דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנחנו כועסים על האויבים שלנו במקום לבדוק את עצמנו - כי אנחנו שבויים באשליית השלום 

מאת    [ 01/11/2010 ]

מילים במאמר: 1318   [ נצפה 2397 פעמים ]

אנחנו כועסים על האויבים שלנו במקום לבדוק את עצמנו - כי אנחנו שבויים באשליית השלום / מאת יואב ברנזון

 

 

מהי אשליית השלום

 

ההנהגה המדינית בישראל חיה באשליה. ההנהגה מאמינה שניתן להגיע לשלום "בחצי מחיר". זה מאוד מזכיר אשליה אחרת בה ההנהגה הישראלית הייתה שבויה בעבר והיא אשליית "השלום החם". בזמנו, ההנהגה הישראלית באמת האמינה שהשלום עם מצרים מסמל שינוי היסטורי ותחילתם של יחסים אוהבים וחמים עם המצרים ועם האומה הערבית כולה. אבל אז, השלום עם המצרים הפך לשלום קר והמדינאים הישראלים התפכחו והבינו ששלום אינו דבר חם אלא שלום מבוסס על אינטרסים בלבד.

 

מאז ההנהגה הישראלית עדיין נאחזת באשליית השלום "בחצי מחיר" במקום להבין ששלום מקבלים רק "במחיר מלא", ומי שלא מבין את זה חי באשליה נוראית וטראגית.

 

  

 

להאשים את האויבים שלנו במקום לבדוק את עצמנו

 

במקום לכעוס על כך שהערבים הם אויבים מרים, הם נושאים ונותנים "קשים" והם סרבני שלום שמעדיפים לסרב בכל פעם ליד הישראלית המושטת - בואו נבדוק לרגע את העמדה הפסיכולוגית האמיתית של ההנהגה הישראלית בנושא השלום. כל ראש ממשלה ישראלי רואה שבמציאות קיבלנו שלום רק כאשר שילמנו מחיר מלא עבור השלום. כך בדיוק היה עם המצרים, להם החזרנו את כל השטחים הכבושים עד הגרגר האחרון, כולל מלון אביה סונסטיה שבטאבה. כל ראש ממשלה ישראלי מבין שהמצרים לא ויתרו על אף גרגר, ושהסיבה לשלום היא השבת כל השטחים כולם, אחרת לא היה נחתם הסכם שלום. כל ישראלי זוכר שניסינו להוריד את המצרים במחיר, שביקשנו הנחה, שביקשנו רחמים על טאבה, שניהלנו עם המצרים הליך בוררות בתקווה שאולי נצליח איכשהו להציל את טאבה ולהפוך אותה לשלנו. זוהי דוגמה מצויינת שמראה עד כמה להנהגה הישראלית קשה להבין שויתור עבור שלום זה ויתור ושמחיר עבור שלום זה מחיר מלא ולא חצי מחיר או הנחת סוף עונה. כאב לנו מאוד שהמצרים לא ריחמו עלינו ולא וויתרו לנו לפחות על טאבה, אחרי שהחזרנו להם בחזרה את כל חצי האי סיני. אבל המצרים היו מוכנים לעשות שלום איתנו רק עבור השבת כל השטחים, וזה מה שההנהגה הישראלית עדיין מסרבת להבין. הישראלים מסרבים להבין שהערבים כן מוכנים לשלום, לגמרי, אבל "שלום במחיר מלא", בלי שום הנחות. שלום אמיתי מבחינתם.

 

אותו עיקרון שתקף לגבי המצרים נכון גם לגבי הסורים והפלשתינאים. שלום אמיתי ומלא יבוא עם הסורים והפלשתינאים רק בתמורה להשבת מלוא השטחים הכבושים, עד הגרגר האחרון. אם ישראל מודה שהיא כבשה שטחים ושאין לה זכויות משפטיות על השטחים עליה להחזיר את כל השטחים עד הגרגר האחרון, כולל הכינרת, כולל זכות השיבה, כולל הכל, לא משנה שבינתיים היא הקימה על השטחים הללו ישובים וערים. זה אינו עניין של כבוד של ערבים - זה עניין של אינטרסים, מחיר מלא וקור רוח עסקי. זהו השלום האמיתי עליו הערבים מדברים כל השנים. כמובן שזהו אינו השלום שהישראלים רוצים בו, זה אינו השלום "החם" או השלום "במחיר הנחה" או "בחצי חינם" שההנהגה הישראלית עדיין נאחזת בו, אבל זהו השלום היחידי האפשרי עם הערבים. לא בגלל שהם ערבים, אלא בגלל שככה עושים שלום בכל העולם. מחזירים את כל מה שמגיע על פי הזכות החוקית או שממשיכים להיות אויבים. אין מקום בעולם שמדינה או יישות מדינית ויתרה על זכויותיה החוקיות באדמה.

   

 

 

אשליה אינה מציאות

 

האשליה של הישראלים היא שניתן לעשות שלום עם הערבים "בחצי מחיר" ושניתן ללחוץ אותם במחיר כמו שאנחנו עושים להם בשוק. אבל המציאות מורה שזה בלתי אפשרי. גם אחרי עשרות שנים של סכסוך עם העולם הערבי שום שינוי לא קרה ושום שלום לא נהיה כי הישראלים חיים באשליה ש"ניתן להוריד את המחיר" של השלום ולקבל "הנחת סוף עונה" מהערבים וזה פשוט משהו שלא קורה, והשנים עוברות ומספר הקורבנות גדל וגם אין סיכוי שזה ישתנה לעולם. זוהי בדיוק אשליית השלום של הישראלים: אין הנחות, אין סוף עונה, אין קריצת עין ואין סחבקיות עם הצד השני. אין לעגל פינות והערבים לא מוכנים לשום מחווה של רצון טוב ולשום ויתור על הזכויות שלהם. מבחינתם זה עניין של זכות, צדק והשבת שטחים מלאה. זהו. ככה עושים שלום.

 

הסכנה הגדולה שבאשלית השלום הישראלי היא שהישראלים באמת מאמינים שניתן יהיה לחתום על הסכמי שלום עם הערבים בפחות מהשבת כל השטחים הכבושים כולם. מישהו פעם שאל את יוסי שריד, מדוע צריך להשיב לפלשתינאים את האדמות שלהם? הוא ענה שהאדמות הללו נכבשו מהערבים ולכן מבחינה מוסרית חייבים להשיב להם את מה ששלהם. אז שאלו אותו, אם ככה, מדוע לא להשיב להם גם את האדמות ברמת אביב ג' (במקור, הכפר הערבי שייח מוניס ממנו גורשו הערבים על ידי הישראלים במלחמת העצמאות)? התשובה שלו היא תמצית האשלייה של ההנהגה הישראלית - מימין ומשמאל. הוא ענה "זה בלתי סביר וזה לא אפשרי ברמה המעשית". זו בדיוק האשליה הישראלית והשקר הישראלי העצמי. אם פינינו 8,000 ממתיישבי גוש קטיף, מדוע לא נוכל לפנות את כל תושבי רמת אביב ג'? אם אנחנו מוכיחים לערבים שאנחנו מקבלים את התפיסה שלהם ואת הנרטיב שלהם על פינוי שטחים כבושים אז זה כן אפשרי לפנות שטחים, את כל השטחים כולם, ואין בזה שום דבר "בלתי סביר" או "לא מעשי". אנחנו פשוט לא רוצים בזה. ההנהגה הישראלית פשוט לא מוכנה ומעולם לא התכוונה (לא בימין וגם לא בשמאל) לשלם את המחיר האמיתי והמלא של השלום - זהה השקר שההנהגה שלנו מוכרת לנו, ציבור האזרחים הישראלים.

  

 

 

לכל בחירה יש מחיר

 

הישראלים חייבים להתפכח מאשליית השלום אבל זה מאוד קשה להם, כי האשליה יוצרת נוחיות והיא גורמת לישראלים להרגיש צודקים. שלום עושים עם אויבים על פי היגיון של צדק. אם אנחנו מודים שכבשנו מהערבים את השטחים שלהם, אם אנחנו מסכימים לעיקרון השבת השטחים ואם אנחנו מעוניינים באמת ובתמים בשלום - כי אז עלינו להשיב את כל השטחים הכבושים ולא רק חלק מהם. עלינו להשיב את כל השטחים הכבושים.

 

הישראלים הם אלה שחייבים להבין מהי הבחירה שלהם: אם אנחנו רוצים שלום עם הערבים (ולא עם עצמנו) עלינו להשיב לפלשתינאים את כל השטחים הכבושים, כולל הכל. ואז יהיה שלום. אבל, אם איננו רוצים שלום (זו זכותנו לא לרצות בשלום), עלינו להכיר בכך שאנחנו עם כובש, כמו הרבה עמים אחרים בהיסטוריה האנושית, שבאו, כבשו, סילקו, הרגו והשתלטו על אדמות ונכסים לא שלהם, ולקבל את האמת המרה הזאת לטוב ולרע. אבל דבר אחד אינו אפשרי - גם להיות כובשים וגם להגיד שאנחנו רוצים בשלום, כי זהו שקר, זוהי הטעייה עצמית, זוהי אשליית השלום אבל לא שלום אמיתי, אפילו לא קרוב לזה.  

 

 

וטיפ לסיום: מצד אחד אנחנו רוצים שלום אמיתי אבל לא מוכנים לשלם את המחיר האמיתי והמלא שלו. מצד שני אנחנו מתעקשים להציג את עצמנו כליברלים, הומניים ושואפי שלום, כאשר אין דבר רחוק מזה במציאות. בפנינו בחירה פשוטה: או להודות שכבשנו ולקחנו, להיות גאים בזה ולא להשיב את האדמות הללו לעולם כי אנחנו רוצים אותם לעצמנו - או להבין שאנחנו כובשים ולהשיב את כל האדמות הכבושות על פי החוק. אבל דבר אחד אינו אפשרי, גם להיות כובש וגם להיות נאור, גם לדבר על שלום וגם להחזיק באדמות הכבושות ולגזול מהערבים שטחים ממולדתם. מכיוון שלהנהגה הישראלית אין מדיניות ברורה בשאלה הזאת והיא מעולם לא הייתה מסוגלת להכריע בין שתי האפשרויות הללו אנחנו האזרחים הישראליים נמשיך לחיות בטרגדיה מתמשכת שלא תיגמר לעולם.

 

 

רקע כללי   יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום.    יואב ברנזון מוביל אנשים לפריצות דרך ולהצלחה בתחום האישי, הזוגי והעסקי ב-25 השנים האחרונות והוא נחשב לאחד המומחים המובילים בתחום בישראל ובעולם כולו. הוא מקבל לקוחות ישראליים וזרים מכל יבשות העולם ואף מגיע למפגשים אישיים בניו-יורק, ברלין ולונדון.    יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,060 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות והפיתוח העסקי.   ? שיטת GET   יואב ברנזון הוא ממציא שיטת GET - שיטה חדשנית, מהפכנית וייחודית לחלוטין הנחשבת לפריצת דרך עולמית. השיטה מביאה לשינוי התנהגותי ולגמילה מהירה ויעילה מדפוסי התמכרות, מתקיעויות ומהרגלים מזיקים וכרוניים. השיטה מבוססת על הנדסה מחדש של גנים במוח והיא מאפשרת גמילה ושינוי במהירות חסרת תקדים.   מדובר בתהליך הנפרס על פני 4 מפגשים בלבד, במהלכם הנטייה ההתמכרותית מדוכאת ונעלמת, ואינה שולטת עוד בהתנהגות המכור.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב