דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה גוגל לא אוהב את הפלאש שבאתר שלי? 

מאת    [ 31/05/2007 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2424 פעמים ]

נתחיל בחידה. מה משותף לאתרים מבוססי פלאש, פריימים ו-AJAX? התשובה הפשוטה היא שגוגל לא אוהב אף אחד מהם, והשאלה המתבקשת היא למה. במאמר זה אנסה לשפוך קצת אור על ההיגיון העומד מאחורי ההחלטה הלכאורה שרירותית של גוגל שבחרה להשאיר מחוץ לגדר אתרים מבוססי פלאש.

הרבה נוטים לחשוב כי גוגל פשוט לא מסוגל טכנית לקרוא קובצי פלאש, דבר שמעלה את השאלה כיצד יכול להיות שגוגל הגדול, שהצליח להביא לנו את כל כדור הארץ אל תוך המסך, מתקשה דווקא בכריית נתונים שמאחוסנים בתוך קבצי פלאש.

התשובה היא שגוגל דווקא מסוגל בחלק גדול מהמקרים לכרות את המידע הטקסטואלי המאוחסן בקובצי הפלאש, אולם לפני שאתם אצים רצים לבנות את האתר הבא שלכם תוך שימוש בפלאש רצוי לזכור שגם אם גוגל מסוגל לקרוא את התוכן אין זה אומר שהוא יתייחס אליו כשם שהיה מתייחס לעמוד טקסטואלי רגיל. ליתר דיוק, ברוב המוחלט של המקרים תוכן טקסטואלי שנמצא בתוך קובץ פלאש יתקשה מאוד לצוף למעלה בתוצאות החיפוש.

יש מספר סיבות מדוע גוגל יעדיף ברוב המקרים לשלוח את הגולשים לעמודים עם תוכן טקסטואלי רגיל מאשר לעמודי פלאש:

1. זמן טעינה

עם כל הכבוד לגרפיקה וקטורית וליכולת הדחיסה של טכנולוגיית פלאש, עדיין אובייקטים בפלאש תופסים הרבה יותר מקום, וזמן הטעינה עבורם תמיד יהיה יותר ארוך מזמן טעינה של עמוד HTML פשוט.

2. פתיחים

אין דבר מעיק יותר מאשר פתיח פלאש ארוך, עשיר באפקטים ודל בתוכן, אשר חוצץ בין הגולש לבין התוכן האמיתי. על פי רוב היחידים שמתעניינים בפתיחים שכאלה הם גרפיקאים שעוסקים בפלאש בעצמם.

3. תוכן לא מוצג

באתרים שבנויים על טהרת הפלאש, אין בעצם שום יכולת לשלוח את הגולש לעמוד ספציפי, שכן בפועל כל האתר שוכן בתוך עמוד אחד עם כתובת אחת, כאשר שינוי התוכן מבוצע בתוך אובייקט הפלאש.
כפועל יוצא, גם אם מנוע החיפוש יכול לזהות את התוכן הטקסטואלי שבתוך אובייקט הפלאש, עדיין אין זה אומר שכדאי לשלוח לשם גולשים, שכן יכול להיות שאותו תוכן יוצג לעיני הגולש רק לאחר לחיצה על אחד הלינקים שבתוך הפלאש.

לסיכום, בניית אתר שמבוסס כולו על טכנולוגיית פלאש עשויה לגנוז את הסיכויים של האתר להתברג במקום ראוי בתוצאות החיפוש. הסיבות לכך נעוצות בראש ובראשונה בטובת הגולש אשר על פי רוב יעדיף לקבל עמודים פשוטים יותר בתוצאות החיפוש.

במקרה שמיקום האתר בתוצאות החיפוש מהווה פקטור חשוב (במילים אחרות, ברוב המוחלט של המקרים) הרי שנעדיף לבנות את האתר תוך שימוש בטכנולוגיה "פשוטה" יותר.

יחד עם זאת, אין זה אומר שהשימוש בטכנולוגיה זו אסור לחלוטין. ישנם מקרים רבים בהם ניתן לפעמים לעשות שימוש בפלאש מבלי שהדבר יפגע בדירוג האתר, כאשר הדוגמא הכי טובה לכך היא ממשקי ניהול שאינם נגישים בכל מקרה למנועי החיפוש.
ישי שמש, ממנהלי אתר קידום אתרים, עוסק זה שנים בתחום השיווק באינטרנט בדגש על SEO.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב