דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסי ציבור 2007 

מאת    [ 30/05/2007 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 4088 פעמים ]

יחסי ציבור נוסח 2007!





קיבעון מחשבתי נפוץ בקרב לקוחות סבור שיחסי ציבור לעסק אלו מותרות שניתן לוותר עליהם או שלוקח מי שיש לו מספיק כסף. את הקיבעונות האלה אני מכירה ובכל פעם נאלצת מחדש לשבור את המיתוס המגוחך הזה ולומר שיחסי ציבור מגיעים לפני הכל!

הרבה לפני ההשקעה בשיווק ובמערך המכירות הכרחי להשקיע ביחסי ציבור כי הם אלה אשר פותחים את הדלתות בכל המישורים. מוצר טוב והכרחי ככל שיהיה לא ישיג את מטרתו אם לא יהיה ידוע מספיק בקרב קהלי המטרה אשר להם הוא נועד. ואיש המכירות המסכן אשר הולך למכור מוצר אנונימי ייאלץ בכל פעם לפתוח את המכירה בהרצאה של מה זה , מי זה ולמה זה טוב....

נכון תמיד אפשר לפרסם ולמרות שפרסום הוא פלטפורמה מצוינת תורו מגיע כאשר המוצר מוכר והמותג מדבר בעד עצמו. פרסום מהווה חותמת למיתוג. שלט ענק של קוקה קולה בדרך השלום יהיה ברור לכולם על מי ועל מה מדובר אך באותו מקום שלט ענק של "קפה משה" יראה תמוה ולא מובן שלא לדבר על ההוצאה הכספית שהיא אסטרונומית.

יחסי ציבור מגיעים בד בבד עם בניית התכנית העסקית של העסק מכיוון שהם חשובים באותה מידה. תוכנית עסקית אשר מכוונת למכירת מוצר מסוים מחייבת התייחסות רצינית להחדרתו לשוק , לבניית תדמיתו ולקידומו בקרב קהלי המטרה מכיוון שעסק שלא מוכר הוא עסק שלא מרוויח, הוא עסק שלא קיים....

קיים זה לפני הכל מבחינת מודעות ורמת הכרה בקרב קהלי המטרה של העסק/המוצר.
התשתית התדמיתית אשר צריכה להיבנות מבעוד מועד אמורה להתחיל ולפעול מוקדם ככל שניתן כדי להתחיל לבסס הכרה ומיצוב בשוק אשר אליו משתייך המוצר.

כשאני אומרת הכרה אני מתכוונת להכרה בקרב לקוחות פוטנציאלים, בקרב עמיתים לענף, בקרב מתחרים ועוד.
כסף אינו המשפיע העיקרי בהחלטה אם לקחת יחסי ציבור או לא. כסף הוא בדרך כלל תוצאה של פחד מסוים מחשיפה או הצלחה.

מסקנה זו מתבקשת מעובדה אחת ברורה אשר טוענת שכל בעל עסק שיוכל לראות איך יחסי ציבור מגדילים לו את ההכרה וההכנסה כמובן יהיה מוכן לקחת גם הלוואה עבור השירות.

עוד לא נתקלתי בבעל עסק אחד שלא רוצה להיות ידוע ומוכר וכמובן למכור את המוצר ולהרוויח כסף עבורו. שתי המטרות האלו לא תתאפשרנה בלי שקהלי המטרה ייחשפו למוצר באמצעות דעה בלתי משוחדת שהיא תוצר של יחסי ציבור.

יחסי ציבור נועדו כדי להגדיל את מעגלי התקשורת של המוצר. בדרך כלל ניתן לפעול באופן פרטי במעגל הפנימי ובמעגל של החברים אך יותר מזה לא ניתן לעשות בלי פעולה מסיבית ומקצועית של פתיחת קווי תקשורת.

איך זה מתבצע?

כאשר עלינו לעשות יחסי ציבור למוצר מסוים עלינו בראש ובראשונה לפלח את קהלי המטרה שלו ולהיות מקצוענים ביותר באופן הפנייה אל המדיה אשר מתקשרת עם אותו קהל .

תתפלאו, כל אחד יכול לעשות יחסי ציבור. השאלה איך לעשות את זה נכון. זו לא בעיה להשיג את מספר הטלפון של עורך או כתב בעיתון מסוים ואפילו להשיג כתבה נחמדה אך חשוב לזכור שדבר כזה יכול להתפרש בסוף כטעות מצערת.

למה?

מאותה סיבה בדיוק שאתה יכול לכתוב את החוזים בעצמך, אבל הולך בכל זאת לעורך דין שייעשה זאת עבורך, כיון שמקצוענות זה שם המשחק.

יחסי ציבור טובים יבנו עבורך את קשרי המדיה המעולים ביותר, ידעו להציג את המוצר בצורה הטובה ביותר, וישיגו לך את החשיפה התאימה לך ביותר בהתאם לקהלי המטרה שלך.

כאשר מתקשרים מוצר לקהלי המטרה יש לעשות זאת במספר דרכים אך חשוב מאוד שבכל אחת מהדרכים תהיינה תוצאות ברורות מראש ויעדים מוגדרים.

כאשר אנו רוצים לפתוח את קווי התקשורת מול קהלי המטרה עלינו להתייחס למספר דברים. הראשון מה מעניין אותו והשני איזו מדיה הוא צורך ורק לשם לכוון. לפעמים לקוח סבור שמה שלא מעניין אותו לא מעניין אף אחד ותמיד בכל פעם יש צורך להאיר את עיניו לגבי העובדה שאנו מכוונים לקהל המטרה ואם הקהל קורא את "מקומון נתניה" אז שם נכון להיות.

יחסי ציבור נועדו לקחת את המוצר ולתקשר אותו מול קהל המטרה בצורה החיובית והמקצועית ביותר. אין ספק שיחסי ציבור מגדילים את ההכנסות של הלקוח ובונים אותו כמותג יציב אנו חיים בעידן התקשורת כעת, לנהל עסק בלי יחסי ציבור זה כמו לצייר בלי צבעים.


יעל לוטן ?מנכ"לית לוטן תדמיות בע"מ
www.lotan.org.il






יעל לוטן היא מנכל"ית חברת יחסי הציבור המצליחה לוטן תדמיות בע"מ.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב