לטווח ארוך כמו קופות גמל, ביטוח מנהלים וקרן פנסיה.
קופת גמל ? זוכה להטבות מס וזוהי מופקדת על ידי השכיר ומעבידו באופן חודשי. כשמדובר בבעל עסק הוא עורך הפקדות כספיות ונהנה מהטבות מס.
מק"מ ? ראשי תיבות של מלווה קצר מועד. זוהי איגרת חוב המונפקת על ידי בנק ישראל לתקופה של עד שנה והיא ללא ריבית או הצמדה. יש הקבלה בין מק"מ לפק"מ וההבדל הוא שאפשר למכור את המק"מ בבורסה מדי יום ואין צורך להמתין עד לסיום תקופת החיסכון כדי למכרה.
קרן נאמנות ? מוצר פיננסי המאפשר להשקיע  בניירות ערך. הניהול של התיק מתבצע על ידי מנהל הקרן והקרן כוללת פיזור סיכונים ביחס לני"ע בהם משקיעים ישירות.
השקעה בנדל"ן ? ניתן להשקיע בנדל"ן באמצעות  השקעה במסלול של שוק ההון. ישנן קרנות המשקיעות בנדל"ן עבור לקוחותיהן, כולל פרויקטים בהיקפים גדולים כמו בנייני מגורים, משרדים וכדומה. אפשרות אחרת היא להשקיע בניירות ערך של חברות בנייה, תשתית ועוד.

זו סקירה קצרה של מסלולי ההשקעות. למידע רב יותר, פנה ליועץ השקעות מוסמך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב