דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך תאור ואיפיון לכלים ואביזרי כיפוף צנרת 

מאת    [ 02/11/2010 ]

מילים במאמר: 622   [ נצפה 3852 פעמים ]

מדריך תאור ואיפיון לכלים ואביזרי כיפוף צנרת
מאת מוטי פרי-מור © כל הזכויות שמורות למחבר

 

כדי לקבל כיפוף אשר ישמור את הקוטר המקורי וימנע שריטות וגלים אנו חייבים ללכוד את החומר המכופף מכל עבריו כדי למנוע לחץ מיותר וכן למנוע "בריחת חומר" ע"י שימוש בכלים הרשומים להלן:
1 - מבפנים ע"י הדורן.
2 - חלק אחורי חיצוני ע"י כלי לוחץ אחורי.
3 - חלק אחורי פנימי ע"י כלי מנגב.
4 - שמירת רדיוס הכיפוף ע"י תבנית הכיפוף.

Bending Former תבנית כיפוף , על פי הקוטר נקבע רדיוס הכיפוף,   Bending Clamp החלק הישר בתבנית הכיפוף,  נועל תבנית (תפסנית) Clamping Die  הכלי הנגדי, לוכד הצינור  כלי נועל (משיק) Pressure Die  כלי עזר לדחיסת והחלקת הצינור  דוחס/מחליק  Roller  גלגלי עזר להחלקת הצינור  כלי גרירה  Wiper Die  מגיש הצינור לתעלת תבנית כיפוף  לוכד לוחץ (מנגב) Mandrel  כנ"ל אך אינו מסתובב עם הכיפוף  תותב פנימי Swivel Ball Mandrel שומר על הקוטר פנים של הצינור  תותב כדורי מסתובב  Cavity  מחילת המעבר של הצינור  חריץ (תעלה) הכלי  CLR Center Line Radius קו האמצע של הצינור (גורם קבוע) קו כיפוף מרכזי  OD Outside Dimension קוטר צינור חיצוני. 

תבנית כיפוף Bending Former : לפי הקוטר נקבע רדיוס הכיפוף: מבנה התבנית יהיה לפי רדיוס הכיפוף הדרוש והגיאומטרית של החומר, תבנית העבודה לא תוקשה מלבד הקשיית פני השטח המגע ע"י צימנוט.

נועל תבנית (טפסנית) Bending Clamp : החלק הישר בתבנית הכיפוף: הנועל יהיה באורך המתאים לאופי וסוג הכיפוף, הנועל יאובטח ע"י ברגים או ריתוך, המוביל חייב להיות במקביל לכניסת המלחציים, הקדח צריך להיות חופשי ומותאם ב ± 0.2 מ"מ. הערה: לאמות הכיפוף מותר שיהיו חריצי תפיסה למניעת החלקה באם נדרש

כלי נועל (משיק)Clamping Die :  הכלי הנגדי, לוכד הצינור: כנ"ל נועל תבנית (קלמפ) כלי עבודה מוקשה או מתכת מטופלת ע"י חינקון (הקשיית פני השטח). האורך העדיף 3.5 פעמים מקוטר צינור חיצוני O.D. תעלת הצינור חלקה או מחוספסת או משוננת. אם הגודל פחות מהאורך הנדרש לאחיזת הצינור באמת הכיפוף קדם את תבנית הכיפוף והתאם אותה ליישור אנכי. התאם מגע מקביל לכל אורך המלחציים תוך התאמת הלחץ

דוחס/מחליק Pressure Die :  כלי עזר לדחיסת והחלקת הצינור: משמש כ"דוחף" אחורי של החומר המכופף ומונע גרירת הצינור ע"י תבנית הכיפוף ה-דוחס/מחליק הינו כלי עבוד מוקשה ע" חינקון. חריץ הצינור חייב להיות מקביל לגב התבנית. אם במערכת הנועל משתמשים במערכת בלחץ סטטי (קבוע) האורך מסתכם ב- DX3.5 של הקוטר חיצוני, אם משתמשים בדוחס/מחליק בלחץ מתמשך, האורך מסתכם עד פי 6 מקוטר הצינור. אם משתמשים בשיטת הגברה, החריץ צריך להיות מנוקה או מחוספס, עם צינור מהודק לתבנית הכיפוף, הגבר לחץ הדוחס/מחליק והתאם ליישור אנכי. התאם למינימום לחץ והגבר כנדרש במנות קטנות. ניתן גם להשתמש ב"רולים" לעבודה מהירה ואוניברסלית.

מנדרל (דורן) תותב:Swivel Ball Mandrel  שומר על הקוטר פנים של הצינור: משמש לדפינה פנימית ולרדיוס קטן ו/או כיפוף בעובי דופן דק. את התותב הפנימי ומספר הכדורים התאם לפי סוג העבודה לצינור מפלדת אלחלד וכדומה, וצינורות מחומרים אחרים. לתוצאות טובות ביותר (את התותבים) יש לשמן את אזור הכיפוף המשיק.

לוכד לוחץ (מנגב)WiperDie :  מגיש הצינור לתעלת תבנית כיפוף: משמש כדופן פנימי אחורי של החומר המכופף לרדיוס קטן ו/או כיפוף בקיר דק יותר. המדריך לבחירת תותב פנימי מציין מתי אפשר להשתמש בלוכד הלחיצה. דחוף את הצינור היטב מקם את תותב פנימי, והבא את אמת הלחץ , אח"כ אבטח את המנגב, שחרר לחץ מלחציים ונועל ההידוק , הטיית הנועל צריכה להיות "קרוב מאד" למשיק. ההתאמה הינה חובה ללחיצה אחידה וליישור אנכי יש לשמן את שטח הצינור ואת שטח הלוחץ.

 

חברת אד-אם נוסדה בשנת 1970 על ידי מר מוטי פרי-מור אשר צבר מומחיות וידע בין לאומי רב בתחום עיבוד וכיפוף צינורות, מאז שנת 1980 אנו מציעים טווח רחב של מכונות לתעשיית ותהליכי עיבוד צנרת, מכונות לערגול פרופילים וברזל מקצועי, יתרון המאפשר לנו למצוא פתרונות טכניים לדרישת הלקוח וכן לפתור בעיות יישום וייצור. חלק מהידע שצברנו העלינו במדור זה לטובת לקוחותינו וגם על מנת שישמש לאחרים, מחווה זו זוכה להערכה ברחבי העולם. www.ad-am.org




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב